• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • knyttan
    Cosy skrev 2012-01-11 22:43:35 följande:
    Har införskatt material till vita tygservetter total kostnad för 60servetter 120kr...
    Det tycker jag var ett ganska överkomligt pris.. de har storleken 50x50 cm
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Var hittade du så billigt tyg????
  • daniiel
    drömmer skrev 2012-01-11 20:39:45 följande:
    Daniiel: Har du bild på era inbjudningskort?
    Vi valde dessa korten, men de har ju massor av kort man kan välja mellan och flera av korten finns i olika färgalternativ också. De är stora som ett A5-ark och färgerna på trycket var jättefina. Är väldiga nöjda med kvalitén på korten, tackkorten och placeringskorten. Har inte fotat inbjudningarna vi fick hem dock.

Matchande placeringskort (visitkort utan text), skrev bara dit namnen seda med en svart penna.

Tackkorten valde vi att ladda upp egna bilder, valde ett dubbelvikt kort då.

Framsidan

Insidan av korten

Vi som sagt väldigt nöjda med kvalitén på alla korten vi beställde :) Toppen att man får med kuvert till korten också tycker jag, för en liten peng extra man man välja matchande kuvert. Vi nöjde oss dock med de vita som ingick i priset.

• Imke1977

Jag måste få fråga. Vart får man tag i servetter som är lite som tygservetter i kvalitén? Alltså det är papper men känslan är tjockare och stabilare. Vet att det ska finnas men hittar det ingenstans. Blir galen

• FelizLane
    knyttan skrev 2012-01-11 23:35:54 följande:
    Det undrar jag å! Nu har jag iofs börjat... men de blev nog inte riktigt så billiga...
  • FelizLane
    Imke1977 skrev 2012-01-12 09:48:41 följande:
    Jag måste få fråga. Vart får man tag i servetter som är lite som tygservetter i kvalitén? Alltså det är papper men känslan är tjockare och stabilare. Vet att det ska finnas men hittar det ingenstans. Blir galen
    Det är väl kanske den här varianen du pratar om? http://www.duni.com/sv/for-hemmet/produkter/servetter/?gclid=CJnYsvuNyq0CFXEwmAod434ihA

Dunilin eller elegance heter den variant du pratar om tror jag :)
  • Cosy
    knyttan skrev 2012-01-11 23:35:54 följande:
    Jag hittade lakansväv i stuv bitar till extrapris
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Just Me
    Imke1977 skrev 2012-01-12 09:48:41 följande:
    Här har jag kikat: http://www.celebrations.se/dunishop 
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)