• Sarus

September 2012

Tjenixen brudar!

Nu har jag bestämt ett nytt tema för bröllopet . Blir inte samma som inbjudnings korten inte för att de var på nått tema utan mer vilka papper som var billiga.

Iaf ska vi ha rustik/lantligt/vintage-tema på bordsdekorationerna så jag har pysslat lite idag. Väldigt kul men får se hur kul det är efter 75-80 st ;)

Här är lite av vad jag gjort;

Bordsnummer:

• Sarus

Vanliga glasburkar med snöre till blommorna. Det kommer va buketter med råg och blandade vilda blommor (ska det se ut som iaf då det nog kommer bli mest köpta)
  • Sarus

ska sy servetter med spets, det är dessa jag ska göra ca 80 st. De ska va lite större och med vit tråd.

• Sarus

Bordsplaceringen som ska stå vid varje gäst. Denna har min lille son tuggat på ;). Namnen ska vara dator skrivna.

• Sarus

Ska vara ett värmeljus i bordsplaceringsburkarna. Glömde skriva det.

Här är iaf lite inspirations bilder på hur jag vill ha brudbuketten;

• Sarus

datorskrivna hehe fin särskrivning ;)

• Sarus

Här kommer en bild till. Tyckte det var riktigt fint med en bräda som löpare.
  • Sarus

Jag har delat ut jobbet så jag ska sy 40 och sen syr min mamma 20 och min farmor 20. Men jag börjar jobba heltid nu efter jag varit föräldraledig, så det blir 3 veckors heltidsjobb men efter det är det semester till den 8 augusti så då är det bara att pyssla med allt till bröllopet :)

Men jag kommer nog inte vara supernoga utan det ska bara duga för kvällen!

• Sarus

Jag får ser hur det går. Har som sagt inte börjat än. Men får bli på semestern. Annars är det ju bara att gör en om dagen ;)

• Sarus

mm jag känner stressen komma. Mindre än 3 månader kvar nu.

Vi började skriva presentationer av gästerna igår. Riktigt svårt och kommer ta lång tid. Vi håller på att sätta ihop festhäftena nu, eller planerar vad vi ska ha i dem och vilken ordning.

Svar på tråden September 2012