GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))
Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))
Tack :) Den heter valknop, finns några beskrivningar om du googlar. Dock tyckte vi de var svåra att förstå. Vi båda jobbar till sjöss så vi fråga en äldre man ombord om han kunde visa. Lite pilligt innan man får in tekniken men sen är de enkelt. Känner du nån sjöbuse så fråga han/hon. Det finns även färdiga att köpa.
Gjorde sådana på scouterna när man var mindre! Så om inte annat kan man säkert gå till närmsta scoutkåren och be om en kurs! ;)
Har suttit och pysslat lite mer idag, och nu har det gått framåt med vimplarna som ska sitta bakom oss vid honnörsbordet :)
Så fina vimplar kalejdoskop, jag tänkte själv göra vimplar. Ska du vara skriva era namn? Jag kan inte komma på något bra på varken var vi ska ha dem eller hur de ska se ut.. projekt jag får skjuta fram i den :)
Hjälp glömde ju skriva! överst har jag gjort tvevåningstårtor i tvål som favour till våra gäster. de läggs i cellofanpåse.
Bilden under har jag gjort en kuvertlåda, önskar oss bidrag till resa
Under har jag köpt grafittifärg som ska spraymålas på 70 barnmatsburkar och argera varser till bordsblommorna, likt inspirationsbilden nedan.
De 100 såpbubblorna får pyntas i garn i temafärgerna.
Meandmylove: har du provsprayat? Jag ska göra samma sak men af inte köpt färg än. Håller grafitti-färg på glas?