• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • augusti2012

Jag tycker det är vackert när två stycken som verkligen älskar varandra står där och lovar att älska varandra livet ut. Men jag tror att man i all planering ibland glömmer bort vad det hela handlar om. Inte färgen  på inbjudningskortet och så. Lite bridezilla blir nog alla mer eller mindre

• BlomAnna
    augusti2012 skrev 2011-10-04 06:15:34 följande:
    Jag tycker det är vackert när två stycken som verkligen älskar varandra står där och lovar att älska varandra livet ut. Men jag tror att man i all planering ibland glömmer bort vad det hela handlar om. Inte färgen på inbjudningskortet och så. Lite bridezilla blir nog alla mer eller mindre

Det tror jag också. Jag har mer och mer börjat fundera på om det är värt all hysteri, all stress. Det handlar ju om vår kärlek till varandra och de löften vi ger varandra. Allta annat är ju bara världsliga saker egentligen...

Vi har pratat om att kanske skjuta på bröllopet för att hinna spara ihop mer pengar men jag undrar om jag någonsin kommer vilja lägga mer pengar än det vi nu planerat för. Vi skulle teoretiskt sett ha rådd med ett 100 000 kr bröllop nu om vill men vill man vekrligen det?

• Imke1977
    augusti2012 skrev 2011-10-04 06:15:34 följande:
    Jag tycker det är vackert när två stycken som verkligen älskar varandra står där och lovar att älska varandra livet ut. Men jag tror att man i all planering ibland glömmer bort vad det hela handlar om. Inte färgen  på inbjudningskortet och så. Lite bridezilla blir nog alla mer eller mindre

Håller med dig. Men det är det ögonblicket jag drömmer och längtar om mest faktiskt Så jag har då inte glömt bort det Men sen har vi så många gånger pratat om att varför ska vi igentligen kasta ut så mycket pengar... vi åker och gifter oss själva? Men sen kommer vi på det att våra mammor skulle gråta blod om dom inte fick vara med. Och sen kommer vi oxå på att vi faktiskt vill dela vår stora stora dag med alla våra nära och kära.  Det är väl så det rullar på.

Men just den där stunden när det bara är han och jag därframme... lovar varandra trohet och kärlek i nöd och lust. Wow..... Jag börjar nästan gråta när jag tänker på det Den stunden längtar jag mest av allt till i allt det här

• Dolly P

Vi har en budget på ca 10-15000kr. Och tror att vi kommer hålla den rätt braSkrattande
    Lokal:1250kr
    klänning: 2500kr
    Fotograf:1000kr
    Mat: vet jag inte riktigt än, men inte så dyrt. Vi ska ha grillbuffé, så det kommer inte bli jätte dyrt.
    Dekoration: 1200kr kanske. Knappt det.
    Musik fixar vi själv.
    Bil att åka har vi själva
    Inbjudningskort ska jag göra själv, väldigt enkel modell.
    sambon har redan sina kläderm bara byxor som ska köpas. kostar 199kr
    brudbuketten kommer kanske kosta 300-400kr
    Hår och smink 700kr
    hmm tror jag fått med det mestaSkrattande

• fasit

Jag vill, trots stram budget, ge en gåva till de som ställer upp och hjälper till extra mkt. Jag har testat lite olika förslag och funderat på vad man kan görq själv och köpa billigt men att det ändå blir en lite lyxig känsla. Det jag har kommit fram till är att det fungerar alldeles utmärkt att köpa gamla korgar på 2 nd hand och sedan fylla den med godsaker. Hemmagjort badskum eller ansiktamask, ljus i olika former, fint inslagna tvålar osv. Andra saker man kan göra själv är ju typ sylt och sånt. Det blir väldigt fint när man lägger lite extra tid på att dekorera alla sakerna! Tog några bilder som jag kanske lägger upp senare här eller på bloggen.

• Hanna05

jag söker en speciell klänning av märket forever yours, någon som vet vad den har för nummer?

• Imke1977

Superfin! Det är väldigt olika det där med size karta. Tex har jag beställt size 14 från UK. Men jag tror att samma mått från USA är en 16. Så det är olika. Du måste mäta dig enligt sidan där och ta en storlek utifrån det.

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)