Cosy skrev 2012-01-10 13:16:03 följande:
vad har ni för budget på trycksaker... inbjudningskort, tackkort, festprogram vigselprogram och dyl.
tycker det är svårt med det där.... vi har redan lagt ca 300 inkl porto för våra save-the-datekort, sen hade jag tänkt beställa nästan lika dana kort (från vistaprint) till inbjudningarna, men vi har så mycket info som vi vill ha med i dem så det går inte att bara ha ett enklet kort, vi måste ha ett dubbelt med inlaga. Blev lite trött när jag insåg det... men sen var jag en vända på bla Matton och Bokia och hittade material till att göra egna, ett lite tjockare kort som pärm och sen ett tunnare färgat att skriva ut själv på, sammanlagt 6 kr / kortet.... Problemet är kuverten, i den storleken som jag vill ha är de rätt så dyra. Provade att göra ett själv av tapet men det blev inte alls snyggt. Så det blir väl dom som drar upp budgeten nu då. Räknar på 500 nu för inbjudningarna + att jag akn använda spill från tillverkningen av dem till menykort till buffen.
Placeringskort: adresslappar från granit för 150 kr.
fest o vigselprogram ca 500 kr totalt
tackkort får vi se när vi kommer dit :)
Så ungefär 1500. wooh blir mycket när man lägger i hop det! Men så är det ju med bröllop, många bäckar små blir snart amazonas.