Nudax skrev 2011-10-15 12:13:18 följande:
Låter mycket som i de banor vi funderar. Tycker också det blir så himla dyrt med catering så vi hade väl i så fall tänkt ta ett av de billigare alternativen. Men då är det ju jättesmart att som du tänker lägga till lite saker själv till buffén... tåls att tänka på!
Om vi väljer att göra allt själv har vi tänkt kallrättsbuffé, så då kan man göra mycket i förväg och frysa in och sen bara färska sallader etc dagen innan. Men det är ju som du säger, nu kanske man tycker det låter rimligt men då man väl står där dagen innan kanske man är sjukt stressad över allt annat... nå får fundera vidare. N'är är ert brölloP?
Vi gifter oss 7/7 -12. Problemet är att vi ska gifta oss i den staden där mina föräldrar bor, 30 mil fån där vi bor... både de och vi bor i små lägenheter med ännu mindre kök, och inte så jätte mycket förvaringsutrymmen (frys etc). Det är ju helt klart en annan grej om man bor i hus eller har möjligheter att liksom "bunkra upp".
Jag älskar annars att laga mat och fixa stora fester, men jag har helt enkelt fått inse de praktiska begränsningarna i detta fallet
Det som vi funderar på att lägga till blir isf lite kallskuret, några olika sallader och kanske några enkla snittar till fördrinken. Satt och funderade på att göra tårtan själv, men det kommer nog inte gå det heller...
Sen så får man ju lite se det som att det man kanske "sparar" på att ta billiga alternativ, det får man ju ofta "betala igen" med sitt eget arbete. Så jag tänker lite som så att det kanske är bättre att betala lite mer för att inte behöva vara helt sönderstressad på Dagen D!
När gifter ni er?