• Tokig

Oktober 2012

Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

• Svar på tråden Oktober 2012
  • Tokig

Nu är jag möhippad! Det var magiskt! Vilka fantastiska människor det finns i mitt liv! Lovar berätta allt - en annan dag!

• KochM

Jag blev också möhippad igår. Trodde inte det skulle bli förrän senare och dessutom var det stora flyttades igår. Men de fick flytta utan mig och jag fick en fantastisk dag med fina vänner. Gjorde bara en massa mys och trevligheter, umgicks och åt mycket gott. Glad och tacksam!

• caruba

Jag blev oxå hippad (och gubben sexad)

Vi var hemma hos mina föräldrar i tron om att det skulle bjudas på fläskesteg. Men på förmiddagen så hördes plötsligt festtutor utanför och vem som inte där. Jo gänget... Det började med frukost. (vilken tur att vi inte ätit något specielt) Sedan fick vi fick band för ögonen, delades och vi åkte iväg i var sin bil för att återförenas på Laserdome i Helsingborg. Där fick vi först storstryck då det var alla emot oss. Vi skulle lära oss att samarbeta. Hm, det gick nog inte så bra. Senare blev det vi emot ett annat gäng. Det gick nog inte så bra heller. Jag råkade nog skjuta några i mitt eget lag. ;0)

Därefter åkte vi tjejer vidare var jag fick en härlig massage.  Efter massagen och en välbehövd dusch så målade vi vinglass . Nu har vi verkligen ett sätt ovanliga och "vackra" vinglas att ta fram vid speciella tillfällen. ;0) Sedan fick jag även en sminkning och fixning av håret då jag skulle fotas till en kalender för min blivande. Med allt ifrån iförd tomteluva till kräfthatt. Förhoppningsvis kommer den att bli lite småsexig.. Jag fick inte lov att se bilderna. Kalendern kommer han att få till bröllopet.

Självklart så blev det ju öl, cider och shots mellan varven...

Efteråt så träffade vi killarna igen. Där blev det middag och kladdkaka. Självklart så behövde vi ju friskas upp med ett dop i poolen så jag fick lite payback så jag hm låna en väääällldddigggt sexig bikini. *host host* Min blivande fick låna en lika sexig mankini. *host host* Vattnet i sig var inte kallt. Men fy va det var jobbigt att ta sig i vattnet. *ler* Därefter blev det lekar av olika slag och vi avslutade med lite dans och sång spel på diverse spelkonsoler. Man märker att man inte är tjugo längre. Så denna möhippa var nog på helt rätt nivå. *skrattar*

Vi kom hem efter en tretton timnmar så idag är man inte riktigt pigg.. Det kommer att bli skönt att gå och lägga sig sen. ;0)

• erikojohanna

Tokig, KochM och caruba, fy vad härligt!! :D Nu längtar jag och hoppas att jag också får mig en hippa!

Tokig och KochM, vill höra om era dagar med!

Själv åkte vi en sväng till svärföräldrarna igår och fick plockat 25-30 liter svamp. Trattisar, kantareller och rödgul trumpetsvamp. Detta ska vi ha till bröllopet, så det var skönt att hitta lite svamp, haha.
    Annars är här rätt lugnt på planeringsfronten. Ska beställa lite saker till dukningen ikväll och så, men utöver det är vi rätt så trötta. Äter alltid så mycket hos svärföräldrarna så man blir helt slut!

Bara 20 dagar kvar för oss som gifter oss den 6e!! 

• MrsButterfly
    Tokig skrev 2012-09-14 08:49:37 följande:
    Tack!

För att svara på någons inlägg så trycker du helt enkelt på det aktuella inläggets rosa "Citera - knapp. Finns uppe till höger i inlägget. Då kommer det en sån ruta som är här uppe.

Tack!

Testade det, men det gick inte på iPaden tydligen =)

• MrsButterfly
    erikojohanna skrev 2012-09-16 21:15:20 följande:
    Tokig, KochM och caruba, fy vad härligt!! :D Nu längtar jag och hoppas att jag också får mig en hippa!

