• Hanna05

GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

• Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • operfekt

Rosi: det är sambon som gjort dem, han gjorde dem i photoshop och skrev ut dem på vanligt vitt papper, (dubbelt precis som hjärtana jag visade ovan) Sen klippte vi ut dem och ritade av dem på färgat papper för att sen klippa ut den och klistra fast dem på en grillpinne :)

• Tokig
    Solstice skrev 2012-06-17 22:53:27 följande:
    Har fått till det sista pysslet nu och börjar känna mig lite lugnare när det gäller den biten!

Nätbollar som ska hänga i tälten och vindsnurror som ska kanta gången fram till där vi ska ha vigselakten.
    Vad använde du för papper till vindsnurrorna och vad satte du fast dom med ? Ett litet spik eller?
  • Solstice
    Tokig skrev 2012-07-02 11:43:31 följande:
    Vad använde du för papper till vindsnurrorna och vad satte du fast dom med ? Ett litet spik eller?
    Jag köpte lite tjockare papper på Bokia (130g/m2) och kartnålar som jag tryckte fast i en bit suddigummi som jag limmat/tjepat fast på pinnen eftersom jag inte orkade trycka fast nålarna tillräckligt hårt utan att de rätt som det var spratt iväg.
  • Tokig
    Solstice skrev 2012-07-02 13:04:50 följande:
    Jag köpte lite tjockare papper på Bokia (130g/m2) och kartnålar som jag tryckte fast i en bit suddigummi som jag limmat/tjepat fast på pinnen eftersom jag inte orkade trycka fast nålarna tillräckligt hårt utan att de rätt som det var spratt iväg.
    Jag har massor av presentpapper hemma. Tänkte testa att limma ihop två presentpapper för att få två olika färger. Får se om det blir tjockt nog. Och bra tips med suddigummit. Det ska jag testa om jag inte lyckas spika rakt :)
  • Dazzle

Jag vill oxå dela med mig men lyckas inte ladda upp några bilder på BT. Skickar en länk istället för den som är intresserad av lite pyssel i vitt/guld/brunt

http://anno1863.blogspot.se/

• Dazzle

operfekt - cool pompom, hur gjorde du den? Sambon har oxå valt Geisha till godisbordet =).

L

• operfekt
    Dazzle skrev 2012-07-04 08:52:00 följande:

operfekt - cool pompom, hur gjorde du den? Sambon har oxå valt Geisha till godisbordet =).

L

Jag minns inte exakt, men jag vet att jag vecklade ut ikeaservetterna iaf, så att de blev så stora fyrkanter de kunde bli.
    Sen travade jag 5 (tror jag) såna utvikta servetter på varandra & vek dem som ett dragspel:
    http://designoform.com/crafts/diy-pompoms/, sen upprepade jag det 12 ggr.
    Sen delade jag dem i högar om 6 st "dragspelsservetter" för att få pompomen så stor så fäste jag ihop de två högarna i mitten ( la dem varannan) med hjälp av ståltråd & tråd, det är bra att ha ganska lång tråd om man vill kunna fästa upp den sen.
    Sen var det bara att börja sära på lagrena i servetterna..
    Pompomen blev ca 60 cm i diameter, men den blir dock bara som en "halv boll" om man vill ha den helt rund (jag ska ju hänga upp den högt upp, så man ser den bara underifrån) så får man nog göra två såna halvbollar & fästa ihop. Det kanske går att fästa ihop lagrena där uppe på en ensam boll också, har inte testat..
  • Viii
    Dazzle skrev 2012-07-04 08:50:23 följande:

Jag vill oxå dela med mig men lyckas inte ladda upp några bilder på BT. Skickar en länk istället för den som är intresserad av lite pyssel i vitt/guld/brunt

anno1863.blogspot.se/

Dazzle!
    Jättefin blogg!
    Måste ju bara få vara nyfiken och fråga vart du fick tag på heliumet?
    Är också ute efter de då även jag skulle vilja ha de i ballongerna på bröllopet :)
    Hur länge höll ballongen sej "fin" ungefär? 
  • confuzed86

Gud vilken bra sida! Jag ska inte gifta mig förrän i aug 2013 men har redan börjat bolla idéer med mina framtida värdinnor osv. Har tänkt göra egna pappersaskar till dukningen med lite godis i samt skriva namn på dem och använda som bordsplacering, 2 in 1 ;)

Här hittade jag en bra mall till askarna:

http://pimli.se/blogg/verkstan/mallar/sma-askar-av-papp/

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)