• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Imke1977
    Hanna05 skrev 2012-01-10 11:42:58 följande:
    Jag gick till en guldsmed, min vigselringer kommer innehålla 9 diamanter (stenar) och är av rött guld. Den kommer också gå på 7500 kr inkl gravyr och putsning utav både min och min mans förlovningsring. Tycker jag är ett bra pris! :) 
    Superbra pris.
  • Cosy

vad har ni för budget på trycksaker... inbjudningskort, tackkort, festprogram vigselprogram och dyl.

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Imke1977

Jag kommer göra alla trycksaker mestadels själv.
    Festprogrammet ska min svägerska göra. Och det kommer bli ett A5 format. Önskar jag kunde göra det sådär stående format.. Men då får jag ingen hjälp för det kan hon inte grejja. Iallafall är det enda jag behöver grejja tjocckare papper till framsidan och baksidan. Kanske max 100 kr?
    Inbjudningskorten ska jag oxå göra själv. Tror porto blir det dyraste där nästan :-P Gissar på iallafall runt 400 kr blev det.
    Tack korten gissar jag på att vi faktiskt kommer beställa över nätet. Blir kanske dyrt... vi får se hur vi gör.
    Kyrkoprogrammen gör vi själva. Max 100 kr.

• Cosy
    Imke1977 skrev 2012-01-10 14:17:14 följande:

Jag kommer göra alla trycksaker mestadels själv.
    Festprogrammet ska min svägerska göra. Och det kommer bli ett A5 format. Önskar jag kunde göra det sådär stående format.. Men då får jag ingen hjälp för det kan hon inte grejja. Iallafall är det enda jag behöver grejja tjocckare papper till framsidan och baksidan. Kanske max 100 kr?
    Inbjudningskorten ska jag oxå göra själv. Tror porto blir det dyraste där nästan :-P Gissar på iallafall runt 400 kr blev det.
    Tack korten gissar jag på att vi faktiskt kommer beställa över nätet. Blir kanske dyrt... vi får se hur vi gör.
    Kyrkoprogrammen gör vi själva. Max 100 kr.

så du kommer lägga 600kr plus tackkort
  • Tinzi

Tänkte göra ett eget Weddingtree som detta, någon som kan tipsa om vart jag hittar billiga större vita finare papper?

• Imke1977
    Cosy skrev 2012-01-10 14:32:46 följande:
    så du kommer lägga 600kr plus tackkort
    Som det ser ut nu. Men ja... helst gör jag allt själv. Men jag vet ju... 3 barn ger en inte direkt massor med tid över att pyssla så mycket som man önskar. Jag har inte ens hunnit sätta mig och börja med inbjudningskorten än :-/
  • daniiel
    Cosy skrev 2012-01-10 13:16:03 följande:
    vad har ni för budget på trycksaker... inbjudningskort, tackkort, festprogram vigselprogram och dyl.
    Vi betalade:

Inbjudningskort, enkla, i färg - ca 400kr för 50st
    Tackkort, dubbelvikta, i färg - ca 600kr för 50st
    Placeringskort, i färg - ca 150kr för 100st
    Festprogram + vigselprogram, svartvita - ca 400kr för 120st (färgat papper som omslag)

Slutsumma: 1550kr
  • annapanna88
    Jag gör trycksakerna själv. Materialkostnad till inbjudningskort ca 400, men då räcker pappret som blir över till bordsplaceringskort.
    Festprogram gör jag på datorn och skriver ut snyggt i skolans skrivare : några öre/papper. Funderar på om jag ska ha ett tjockare papper som "pärm", samma som till inbjudningskorten, blir kanske 100 kr sammanlagt.
    Tackkort är inte riktigt bestämt ännu. Skulle ju vara roligt att göra i samma stil som resten men jag funderar på om det blir mycket dyrare då man ju måste framkalla kort till alla... Det finns ju trots allt sidor där man kan beställa ganska billigt och ändå få ett eller flera foton i. Jaja, det tål att fundera på :)
  • MamaJuice

Jag är lite utav en pyssloman, och kommer göra det mesta själv, så som inbjudningskort, festhäfte, servettringar, ljuslyktor, vimplar m.m.

Har startat en hemsida där man kan hitta alla tips och pyssel allt eftersom dom görs!

Gå gärna in och få inspiration, och gnid gärna av lite tips och idéer i gästboken eller bloggen!

www.calleochjosefins.brollopssajt.se

Sen har jag hittat en bra hemsida med vigselringar till TOPPENPRIS!! Ska själv beställa min därifrån!

www.vigselbutiken.se

• Nudax
    Jag gör också alla trycksaker själv + skriver ut på jobbet. Det som har kostat är alltså "bara" inköp av lite finare tjockare papper (238kr), kuverten har jag också kunnat ta från jobbet. Till inbjudningskorten har jag beställt hem små gröna fjärilar från ebay (30kr), en grön textpenna (20) och silverglitter (120kr). Även övriga trycksaker kommer att tryckas med det tjockare pappret (festhäftet har vanligt A4, bara det tjockare som pärm). Vi hamnar därför på 408kr för allt som du räknade upp. Då är ju inte porto inräknat dock =)
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)