• MsChevy

Ringen-viktigast eller inte?

Tänkte bara för skojs skull se hur ni andra tänker angående vigselringen. Hur viktig är den för er/dig? Lägger ni ner en halv förmögenhet på ringen eller har ni satt ett maxpris? Ska båda ha vigselringar eller bara bruden? Hur ska den se ut? Vilket material? Ska den vara för skönhetens skull eller ska den vara praktisk o tåla vardagsslit?
    Visa gärna bilder!

Själv är inte ringen prio 1 för oss. Vi har inte riktigt bestämt oss än, men vi vill ha tåliga ringar som tål att vara med på jobbet (vi båda jobbar på industri).  Våra förlovningsringar är egendesignade silverringar, men vigselringen blir väl guld eller nåt riktigt tåligt material. Stenar vill jag inte ha, men en personlig ring.

• Svar på tråden Ringen-viktigast eller inte?
  • Niini

Nu ska absolut ingen ta illa vid sig här! Men jag har aldrig förstått argumentet "jag jobbar inom vården, smyckena blir bara liggande". Inte tusan är vi väl i jobb 24/7? Jag jobbar heltid som sjukskötare, när jag kommer till jobbet lägger jag klockan i väskan o ringarna i en halskedja. När jag slutar för dagen tar jag på ringarna igen. Nemas problemas :)

• Jag han

Tack snälla! :) Njaa. det är väl diamanterna som jag drömmer om att förstora eller nåt ;) Min sägerska har två smala diamantringar (liknande mina) på varsin sida om sin släta förlovningsring. Det är bara såå fint..

Sen är det ju så vackert med solitär ringar oxå. Önskar nästan jag hade en av varje så man kunde variera sig. haha.. Jag är så velig jämt!

Men tack snälla igen! :)

water lily skrev 2011-10-24 17:56:23 följande:
    Det ser väl påkostat ut, kunde ju knappt haft bredare förlovningsring i alla fall, den är ju bred tillräckligt .
    Jättefint!
  • Charlie13

Här är min ring från Guldfynd. Kostar 6998 + gravyr 98 kr.

Det bästa är ju att de har nå rabatter just nu så det blir 1200 kr mindre!

Vad tycker ni? :)

• knyttan
    baby freeze skrev 2011-10-21 15:09:43 följande:

Innan vi förlovade oss, så tänkte jag att det var jätteviktigt att ringarna var påkostade, och jag letade efter ringar i en speciell teknik som innebär att priserna börjar på 8000kr. Var alltså beredd på att behöva spara lite innan vi hade råd med ringarna, men sedan hittade jag en kille på etsy.com som kunde göra dem för ca 1000kr st, så då slog jag till. De är helt perfekta och verkligen "vi", gjorda av silver och koppar. Bild finns i mitt galleri "smycken".

Till vigselring vill jag ha en till likadan, men BM kommer att få en slät silverring som vi hittade bland farmors gamla smycken. Antagligen är det en vigsel eller förlovningsring som varit förgylld, för den är rätt sliten, men den är så fin tillsammans med hans ring och den var dessutom rätt storlek. Det är lite kul tycker jag. Och billigt...

Wow!! Vlka fina ringar!!!

Vi ska använda mina morföräldrars gamla, vi ska göra om dem, men vi har inte bestämt än hur...

OT: Rosengård? Är vi måhända grannar???
  • Egalia
    Niini skrev 2011-10-24 18:54:17 följande:
    Nu ska absolut ingen ta illa vid sig här! Men jag har aldrig förstått argumentet "jag jobbar inom vården, smyckena blir bara liggande". Inte tusan är vi väl i jobb 24/7? Jag jobbar heltid som sjukskötare, när jag kommer till jobbet lägger jag klockan i väskan o ringarna i en halskedja. När jag slutar för dagen tar jag på ringarna igen. Nemas problemas :)
    Jaaaa självklart ska du ha det så om du trivs med! Glad Jag är däremot en slarvfia som tappar bort saker hela tiden och ska det plockas av och på kommer det att försvinna (jag har fakiskt tappat nästan alla smycken som jag fått Gråteroch brukrar numera be nära och kära att om det vill ge mig smycken endast ge mig billiga ting som man lätt kan ersättaGlad)
  • annapanna88

För mig är ringen viktig men mest för det den symboliserar, inte för hur den ser ut. Den får inte heller bli alltför dyr.  Dels för att budgeten inte tillåter det men också för att jag inte vill gå runt med hur dyrbara smycken som helst varje dag, för mig skulle det känns helt fel.
    Tålighet på ringen är viktigt för min fästman då han har ringen på sig jämt, jag får däremot inte ha den/dom på jobbet så för mig är det inte så viktigt.
    Vi har båda förlovningsringar från Schalins med lite mönster på. Min fästman kommer att ha en likadan som vigselring, det var viktigt för honom att ha 2 ringar.
    Min vigselring tillverkas av en guldsmed med guldet från mammas farmors förlovningsring. Den kommer att ha samma mönster som förlovningsringen på "framsidan" med tre små diamanter, "baksidan" kommer att vara slät.
    Våra förlovningsringar:
  • Brummelisa

För mig var ringen väldigt viktig. Eftersom jag enbart har en ring, så ville ja ha något extra som blänker och gnistrar. Den kostade lite, men jag är jäkligt nöjd.

