• Tokig

Oktober 2012

Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

• Svar på tråden Oktober 2012
  • caruba

ush så spännande Tokig.. =0) Men jag förstår att det är jobbigt då man har planer hela tiden. Tror inte att vi kommer att få en möhippa/svensexa. Vilket är både lite tråkigt och skönt.

Jag var hos min "frisör" och provade frisyrer. Och jag tror att det kommer att bli denna. (bara något mer jobbat på. ;0) Detta var snabbvarianten)

• lillama

Ååå va kul för dig, Tokig : )

Ååå va fint de blev caruba. Tror inte bli blir någon möhippa/svensexa här heller.
    Säger som dig, skönt samtidigt som man vill ha de.
    Men vi har 2 barn och vem ska ta dom när vi e borta. Vilka ska dra iväg oss på saker.
    Vi har bara för släkten och en barndomskompis till sambon och en till mig. Dom flesta har små barn så de e ju inte så lätt. Ja e lika glad för de : )

• stjärnfrukt

Hej tjejer! 

Jag undrar om jag kan få hoppa in i denna tråd? Ska gifta mig den 20 oktober i år, min sambo friade den 22 augusti och vigseln sker i samband med dop för vår son som föddes i juni...hur planerar man ett bröllop på 2 månader?! Tungan ute 

• Camilla837
    lillama skrev 2012-09-08 11:35:25 följande:
    Ååå va kul för dig, Tokig : )

Ååå va fint de blev caruba. Tror inte bli blir någon möhippa/svensexa här heller.
    Säger som dig, skönt samtidigt som man vill ha de.
    Men vi har 2 barn och vem ska ta dom när vi e borta. Vilka ska dra iväg oss på saker.
    Vi har bara för släkten och en barndomskompis till sambon och en till mig. Dom flesta har små barn så de e ju inte så lätt. Ja e lika glad för de : )
    Är samma här. Vi har med två barn en på bara 5 månader. Alla helger fram till bröllopet är typ bokade. plus att flera av de tjejer som är inbjudna på bröllopet har fått små precis nyligen. Min M2b ska däremot ha svensexa. Den är planerat till nästa helg. Gör inget om inte jag får någon, är glad för honom skulle. Lite spännande,nyfiken på vad som ska hända då jag inte fått någon information alls om det. Vet bara att de kommer runt nio på morgonen och tar honom.

Vi har nu träffat prästen. Hon var jättetrevlig och vi fick göra precis som vi ville. Vi har komit fram till att jag ska gå in med min pappa då min m2b vill stå där framme när jag kommer in. Alternativet var att jag skulle gå in själv. Är dock lite nervös för att jag ska snubbla på mina nervösa fötterObestämd  Hade gärna gått in med min mamma då jag står henne väldigt nära. Detta är inte möjligt då hon har ms och inte kan gå så bra. Skulle  va jag som fick stötta henne i så fall. Kanske vi båda skulle legat på golvetTungan ute

Var även och träffade frisören samma dag, han var helt underbar. Ska dit igen på tisdag och klippa mig och färga håret.

Hur går det med era nerver? Jag vet inte om jag riktigt fattat att det inte är så långt kvar nu. Kommer nog slå till veckan innan. Vi är duktiga på att skjuta på saker här. Vi satt och tittade igenom allt som var kvar att göra igår och listan blev väldigt lång. Nu har vi gjort upp en plan vecka för vecka. Får vi se om vi kan hålla oss till den bara. 
  • caruba
    Camilla837 skrev 2012-09-09 08:18:30 följande:
    Hur går det med era nerver? Jag vet inte om jag riktigt fattat att det inte är så långt kvar nu. Kommer nog slå till veckan innan. Vi är duktiga på att skjuta på saker här. Vi satt och tittade igenom allt som var kvar att göra igår och listan blev väldigt lång. Nu har vi gjort upp en plan vecka för vecka. Får vi se om vi kan hålla oss till den bara.

