• Sarus

September 2012

Jag fick en liten hippa av mitt mammagäng igår. Så jäkla söta de är! Fick ett meddelande kl 8 på morgonen där det stod att jag skulle vara klar kl 17.00 och ha kläder efter väder. Kände inte igen nummret så jag trodde de skickat fel men det var till mig, snacka om att jag blev nervös. Kl 17 var jag klar och fick då ett nytt meddelande. Jag fick en timme på mig att samla ihop saker på bokstäverna i min mans namn och gå ner till en mataffär i stan. Där nere fick jag ett tält och order om att gå till en park. Väl i parken ser jag en annan tjej från mitt mammagäng som också ska gifta sig sitta där med tältpinnar så då förstod jag att det var mammagänget som hippade oss. Efter vi slagit upp tältet kom de andra fram och bjöd på dricka och jordgubbar. Sen gick bjöd dem oss på restaurang!

Blev så himla glad, så jäkla gulligt!!!

Nu känns det att det börjar närma sig! Spännande!!!

• Sarus

Vilka fina buketter ni hittar. Det är otroligt svårt att välja!

• Sarus
    majemma skrev 2012-06-08 23:38:28 följande:
    Vår stråkkvartett har precis hoppat av. Rynkar på näsan De skulle spela både i kyrkan och till minglet innan brudskålen. Känner mig besviken. De tackade ja i mars, men nu var det annat som kommit emellan. Dessutom är det en kvartett jag själv har spelat i, så de var mina gäster till middagen och resten av kvällen.
    Nä fy va tråkigt :( . Förstår att du är besviken!
  • Sarus

Tråkigt Sirifisen. Men ni kommer få ett fantastiskt bröllop ändå!

• Sarus

Nu är mannens kläder fixade! Han kommer va så fin! Han har köpt en snygg grå kostym och sen beställde vi en ivoryfärgad väst och plastrong, näsduk från mytuxeudo (eller hur det nu stavas) billigt iaf. Väst, plastrong, näsduk samt en extra näsduk och fluga till bestman kostade 515 kr för allt! Blev iaf riktigt fint tillsammans! Skönt när man checkar av på listan. Letar just nu efter örhänge och funderar på om jag ska försöka fixa min egna blomma till håret. Har sett så fina på etsy och det verkar inte så svårt att göra själv. Eller så blir det riktiga blommor. Hur går det för er andra? Vad fixar ni med?

• Sarus

Så nu är blommorna beställda. 1 brudbukett, 3 tärnbuketter, 2 corsage? (killarnas) och en liten till sonen 1 1/5 år samt en krans till systerdottern 3 år! Kommer bli supernajs!! Nästa steg blir till att bestämma menyn!

• Sarus

Det här med att skriva presentation av gästerna är väldigt svårt :/. Vissa är ju väldigt lätta medans andra är hur svåra som helst! Har pysslat ihop lite lyktor till borden eller 58 st blir det! Gjorda av barnmatsburkar, spetsgardiner, spetsband, sidenband, knappar och brunt snöre. Får lägga upp bilder sen. Har köpt tårtpapper att lägga mellan tallriken och förrätts tallriken. Super billigt på tiger 10 kr för 12 st, så köpte 7 paket! Ska till Ullared/Gekås imorgon så då ska det köpas ljus och vaser till bordens, samt andra dekorationer om jag finner nått bra :) Tror jag skippar att sy egna servetter och köper istället hehe! Funderar på rosa från Ikea. Kanske inte så fancy men blir säkert bra ändå :) kanske kan rulla de och binda ett spets band om! Alla mina lyktor och vaser kommer va vita så kan ju va bra att få in lite färg :). Nån som har koll på vad brudslöja kostar? Superfin klänning Sirifisen :) hur lång leveranstid är det? September börjar ju närma sig :)

• Sarus

Nu börjar det snart bli nervöst!

Detta är listan än så länge:

-kläder klar till alla i brudföljet
    -blommor beställda + fejkbukett att kasta (kanske lite tacky men kommer uppskattas av alla mina tjejkompisar)
    -dekorationer köpta och färdigpysslade (nästan iaf)
    -ring köpt och hämtad
    -halsband fixat kvar örhänge och armband
    -frisör bokad
    -meny avsmakad och bestämd
    - tårta beställd
    - kyrka och präst bokad
    -hindersprövning klar

kvar att göra:
    festprogram
    vigselprogram
    och en massa annat jag inte kan komma på nu :)

betala allt kanske ;)

• Sarus

Vi började lite smått med bordsplaceringen idag. Och fy vilket jobb!

Så behöver lite åsikter;

-Ska par sitta brevid varandra eller bara nära?
    - ska alla känna någon som sitter nära?
    - Hur placerar man lättast nån längst ut?

Vi ska ha honörsbord med 3 tungor. Så mycket lättare det måste va att ha runda bord!

Hur gör ni med er bordsplacering?

Svar på tråden September 2012