• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Sarus

Jag har börjat göra inbjudningskort, festprogram, och små hjärtan med pärlor på som ska hänga på varje servett. Och tärnklänningarna är beställda! Hoppas dem passar, annars är det bara att skicka tillbaka :)

• Fjärilen

Igår så fick jag hem mina små trähandtag till solfjädrarna, de var super fina :)
    Så här såg de ut, jag hade tänkt att spraymmåla de svarta.

• Cosy
    Fjärilen skrev 2012-01-19 08:00:44 följande:
    Vi har hittat en fotograf som tar jätte fina bilder. Men jag vet inte om det är för dyrt kostar 1200 eur för 8 timmar och då får vi alla bilder som han har tagit i hög upplösning med fulla rättigheter.

Tycker ni att det är för dyrt?
    Hur länge ska ni ha en fotograf?
    Det bli 12000-13000 kr låter som en normal summa för mig när jag kollat runt.. Vi ska övertala de vi känner som gillar att fota att fota oss än så länge har vi tre personer som ska fota oss och bilder runt omkring. Jag ska fråga ett par till. Tycker det är roligt med olika fotografer för alla har olika stilar och ser olika saker
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Fjärilen
    Cosy skrev 2012-01-24 08:38:11 följande:
    Det bli 12000-13000 kr låter som en normal summa för mig när jag kollat runt.. Vi ska övertala de vi känner som gillar att fota att fota oss än så länge har vi tre personer som ska fota oss och bilder runt omkring. Jag ska fråga ett par till. Tycker det är roligt med olika fotografer för alla har olika stilar och ser olika saker
    Vi har inga kompisar som är super intresserad av foton, så då är fotograf  enda alternativet... Annars så det varit en himla bra idé.
    Tack för ditt svar, det är svårt att veta vilka kostnader som anses normala,  då man inte brukar planera bröllop varje dag :)
  • Sarus

vi ska också be olika vänner att fota, vi har en kille som är super duktig! Samt m2b bror och min syster!

Nu har vi bokat band, jippie! Verkar himla bra, spelar till maten och kör lite tävlingar, sen spelar dem acoustic gitarr när alla gäster anländer till festlokalen och dricker skumpa, mysigt!

Frisören är till frågad. Hon vill ha 3000 för 3 timmar och smink. Låter det inte mycket? Kanske det som krävs för att få mig vacker ;)

Och jag har beställt örhänge från dyrberg kern...

8 månader kvar och känns som allt flyter på väldigt bra!

Vill gifta mig i morgon!!! ;)

• Cosy
    Fjärilen skrev 2012-01-24 08:21:28 följande:

Igår så fick jag hem mina små trähandtag till solfjädrarna, de var super fina :)
    Så här såg de ut, jag hade tänkt att spraymmåla de svarta.

Var fick du tag på dessa? 
  • Fjärilen

Nu har jag även bokat fotograf. Så nu känns det som det mest viktigaste är bokat och kan nu slappna av och fokusera på de små och super roliga detaljerna :)

Svar på tråden September 2012