• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Nudax
    hysch skrev 2012-01-07 10:43:41 följande:
    jag satt just och tänkte på det jag med :) Vi räknade på runt 35000, men nu ser det ut att landa på 41-42. Inte så mycket mer, men ändå! Fast då räknar vi iofs in baren efter middgaen, som egentligen ska vara till självkostnadspris, så där kommer lite tillbaka. Jag vet helt enkelt inte vad jag ska kunna spara in på mer nu!
    Låter lite som vi då. Nä precis, det är svårt att hitta vart man skulle kunna spara.  Naturligtvis går det att gifta sig nästan gratis, men om man nu vill ha vigsel och fest med mat så ...
  • Nudax
    drömmer skrev 2012-01-07 12:19:53 följande:
    Men wow vilken budget. Jag hoppas att vi överbudgeterat, men annars landar vi nog på ca 45. Men då har jag satt 5000:- på klänning, och skor så där hoppas jag komma ner lite med en kinaklänning, och sen har vi budgeterat 12.000 på bara mat och dryck så jag hoppas att det sjunker där med eftersom vi ska försöka göra allting själva med hjälp av våra tärnor och marskalkar... Vi är dock 100pers så det blir ändå en hel del och vi kommer även bjuda på alkoholen. Förvånad
    Oj, 100 pers! Då är det ändå riktigt snyggt gjort med 45.000! =)
  • msafr05

Vi landar också på knappt 45 000 för 100 gäster. Men då kommer vi laga maten själva (och servera som kall buffé), fri dricka (inköpt i Tyskland såklart), kinaklänning, hyr smoking till sambon, köper två billiga tärnklänningar, köper porslin billigt från ikea, lokalhyra 3500, fixar med blommorna själva, frisyren gör en släkting, sminkar mig själv osv. Allt går men det är mycket kvar att planera och förbereda :)

• Nudax

Inser att jag inte kan sitta och svara på var och en. Ser iaf att det är fler än vi som gått över våra usprungliga 40.000. Men det är ju som någon skrev, hade man varit helt tvungen att hålla sig till sina 36.000 som man satt från början hade man (förhoppningsvis?) lyckats =P Men vi har som sagt bara släppt på två poster, vilket gjort det för oss, men hållt budget på alla andra poster genom - som jag sett alla här varit väldigt duktiga på - jaga priser, göra mycket själv etc =)

• Jossen
    drömmer skrev 2012-01-07 13:07:33 följande:
    Jag håller med dig. Det är verkligen en kul utmaning, och dessutom kan amn ju då även spara till en bröllopsresa. Man får se det så . Vi vill ha ett budgetbröllop, men som ändå ser ganska påkostat ut. Så rea rea rea, och så EBAY !!
    DU måste väl ändå ha en del tips:)? 100 personer är många! Och 45 000:- inte så farligt mycket. Eller så här kan man ju uttrycka det bättre: 450/p.p är inte så farligt mycket!

Jag tycker det är jätteroligt att se hur alla gör för att komma ner i pris. Massa inspiration och tips! Härligt!
  • Want to

En fundering, alla har så fina och maffiga menyer Glad
    Kan denna fungera till huvudrätt eller blir det snålt??

Funderar på egen gjorda minipajer med liten sallad till förrätt och någon typ av bär/fruktkompott med vaniljvisp eller dylikt till efterrätt. Plus bröllopstårta med kaffe och snacks/nattvikning senare.

VUXEN:
    Grillad rostbiff, grillad kassler, parmaskinka, melon, 2 sorter salami, cambozola, briéost, paprika, oliver, druvor,ananas, kiwi, körsbärstomater och nygräddad baguette. Allt ligger på en salladsbädd.

Pris 99,00 kr/(4-44 personer)
    Pris 89,00 kr/(45 personer-uppåt)
    BARN:

Köttbullar, rökt skinka, melon, mild ost, gurka, körsbärstomater, godis, ostbågar och nygräddad baguette. Allt ligger på en salladsbädd.

Pris 69,00 kr/person
  • augusti2012

tack snälla ni.. kan andas ut med maten nu känner jag. skönt att höra vad andra utanför sin egen bubbla tycker.
    kan behövas en sånn här dag då man upptäcker att sonen har fått vattenkoppor. :(

kramar 

• Just Me

Nu alla experter  
    Var har ni köpt tärnklänningar, ni som köpt sådana?
    Bomba mig med tips o idéer. Söker i vår temafärg mörklila.  

• hysch

Jag har av budgetkäl valt att inte ha en temafärg. Kanske lite tråkigt på ett sätt, men det underlättar jättemycket! det blir lite mer ta-vad-man-har. Funderar på att färgkoda borden sen, efter vad jag hittar hemma i ljusstakar och ev. löpare och så.

• Rosi
    Just Me skrev 2012-01-07 22:59:37 följande:
    Nu alla experter  
    Var har ni köpt tärnklänningar, ni som köpt sådana?
    Bomba mig med tips o idéer. Söker i vår temafärg mörklila.  
    Finns många fina lila klänningar på www.bonprix.se älskar den sidan.. =)
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)