• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Sarus

Till lilla tjejen alltså :D. Tror visserligen min sötnos hade vatt söt i den med men då hade väl tanterna i kyrkan svimmat ;). Han ska ha samma kläder som sin pappa!

• Cosy
    Sarus skrev 2012-02-08 13:16:07 följande:
    Till lilla tjejen alltså :D. Tror visserligen min sötnos hade vatt söt i den med men då hade väl tanterna i kyrkan svimmat ;). Han ska ha samma kläder som sin pappa!
    Jag tycker du ska ge sonen egna kläder så... (suck dålig humorOskyldig) Kanske han kunde ha liknande som sin far...
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Isabellaandersson

15/9 ska vi gifta oss! Är på jakt efter min klänning nu så det blir mkt gå runt i butiker och prova!

Kyrka och festlokal är bokad, meny för kvällen är klar, frisör är bokad och klädsel till min son är bestämd!
    Står i valet och kvalet om jag ska fixa egna inbjudningskort eller beställa...

Hur långt har ni kommit???

• pulmonate
    Cosy skrev 2012-02-08 13:43:38 följande:
    Jag tycker du ska ge sonen egna kläder så... (suck dålig humorOskyldig) Kanske han kunde ha liknande som sin far...
    Haha, det tyckte jag var lite kul  
  • Naive

Har hittat ett par fina saker på Amazon jag tänker beställa till bröllopet, MYCKET billigare än i affärerna! Dessutom har jag hittat ett jättefint hårsmycke på etsy.... 

Annars står det rätt still, ska ta i tu med inbjudningarna till näst, samt det byreåkratiska (väldigt oromantiskt och tråkigt, men måste ju göras... har några nationaliteter och myndigheter att ta hänsyn till, därav är jag så tidigt ute)

Ska även fråga om svärmor kanske har några smycken jag kan använda på Dagen D, så skulle jag ha "något gammalt" avklarat! :)  

Heja, heja, bara 7 månader kvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar! Solig 

• Sarus

Jag gillar lime som dekoration. Funderar på göra nått sånt till bordsdekoration.

borde kunna använda mig av Ikeas rektangel vas och sånt grönt man sticker blommor i (Vad heter det?).

• Sarus
    Cosy skrev 2012-02-08 13:43:38 följande:
    Skäms oj, ja det kan ju bli lite trångt och konstigt! Men den bjuder jag på ;)
  • Sarus
    Isabellaandersson skrev 2012-02-09 19:57:25 följande:
    15/9 ska vi gifta oss! Är på jakt efter min klänning nu så det blir mkt gå runt i butiker och prova!

Kyrka och festlokal är bokad, meny för kvällen är klar, frisör är bokad och klädsel till min son är bestämd!
    Står i valet och kvalet om jag ska fixa egna inbjudningskort eller beställa...

Hur långt har ni kommit???
    Vad ska din pojke få ha på sig?

Vi ska göra korten själv. Vi vill ha samma design på inbjudningarna som på festprogrammen och då blir det billigast att göra det själv.
  • pulmonate
    Sarus skrev 2012-02-13 15:46:43 följande:
    Jag gillar lime som dekoration. Funderar på göra nått sånt till bordsdekoration.

Lime (eller citron) är jätte fint som dekoration. Man kan ha det till mycket. 
    - Namnbrickor - Sätt en tändsticka i var lime med en liten flagga på med namnet.
    - En bukett av lime och citron (endast! )
    - Gör lemonade som dryck
    - Citron eller Lime sorbett till efterätt
    - Limegrönt som färgtema till tärnorna (dock inte alla som passar i det...?)
    - Tårtan
    Personligen är jag jätteförtjust i Gult och grått som färgtema! Det gick dock inte hem hos killen eller tärnorna så det blev ett mycket mer klassiskt tema för våran del. 

• EmlizPemliz

Vad långt ni har kommit här!
    Jag börjar äntligen komma igång lite. I lördags köpte vi lite material till inbjudningskorten så jag kan börja exprimentera lite med dom. Idag var svägerskan (som gifter sig i Juli) o jag o kollade ringar. Från början var tanken att både jag o min blivande skulle ha titan för att det är det enda han tål. Men efter idag kände jag att jag inte alls vill ha det. Utan jag är mer sugen på vitguld, då är dom ju ändå lite lika?
    Just nu har vi ringar i guld, så jag ska isåfall byta ut förlovningsringen också.
    Har lite att fundera på, vad ska ni andra ha för ringar?

På torsdag eller fredag ska jag på min första klänningsprovning också, så spännande! :D 

Svar på tråden September 2012