thean skrev 2012-01-08 12:01:30 följande:
Där vi står nu med alla tänkta poster ligger vi på 40' det vi inte har räknat med är fotograf och ev ett band som jag dealar lite med vad vi kan få.... så det landar nog på närmare 50 ändå! Men jag har även "lyxat" med att köpa löpare till alla borden för 600 kr som eg kanske är onödigt i sig (men gör väldigt mkt för känslan i lokalen!) så jag tycker vi kommer billigt undan ändå! Vi har vänner som råkar vara frisörer som fixar mitt hår och make up till bra pris, en kompis är florist och en annan kompis till mig är jätteduktig konditor! Vår kock är arb kamrat till mannen så även där får vi bra pris, bra med kontakter! =)
Ang löpare så kan jag tipsa om att på Ellos hemsida kan man köpa jättebilligt tyg som man kan sy löpare av. Köpte bomullsvoile för 19 kr metern, och tyget ligger på 150 cm bredd, så då går det ju att få ut dubbla löpare. Nu hade jag sådan tur att just gammelrosa som är vår temafärg var billigare än de andra (ellos hemsida är ju sådär störig annars så att om man ändrar färg eller storlek el ng så blir det vips mycket dyrare
) men jag tror att om man letar efter lite sådana udda färger så kan man ha tur! Ska bara tillägga också att tyget är väldigt tunt så mycket annat än dukar o gardiner passar det nog inte till...
Har också sett att det finns vitt bommulstyg på ikea, även det för 19 kr/m så jag tror att jag ska slå till på det och sy servetter av, om tyget inte är jättetunt - nån som har någon erfarenet? Har sett att det är många som använder Tekla-handdukar till detta, men jag tycker inte det verkar så bra för servetterna borde bli ganska små? Och i vilket fall som helst så blir det ju billigare att köpa metervara istället isf, och sömnaden blir ju i princip samma.