• Tinzi

Hur hade ni gjort m. tårtan? Svart eller vit?

Vi har svart vitt tema på vårt bröllop.

Hade ni gjort tårtorna svarta m. vita marsipanrosor på, vita m. svarta rosor eller varannan på ställningen? (vi ska ha 8-9 st)

eller hade ni gjort alla vita utom den översta & tagit den svart som är lite mindre?
    eller alla svarta utom den översta & gjort den vit?

Kan banne mig inte bestämma mig ju :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-20 10:45
    Jo,jag ska köpa prinsesstårtor av citygross då vår ekonomi inte tillåter annat. Därför kan jag inte lägga till prickar, kanter osv utan kör på de vanliga. Men rosor etc kan jag beställa av en bekant.

• Svar på tråden Hur hade ni gjort m. tårtan? Svart eller vit?
  • BlomAnna

Förlåt för så många inlägg men jag verkar bara kunna ladda upp en bild i taget av nån anlending...

• Tinzi
    Pinkgrape skrev 2011-09-20 10:17:52 följande:
    Svarta tårtor är väldigt snyggt och bara med en vit kant längst ner, så gör det mycket för att de inte ska kännas så.. mörka. Angående blommorna, ni kanske skulle kunna få in lite färg där? Har ni ingen annan färg överhuvudtaget på något? Blommorna i buketten? Dukningen? Röda rosor skulle ju annars vara väldigt snyggt. Göra svarta tårtor med vit kant och röda rosor, den översta vit med svart kant och röda rosor.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Vi har grönt på vissa delar också, ej i buketten dock :)

Tanken är det iaf, men vill nog bara ha svart vita tårtor dock känner jag  :)
    MySweetShadow skrev 2011-09-20 10:31:54 följande:
    Jag hade nog kört på vita med svarta rosor. De är sjukt snyggt. Gjorde en tårta i somras till två par som gifte sej samtidigt. Dom hade svart vitt tema. O så gjorde jag 80st cupcakes till tårtan. Superfint vart de!!

Tårtan. Svart sidenband längs kanten :)

Några av cupcakesen....
    detta var snyggt! vill dock ha ätbara men vitt m. svart på är snyggt :)
  • Tinzi
    aniara skrev 2011-09-20 10:03:26 följande:
    Svarta rosor ær en symbol før døden och klart olæmpligt på ett brøllop anser jag. Svart tårta tycker jag inte heller låter speciellt festligt. Varfør inte svartvitrandiga (eller rutiga, eller prickiga) tårtor med vita rosor?
    Inte vår grejj, och har inte det alt tyvärr (se tillägsskommentar) Mvh/T tack ändå :)
  • Pinkgrape

Prickar samt kanter är ju dock enkelt att ordna om man vill ha det. Det kan man ju sätta dit i efterhand. Även ränder.

• aniara

Jag tycker fortfarande inte att vare sig helsvart tårta eller svarta rosor ær læmpliga på ett brøllop. Det ær ungefær som att ha dødskallar eller gravstenar på tårtan. Jag hade valt att frångå færgtemat hær om jag fått bestæmma (vilket jag førstås vet att jag inte får Flört) och om ni inte vill gøra som Pinkgrape føreslår.

• BlomAnna
    Pinkgrape skrev 2011-09-20 10:53:33 följande:
    Prickar samt kanter är ju dock enkelt att ordna om man vill ha det. Det kan man ju sätta dit i efterhand. Även ränder.

Håller med det är bueneklt och har ni dessutom någon som gör rosorna kan hon/han säkert göra pricker eller ränder etc.

• Sara 120707

Ett enkelt alternativ som ni kan göra själv är att lägga tygband runt tårtan. Vitt runt svart tårta eller Svart runt vit tårta. Bara att köpa ett satinband i lagom bredd och lägga runt längst ner vid kanten.

• BlomAnna
    aniara skrev 2011-09-20 11:32:58 följande:

Jag tycker fortfarande inte att vare sig helsvart tårta eller svarta rosor ær læmpliga på ett brøllop. Det ær ungefær som att ha dødskallar eller gravstenar på tårtan. Jag hade valt att frångå færgtemat hær om jag fått bestæmma (vilket jag førstås vet att jag inte får Flört) och om ni inte vill gøra som Pinkgrape føreslår.

Fast gillar man dödskallar och gravstenar kan man vä ha det på sin bröllosptårta. Svarta rosor är väldigt vackert och tror att det skulle bli jätte snyggt på tårtan. Tror inte någon skulle tycka att det symboliserar döden när man helt uppenbart är på ett bröllop.
  • Tinzi
    aniara skrev 2011-09-20 11:32:58 följande:

Jag tycker fortfarande inte att vare sig helsvart tårta eller svarta rosor ær læmpliga på ett brøllop. Det ær ungefær som att ha dødskallar eller gravstenar på tårtan. Jag hade valt att frångå færgtemat hær om jag fått bestæmma (vilket jag førstås vet att jag inte får Flört) och om ni inte vill gøra som Pinkgrape føreslår.

Jag vet att du tyckler detta men det ärvår stil,  vi har bara svarta kläder.tatueringar så detta är vår grejj!:)
  • Tinzi
    Sara 120707 skrev 2011-09-20 11:41:47 följande:
    Ett enkelt alternativ som ni kan göra själv är att lägga tygband runt tårtan. Vitt runt svart tårta eller Svart runt vit tårta. Bara att köpa ett satinband i lagom bredd och lägga runt längst ner vid kanten.
    Jätte fint, men tänker att det blir krångligt när man sen skall äta tårtan? då har jag hellre ett svart band i marsipan :)

Men ska se vad jag kan ordna. Är nog mest inne på vita tårtor faktiskt med svarta rosor och våra namn och datum i vit text så. SNYGGT tycker vi :)

ev. en svart tårta längst upp :)
Svar på tråden Hur hade ni gjort m. tårtan? Svart eller vit?