Inga nerver än. Men jag är räd för att där är något viktigt vi glömt. ;0)
  • MrsButterfly

Halloj!
    Mitt första inlägg på BT någonsin, har bara tjuvläst i månader =D
    Men när jag hittade gruppen idag kunde jag inte låta bli att "göra mig hörd" =)

Igår hade jag den mest fantastiska möhippan med alla underbara vänner och de hade verkligen gjort alltihop i min smak hihi

Bröllop är den 6 oktober i Hägersten/stockholm

Lycka till alla brudar!
    Oktober är nära nu!

=D 

• erikojohanna

vad vi har kvar att göra:

- Bordsdekorationer
    - Kolla igenom låtar som vi vill att bandet skall sela
    - Fixa sablar, en till min sambo och 6 st till de poliser som skall stå och göra "gång" åt oss utanför kyrkan
    - Ordna med bordsplaceringskort (funderar på att ta ett tylltyg i orange ton, knyta en enkel påse, fylla med lite karameller oh sedan knyta fast nanlapp.. Vad tror ni om det? Cheesey?).
    - Fixa skor åt M2B.
    -Köpa vattenfast mascara och nagellack.
    - Göra färdigt ett bildspel på oss samt gäster som ska rulla hela kvällen i bakgrunden.

Tokig, FY VAD SPÄNNANDE!! Nästan så att jag är lite nervös för din skull :D
    Jag tror att jag kommer att få en möhippa och jag vet att M2B ska få en svensexa. Men ingen har pratat med  mig om när hans ska vara, och nu är det inte så många helger kvar. Vi har ju också en liten tjej på 18 mån, men är nästan säker på att farmor och farfar kommer att ta henne om dem skulle infalla på samma dag.
    Skulle väl inte säga att jag går som på nålar men lite spänd är man. Vi har inget speciellt planerat på helgerna heller så vem vet!

Nu börjar jag bli lite pirrig. inför stora dagen! Igår gjorde vi om delar av bordsplaceringen, pust! Men nu är vi nog helt klara (igen) :P.

Vi kommer inte ha stolsöverdrag, blir de gröna fula stolarna som är på plats.. men det får gå! De ska ju bara sittas på :) 

• lillama
    stjärnfrukt skrev 2012-09-08 18:55:28 följande:
    Hej tjejer! 

Jag undrar om jag kan få hoppa in i denna tråd? Ska gifta mig den 20 oktober i år, min sambo friade den 22 augusti och vigseln sker i samband med dop för vår son som föddes i juni...hur planerar man ett bröllop på 2 månader?! Tungan ute 
    Va kul. Klart du får vara me.
    Tänk på de viktigaste, kyrkan, kläder, festlokal (de har ni kanske redan som de e vid dopet).
    Glöm inte skicka in hindersprövningen + ev efternamns papper.
    Vi skickade in vårat idag och vi gifter oss oxå 20de..
  • Tokig

Stora förkylningen har slagit till. Var sängliggande hela söndagen, men igår var jag tvungen att massa mig iväg på ett möte - tjänsteresa, var igång från 04:45 fram till 23:00 när jag äntligen bäddade ner mig. Jättedålig idé. Idag när jag vaknade kunde jag inte ens stå upp. Febern har helt slagit ut mig. Så det var bara att sjukanmäla mig.

Cirka 5 minuter efter jag sjukanmält mig ringer det på dörren (06:45). När jag går upp så är det någon som håller för titthålet. Så jag får ju masa mig in och dra på mig lite kläder. Utanför står tre av mina väninnor men en filmkamera och en shot!

Jag bara: "Nej, nej, nej, inte idag. Jag är sjuk." Och sen fick jag sätta mig på golvet. Var typ på väg att svimma. Men de visade ingen nåd. Frågade om jag packat väskan och om jag är redo och sen tvingade de i mig shoten. När jag druckit den så gick de...

Tänkte i slutändan att det kanske bara var bra med lite sprit, det är väl en gammal huskur med whiskey så det kanske funkar med shot också :)

Nu ligger jag nedbäddad i soffan och försöker intensivvila. Det är ju alldeles uppenbart att jag behöver vara redo för allt, hela tiden :)

Men visst är de fantastiska mina tjejer... vilket engagemang. Jag har ingen aning om vad som kommer hända och jag älskar det!

Svar på tråden Oktober 2012