• Tokig

Oktober 2012

Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

• Svar på tråden Oktober 2012
  • MrsButterfly
    Tokig skrev 2012-09-19 13:06:06 följande:

Vad roligt!

Vi kommer inte träffa vår fotograf förrän på bröllopet, på morgonen. Så vi hoppas bara att det blir bra :)

Jag var och testade min klänning igen igår. Det kommer bli jättebra tror jag. Framförallt med mina accessoarer. Måste fundera lite kring BH bara. Behöver en som är så genomskinlig som möjligt eftersom tyget är lite tunt. Men det löser sig, känns sjukt skönt att jag kan ha en vanlig BH.

Idag är det som sagt provsminkning och så ska jag fixa naglarna för nästsista gången innan bröllopet. Gör de på torsdagen innan sen. Misstänker att det kanske blir lite vin och skitsnack också eftersom det är en av mina vänner som fixar :)

Ska bli skönt med en kvälls paus!

Ja just det, fick en sen avbokning av gäst igår. En av mina släktingar hade gjort slut med sin tjej. Så vi var tvungna att tänka till en gång extra med bordsplaceringen... men men, det är sånt som händer. Tror vi bara "tar bort" henne helt enkelt. Det får bli två killar bredvid varandra, det är på honören så jag tror inte det märks att det sitter en person mindre på den ena sidan av bordet. Hela den sidan får någon centimeter extra utrymme bara.

Jag ska testa och förhoppningsvis hämta min klänning imorgon =)

På fredag blir det klippning och provsminkning. Har precis gjort klart bordsplaceringen och ska nu fila på vigselprogram =)

• MrsButterfly

Tokig; Kan inte du göra en ny sammanställning på vilka som gifter sig på vilka datum? Har kommit in så sent i tråden att jag inte har koll alls.

Jag giffter mig den 6/10 =D

• lillama

Hej alla brudar!

Just nu sitter jag och försöker fundera ut va vi har kvar att fixa. .

Vi handlade alkoholen idag (De som mina föräldrar inte hade hemma efter hennes 50års fest)
    Hoppas de blri bra för dom som dricker vin..

Godiset är handlat till barnen i kyrkan..

Pojkarnas kläder har kommit och dom blev såååå snygga (15månader & 3,5år).

Mitt löshår har kommit och de va precis min hårfärg så då blev ja glad.
    -----------------------

De som finns kvar att göra är

* Fixa tårtan
    * Foto (CD skivor till dom som vill bränna bilder till oss).
    * Beställa blommor
    * Köpa Chips & godis till kvällen.
    * Prata me prästen
    * Hämta ringarna
    * Prova kläderna och sy upp min klänning en gång till.
    --------------------------------

Börjar känna mig nervös är ju bara 31 dagar kvar till den 20/10..

Hur gör ni me vigselprogram eller va de heter?
    Va skriver ni i dom?
    Skulle vara kul att ha men har ingen aning om hur ja ska göra dom isf..

Ha en fortsatt super dag brudar : )

• Daludd

Vigselprogram är väl lite som ett minne, över vilka som var i brudföljet, vem som var vigselförrättare, vilka psalmer man hade osv. Också käckt att ha istället för psalmböckerna, om man skriver ut texten till psalmerna i häftet istället :)

Skriver ut på lite finare papper bara, dubbelsidigt! Fick en mall av prästen på mejlen. :) 

• Tokig

MrsButterfly - jag önskar att jag kunde. Trådstarten är låst för mig. Har mailat supporter. För ett par veckor sedan, det är tydligen en "bugg". Men ännu har de inte löst det.

• Tokig
    lillama skrev 2012-09-19 22:06:20 följande:
    Hej alla brudar!

Börjar känna mig nervös är ju bara 31 dagar kvar till den 20/10..

Hur gör ni me vigselprogram eller va de heter?
    Va skriver ni i dom?
    Skulle vara kul att ha men har ingen aning om hur ja ska göra dom isf..

Ha en fortsatt super dag brudar : )
    Börjar DU känna dig nervös, tänk då på oss andra, Pyttsan har 9 (!!!!) dagar kvar som fröken och flera av oss andra har 16 Flört. Helt galet... tänk att vi följt varandra i snart ett år.

Det ska bli så himla roligt att få se bilder på er alla. Det känns nu nästan som att man känner er litegrann.

Igår var jag och gjorde en sista provsminkning och så fixade jag naglarna för nästsista gången innan. Kommer köra en helrenovering på torsdagen innan (bryn, ögonfransar, naglar).

I eftermiddag ska jag färga håret och göra provuppsättning. Ska bli sjukt skönt att få sätta sig i en frisörstol några timmar och bara vara... Har aldrig gått till denna frisören innan (det är inte i min hemstad) så det känns skönt att åtminstone vara där en gång innan dagen D.

Annars vet jag inte riktigt vad vi gör just nu. Känns som att vi båda är ganska trötta och har nerverna lite utanpå, blir lite mycket onödiga gräl om ingenting och sådär. Men det är väl bara att andas och gå vidare.
  • lillama
    Daludd skrev 2012-09-19 23:39:51 följande:
    Vigselprogram är väl lite som ett minne, över vilka som var i brudföljet, vem som var vigselförrättare, vilka psalmer man hade osv. Också käckt att ha istället för psalmböckerna, om man skriver ut texten till psalmerna i häftet istället :)

Skriver ut på lite finare papper bara, dubbelsidigt! Fick en mall av prästen på mejlen. :) 
    åå du har möjligen inte lust att dela me dig av den mallen till miG?
  • lillama
    Tokig skrev 2012-09-20 08:59:06 följande:
    Börjar DU känna dig nervös, tänk då på oss andra, Pyttsan har 9 (!!!!) dagar kvar som fröken och flera av oss andra har 16 Flört. Helt galet... tänk att vi följt varandra i snart ett år.
    Hahah ja jag förstår att ni har stress : )

Dom flesta bestämmer ju sig minst 1år innan dom gifter sig : )
    Jag känner att ja aldrig skulle stressat på de hela (jag som "fria")
    Juni bestämde vi datum : )
  • lillama

Snälla hjälp mig!

Sambon har fyllt år.. 38år.. för 1 månad sen och ja har ingen aning om va ja/barnen ska ge honom!

Snälla kom me tips!
    Vi ger varandra paket när dom andra i släkten grattar.
    Funderar på manschettknapparna med barnens namn men va kan dom kosta? Han kommer ju bara använda dom en gång (på bröllopet)..

Någon som kan ge mig tips?

• Tokig
    lillama skrev 2012-09-20 12:43:06 följande:
    Snälla hjälp mig!

Sambon har fyllt år.. 38år.. för 1 månad sen och ja har ingen aning om va ja/barnen ska ge honom!

Snälla kom me tips!
    Vi ger varandra paket när dom andra i släkten grattar.
    Funderar på manschettknapparna med barnens namn men va kan dom kosta? Han kommer ju bara använda dom en gång (på bröllopet)..

Någon som kan ge mig tips?
    Klart vi hjälper dig spåna. Vilken prisklass tänker du dig?
Svar på tråden Oktober 2012