• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Dolly P

Jag tror inte vi kommer står för tärnornas kläder. Har inte bestämt än. Men dom behöver inte ha några speciella kläder. Men vi ska ju ha ett enkelt bröllop i sig.

• Imke1977
    Dolly P skrev 2011-10-12 15:05:01 följande:
    Jag tror inte vi kommer står för tärnornas kläder. Har inte bestämt än. Men dom behöver inte ha några speciella kläder. Men vi ska ju ha ett enkelt bröllop i sig.
    Nä jag trodde det där med tärnklänning var en enkel grej. Att jag kunde ha lite att säga till om där. Men ja....
    Tydligen blev det HELT annat än jag tänkt mig :-/  Och väldigt mycket dyrare....
  • Dolly P
    Imke1977 skrev 2011-10-12 15:06:53 följande:
    Nä jag trodde det där med tärnklänning var en enkel grej. Att jag kunde ha lite att säga till om där. Men ja....
    Tydligen blev det HELT annat än jag tänkt mig :-/  Och väldigt mycket dyrare....
    När man läser om kläder till tärnor osv. Så står det ju att dom egentligen ska stå för sånt själva, eftersom att det anses vara en ära att få vara tärna.
  • Imke1977

Ja jag har oxå läst det... För nu funderar ju min sambo över hans bestmans kläder då. Och det är verkligen inte budgeterat för... :-/

Föresten, vi kanske har disskuterat det tidigare i tråden. Men tårta, hur gör ni med den biten?
    Här verkar det som att Ica Maxi eller City Gross har dom billigaste tårtorna. Vi hade nog tänkt oss vanliga prinsesstårtor med vit marsepan. Och så lite lila rosor plus lila sidenband som jag själv köpt på ebay.

• snowstars

Angående presenter.. Jag serverade på ett bröllop för några år sen och fick ett presentkort från www.presentkorttorget.se då. Superpresentkort tror jag det hette. Man får i alla fall välja själv i vilken butik man vill ha presentkort. Kan ju vara en bra grej om det är någon man inte känner så väl som ska få nåt och man inte vill ge bara pengar.

Stod jag närmare brudparet hade jag nog uppskattat något man kan ha kvar, men jag har inga bra förslag på vad det skulle vara. Smycken till exempel. Och jag hade varit jätteglad även om utan att ha fått nåt, det är ju en ära att vara med på ett bröllop :)

• Imke1977

Säger nog samma sak som dig snowstars. Hade jag varit tärna hade jag varit jätteglad att bara få vara tärna och vara en stor del av dagen Jag och min sambo var toastmaster/toastmadame åt min bror och hans fru.
    När jag fick frågan blev jag stolt och glad och tyckte det var en ära att få vara det. Förväntade mig aldrig någon present. Men fick iallafall ett jättefint halsband som jag blev superglad över.
    Jag tror nog dom flesta blir glada åt det lilla eller att bara få vara med

• RedHead

Blir en 24h kryssning Till min svärfar och hans tjej.
    Men en fin hytt med havsutsikt och en god middag på båten så betalar vi ungf 1000kr per person. Inte så farligt, Dessutom förtjänar de det så mycket som de hjälpt oss med vårat hus!

Mina servitriser har svarta tights allihopa och tgvå av dem har Vita skjortor, Så ska köpa fyra svarta västar = 400kr och två vita skjortor = 200kr. så betalar sammanlagt 600kr för deras outfits. Sen ska de alla ha sarta skor och det har dom alla.

• Dolly P
    Imke1977 skrev 2011-10-12 15:23:18 följande:

Ja jag har oxå läst det... För nu funderar ju min sambo över hans bestmans kläder då. Och det är verkligen inte budgeterat för... :-/

Föresten, vi kanske har disskuterat det tidigare i tråden. Men tårta, hur gör ni med den biten?
    Här verkar det som att Ica Maxi eller City Gross har dom billigaste tårtorna. Vi hade nog tänkt oss vanliga prinsesstårtor med vit marsepan. Och så lite lila rosor plus lila sidenband som jag själv köpt på ebay.

Jag har en kompis som ska göra tårtorna. Hon är super duktig på sånt. Så det blir nog bra. Men det kommer bli vanliga runda med någon rolig dekoration. Dom kommer inte stå på ställning.
  • baby freeze

Oj, hjälp! Hur får ni ihop det under 40k om ni ska betala kläder till personal och brudfölje? Det är klart, om man har specifika krav, så måste man ju betala för det, men om jag ska ha en tärna så får hon ta på sig något fint som hon redan har. Och några presenter tänker jag inte ge, utan de som hjälpt till får tillbaka på samma sätt (alltså genom att jag hjälper dem med något). Annars kommer vi aldrig att kunna hålla budget.

• RedHead

Jag och gubben ska med tatuera oss som morgongåva.

Vet inte vad vi skall göra för något men inga namn iaf.

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)