• Future Mrs S
    Niini skrev 2011-10-24 18:54:17 följande:
    skulle jag ta av mig ringen skulle den försvinna direkt.. jag har inte ens någon hemnyckel helt seriöst för jag slarvar bara bort den.. Jag har lämnat plånboken på statoil så dom har ringt mig flera ggr och sagt att den är där, då har jag inte ens märkt att den är borta :D :D Så att lägga en liten ring i en ficka eller väska (väska kan jag inte heller ha om det inte är axelband för jag glömmer den) är otänkbart för mig :)

Sen är det inte i alla yrken man kan/får ha halsband heller..  
  • Fröken Emma

Inte så vicktig. Vi ska göra nya fölovningsringar och en vigselring åt mig. Budget max 5 000 kr. Vår kärlek är starkare än både titan och volfram! ;)

• pernillaochhenrik

Ja tycker att ringen är ganska vktig..Bara nu när jag kollar på hande och ser min förlovningsring blir jag så glad!  Men min prins är själklart viktigast Hjärta

Jag älskar smycken och bling blig.. Men pga min livsstil så kan jag inte ha någon riktigt flashig stor sten..

Våra förlovningsringar (som är guld) är stora och breda, därför kan jag inte ha en för tjock vigselring heller.. Och som jag har tänkt mig och kollat på så kommer det att bli sååå fint.. Kommer passa mig perfekt.. Min breda förlovningsring och en dryga hälften så bred vigselring med en rad mindre diamanter..

Min blivande säger att jag får välja precis vilken ring jag vill ha.. så köper han den.. Han själv vill inte ha en ring till.. Så det blir att fortsätta kolla i butikerna.. Men jag har nog en ganska klar bil ändå..

• Egalia
    Future Mrs S skrev 2011-10-24 22:59:18 följande:
    skulle jag ta av mig ringen skulle den försvinna direkt.. jag har inte ens någon hemnyckel helt seriöst för jag slarvar bara bort den.. Jag har lämnat plånboken på statoil så dom har ringt mig flera ggr och sagt att den är där, då har jag inte ens märkt att den är borta :D :D Så att lägga en liten ring i en ficka eller väska (väska kan jag inte heller ha om det inte är axelband för jag glömmer den) är otänkbart för mig :)

Sen är det inte i alla yrken man kan/får ha halsband heller..  
    Usch jag är precis likadan!

Jag lyckades slänga alla mina ringar i sjukhustvätten igår just på grund av att jag hade dem, för en gångs skull, i byxfickan på mina arbetskläder (vi hade civila kläder på förmiddagen men var tvungna att ha dem på en del av ett utbildningsmoment under eftermiddagen och då tog jag av mig ringarna och la dem i fickan). Tror knappast att jag återfår dem Gråter

En fruktansvärd tur att jag åtminstone bar min förlovningsring runt halsen!!! Skulle jag inte få ha halsband skulle jag helt enkelt inte ta med mig den alls till jobbet... 
  • LoJ

Jag tycker ringarna är viktiga! Sen om de är billiga eller dyra spelar ingen roll, bara man trivs med dom.

Så här ser mina ringar ut med briljantslipade diamanter. De är smala och höga vilket passar mina lite korviga fingrar

När vi skulle köpa våra ringar tyckte vi att det var viktigast att de kändes bra och att vi tyckte att de var fina. De fick kosta en del men bonus såklart om vi hittade några som var billiga, huvudsaken att vi tyckte om dom! Ringarna kostade tillsammans 30000:-. Jag hade lite guld liggandes hemma som jag fick ca 5000:- för så det var ju toppen.

Jag jobbar med barn och behöver lite slittåliga ringar, men jag valde någonting mittemellan tåligt och otåligt...

• Mahy

Vi har valt titan, mest för att vi inte gillar guld och tyckte de här var vackra, men ringen är inte viktig det är vad som står bakom ringen :)Du blir inte lyckligare bara för att du har en dyr ring :)

• Beccastina

Ja för oss är ringarna viktigare än det messta annat som har med bröllopet/vigseln att göra. Vi gör dock så att vi byter in våra gammla förloviningsringar och köper nya, det är dessa ringar som kommer vara de dyra (i vitguld med diamante) då dom ska sitta längst in på fingret sen under själva vigseln kommer vi få tunnare ringar i vitguld och de kommer då vara utan stenar och dessa ska då självklart sitta längst ut av de två ringarna. Vi kommer båda två ha två ringar vardera.

här är en bild på min förlåvningsring :)

Svar på tråden Ringen-viktigast eller inte?