Tokig och KochM, vill höra om era dagar med!

Själv åkte vi en sväng till svärföräldrarna igår och fick plockat 25-30 liter svamp. Trattisar, kantareller och rödgul trumpetsvamp. Detta ska vi ha till bröllopet, så det var skönt att hitta lite svamp, haha.
    Annars är här rätt lugnt på planeringsfronten. Ska beställa lite saker till dukningen ikväll och så, men utöver det är vi rätt så trötta. Äter alltid så mycket hos svärföräldrarna så man blir helt slut!

Bara 20 dagar kvar för oss som gifter oss den 6e!!
    Japp! 20 väldigt få dagar kvar, men massor att göra! Gah!
  • KochM

Skulle möteslokal föräldrar som hade fixat släpkärra vid min lägenhet kl 9. Närbild kom in i lägenheten hörde jag att någon kom från sovrummet. Det var en bekant som kör mc och han sa att det inte skulle bli någon flytt för det var annat planerat för mig. Hade åkt dit osminkad och mådde inte helt bra, dessutom helt inställd på flytt, så blev lite överraskad. Men det var bara att dra på sig skinnjacka och hjälm och hoppa upp på hojen. Har aldrig åkt förut, men det var jättekul! Blev avsläppt på Stortorget där nio tjejkompisar rusade fram. Kul att så många kunde vara med. Sen blev det en andra frukost på ett café. Efteråt åkte vi vidare och fick prova på linedance. Det var jättekul! Sen satt vi ute i solen och pratade. Jag fick skriva en kärleksdikt med kylskåpspoesi-ord till min blivande man. Så åt vi pastasallad till lunch. Under hel dagen fotades jag stylad efter olika Carola skivomslag. Har alltid gillat henne så de körde på det temat. De hade lyckats få ihop kläder som liknade hennes till 12 omslag (antar att det kan bli en almanacka). De sminkade och fixade frisyrer också. Så det ar bara att posa! Blir spännande att se hur det blev. Sen åkte vi vidare hem till en tjej som hade kurser i lera. Blev jättefina grejer som ska brännas och glaceras innan vi får dem. Sen åkte vi hem till en av tjejerna och åt en massa gott. Gjorde ett Carola musikquiz också. Sen fick jag en liten present främjar och enkel något de köpt som de tycker passar mig. Jag fick gissa vem det var i från och sedan berättade de varför de valt saken. Fick fina saker och värmande ord. En fantastiskt mysig dag med fina vänner som planerat en dag som passade mig perfekt! Då var det avklarat! Hoppas ni andra får en lina bra dag!

• KochM

Är bra att läsa texten innan man trycker på posta inser man! Iphonen ändrar en massa ord. Ja, ja hoppas ni förstår. Styckesindelningen försvann visst också...

• Tokig

I lördags hände det då äntligen… jag blev möhippad.

Jag har ju blivit lurad och förvirrad under ganska lång tid nu inför möhippan. Det har hänt massor av konstigheter, roligheter och tokigheter så när det ringde på dörren vid 07:30 i lördags så trodde jag att det bara var på bus denna gången också.

Utanför stod en ung man och såg barsk ut (jag fick senare veta att han är en 19-årig albansk boxare, utvald just för att göra mig lite nervös). Två minuter hade jag på mig sa han sedan skulle jag följa med honom. Jag fick följa med honom till hans bil och sedan körde vi iväg. Han var väldigt rolig på vägen. Svarade inte på nånting egentligen. Men typ frågade om det var ok med mig att han inte hade körkort. När vi kommit en bit utanför stan så svängde han av motorvägen och bara sa åt mig att stiga ur bilen. Och där lämnade han mig, på en liten rastplats…

Efter en stund kom en av mina väninnor i en sportbil och hämtade upp mig. Jag fick sätta på en ögonbindel och jag fick en flaska med dryck. Sedan bar det av.

