• Tokig

Oktober 2012

Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

• Svar på tråden Oktober 2012
  • csq
    KochM skrev 2012-09-04 22:26:50 följande:
    Jag tar min blivande mans namn. Helt ok för mig och lite roligt också att hans namn finns på min farmors sida, så det blir ett gammalt släktnamn för mig! :)
    OK, smidigt!
  • csq
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-09-04 22:00:23 följande:
    Måste fråga er...vi har bestämt oss för oktober nästa år...men vilken helg i oktober månad är det som vackrast ute??
    Hej! vet inte riktigt, men vi har valt att gifta oss 6/10 så hoppas på att det då är en rigtigt färggrann brittsommar!
  • KochM

Vi har två värdpar som gör häftet så får inte veta allt om det. Det jag vet är att de har fått bilder från våra föräldrar och att de har fått frågor. Sedan bidrar vi med meny, gästpresentationer, vår "lovestory", ett korsord om oss och lite nytagna bilder på oss. Tror att vi kommer få lite frågor att svara på var för sig också. Sen får vi se vad de hittar på mer. Spännande att inte veta allt och skönt att inte behöva göra allt.

• csq
    KochM skrev 2012-09-04 22:33:03 följande:
    Vi har två värdpar som gör häftet så får inte veta allt om det. Det jag vet är att de har fått bilder från våra föräldrar och att de har fått frågor. Sedan bidrar vi med meny, gästpresentationer, vår "lovestory", ett korsord om oss och lite nytagna bilder på oss. Tror att vi kommer få lite frågor att svara på var för sig också. Sen får vi se vad de hittar på mer. Spännande att inte veta allt och skönt att inte behöva göra allt.
    Verkligen! jag kanske skulle försöka trycka ut programmet på toastmasterparet =)
    bilder var ju en bra idé! jag och min blivande träffades första gången när vi var 13 och hade en liten kärlekshistoria, det skulle ju vara gulligt om man kunde klämma fram lite bilder från den tiden =) 
  • Pyttsan

Vårt festhäfte är alltså ett sånghäfte. Så vi kommer inte att ha så mycket mer än sånger i det:

Meny, sånger, presentation av gästerna och några bilder på oss, samt en sida där vi tackar gästerna och de medverkande. Och så blir det en sida med våra kontaktuppgifter och nummer till taxin. Kanske kastar in nåt kärlekscitat, men jag vet inte.. funktionen är ju liksom ändå sånghäfte. :) 

• erikojohanna

Vilken bedårande film Tokig! Helt underbar.

Igår hittade vi hinderprövningen (låg under vagnen... såklart, allt hamnar där. Typiskt). Så den är klar och skickas idag, får ringda på tis nästa vecka med och skynda på det.

Angående festprogrammet så fixar värdarna och toastmadame det tillsammans. Vi kommer bidra med beskrivning av gästerna, kanske någon bild, en tacksida. Det lät ju riktigt roligt med bröllopsbingo, den idén ska jag nog föreslå, istället för ett korsord. Så blir de lite mer aktiverade. Eller om man har någon quiz av något slag.

Igår skickades min underkjol till klänningen så jag ringde snabbt sömmerskan, som inte börjat lägga upp klänningen än som tur var, eftersom att denna underkjolen som jag ska ha har 5 lager tyll. Den jag lnade hos sömmerskan när vi provade var väldigt slapp.

Igår pratade vi med bandet som ska spela på bröllopet och även utgångslåten. Min sambo älskar Johnny Cash, så det blir ring of fire som vi går ut till. Ingångsmarschen blir antingen Mendelssohn's eller trumpets of voluntary, och vi kommer att ha trumpet, trumma och orgel. Vi vill ha lite marschstuk då min sambo är polis och kommer att ha den högtidsuniformen. Sedan kommer en vän sjunga: du är allt - sonja alden, och även colors av donovan.

hur ska ni gör i kyrkan? Skriver ni egna löften? 

• Daludd
    erikojohanna skrev 2012-09-05 08:58:48 följande:
    Vi har bett att prästen förestavar det klassiskt för oss, av rena nervositetsskäl ;) Sen tänker jag som så att själva handlingen att gifta sig är den högsta kärleksförklaringen i sig. Vad jagkänner kan jag prata om på kvällen när vi är själva, och inte med 80 pers som glor ;) 
    Vi är lite rädda att helt tappa det annars, att man måste fokusera på en prestation i det läget istället för på vad som händer... men alla är ju olika där!

Vi har valt bibeltexter som ska läsas och psalmer, solistsånger och så, så att vigseln fylls ut av sådant som vi känner för :) 
  • Hoffsennanen Tottoplex
    csq skrev 2012-09-04 22:30:22 följande:
    Hej! vet inte riktigt, men vi har valt att gifta oss 6/10 så hoppas på att det då är en rigtigt färggrann brittsommar!
    hm...vi ska eventuellt bestämma datum på lördag...så ja...vi fr väl se vad det blir
  • Tokig
    KochM skrev 2012-09-04 22:23:36 följande:
    Vilken fantastisk film Tokig! Älskade den! 
    Vilken bedårande film Tokig! Helt underbar.
    Tack snälla!
    csq skrev 2012-09-04 22:27:22 följande:
    en sak till: program! Vad ska ni ha i dom?
    Vi ska inte ha några häften... vi tog det beslutet ganska tidigt. Vi vill att alla ska prata med varandra istället för att titta ner i ett häfte. Så vi slipper det bekymret :)
    Vi ska ha våra egna löften. Vi ska ju gifta oss borgligt så vi kan ju välja lite mer fritt, och vi valde det tidigt. Kommer bli galet nervöst, men samtidigt lite härligt tror jag. Vi ska försök memorera det själva men ha en fusklapp om det blir total black-out. Jag tror faktiskt att det kommer bli ett lite härligt inslag. 
  • Tokig

Ojojoj, nu vet jag inte om jag gjort något dumt.

Jag skulle egentligen lämna in min klänning till sömmerskan den 12 september, men så råkade jag ju köpa en ny klänning för ett tag sedan. Den ska komma senast den 20 september. Och det känns ju synd att inte justera den som jagt ycker är finast av mina båda klänningar. Så jag ringde brudbutiken idag, jag har bokat sömmerska via en brudbutik i stan, hon jobbar där 100 % med att justera klänningar.

Jag förklarade min situation och butiken sa väl i stort sett "inga problem", vi ändrar tid till den 27 september. Så hinner du få den andra klänningen och kan välja vilken som är bäst. Toppen tycker jag... MEN! Den är bara en vecka innna bröllopet, är det för tajt?

Jag tänker ju att de borde veta vad de håller på med, och jag har ju en tid bokad så min klänning är ju inplanerad. Men ändå, borde jag vara nervös?

Svar på tråden Oktober 2012