Första stoppet var efter en stund på en lastbilsparkering. Där skulle jag arbeta ihop min frukost genom att erbjuda mig att tvätta rutor eller så. Det gick rätt fort, en snäll farbror förbarmade sig över mig ganska direkt. Med frukost i magen fortsatte färden.

Efter ytterliggare en stund stannade vi någonstans (jag hade ögonbindel) och jag märkte att det steg in någon i bilen. Efter bara en kort stunds resande sedan så stannade vi och jag fick nya instruktioner. Jag hade tre nej, när jag använt dessa så var jag tvungen att säga ja.

-         Vi var på en loppis och det var dags att inhandla min outfit.

Jösses vad jag blev utspökad J

Sedan åkte vi vidare. Vi åkte en ganska bra stund innan jag märkte att vi började närma oss målet. Vi parkerade och de hjälpte mig ur bilen och upp för trappor. Först när dörren öppnades fick jag ta av mig min ögonbindel, och där stod alla underbara tjejer. De hade fixat en härlig lunch med ostbricka, och massor av gott. Och självklart champagne.

Det var jättehärligt att få träffa alla, jag bor ju i en annan stad ganska många timmar bort så det var underbart att få vara bland alla.

Efter lunchen var det dags att bege sig igen. Ögonbindel på och vi åkte en liten bit – det var dags för det stora uppdraget. Hoppa vattenhopp. Det är som backhoppning ner i vatten. Jätteroligt, men jag har ALDRIG stått på ett par skidor, varken på längden eller utför. Jag har bara åkt bräda hela livet, så bara att gå i ett par pjäxor var en utmaning i sig.

Efter hoppet åkte vi en till en annan tjej. Jag fick byta om och fräscha till mig. Mer champagne och snittar och annat gott. Därefter åkte vi ner till en matbutik i staden. Nere i källaren finns som ett ”vardagsrum/kök” som man kan hyra för slutna sällskap. Så det blev som att laga mat hemma, vi hade med oss eget vin och champagne och så. Men själva råvarorna gick vi upp i butiken och hämtade.

Ja, just det, höll ju på att glömma. I matbutiken så anslöt mina killkompisar. Så himla underbart. Jag har alltid varit lite rädd för att inte alla mina vänner skulle få vara med på min möhippa. Och att killarna nu anslöt till middagen var ett helt perfekt sätt att göra det på. Då fick jag ju kramas med alla som jag håller nära.

Vi delades in i tre ”lag”, förrätt, huvudrätt och efterrätt. Det var så himla mysigt att laga mat, dricka lite vin och umgås.

Plötsligt när vi börjat laga mat så hör vi en manskör på avstånd som sjöng ”Rövarsången”, egentligen visste jag vad det innebar. Men det är så fantastiskt att man kan liksom inte ta in vilka underbara människor det finns.

Nä jag pluggade var jag aktiv på en studentnation, killarna i nationens kör har ett hemligt sällskap, en manskör som bara sammanstrålar i väldigt speciella tillfällen. Och att de valde att göra det för mig kändes helt otroligt.

De sjöng ett par låtar för mig, en äkta serenad, innan de lämnade oss igen.

Jag måste erkänna att jag var rejält skakig efter det, men på det absolut bästa av sätt. J

Vi åt och skrattade och hade det jättemysigt. Efter middagen gick vi hem till en av tjejerna och fortsatte kvällen.

Det var så härligt att få sitta och prata med alla, mysa och umgås. Det kändes som den perfekta uppladdningen inför bröllopet.

De hade verkligen lyckats med dagen, dels lyckades de hålla mig helt i mörker, sen lyckades de att göra en perfekt dag för mig. Hade jag fått drömma ihop min dag hade jag kunnat drömma ihop den såhär perfekt. Och man blir så tagen av hur alla har engagerat sig och tänkt till. Små saker som att champagnen vi drack, eller ja cavan, var från det vinhus dit jag och M2B ska åka direkt efter bröllopet. Det var små quiz och grejer under hela dagen som var jättekluriga och roliga.

Jag är såååååå enormt nöjd och tacksam.

Svar på tråden Oktober 2012