• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Mallisbröllop - vad bra, då tror jag vi är ganska klara med vilka bibelord vi vill ha, :)

Grattis MelT, hoppas ni får en fantastisk dag...

• Sanna87

Guanaca - vad smart att skriva det i bekräftelseblanketten, det ade jag ingen tanke på att göra, så den är redan inskinkad och har fått svar på att dem har fått in den... vi hade också gärna gett egna löften eller åtminstone kunna säga något personligt till varandra...
    men hur det än blir med vigseln så blir det säkert bra...

jag kan bli tokig på det här med ringarna, nu mejlade jag jempguld förra veckan och frågade vad dem kunde ge för pris på dem ringarna jag hittat, fick ett svar igår, då skrev han priset för ringar i vitguld, jag har inte ens nämnt ordet vitguld i mailet. <Så nu struntar jag nog i dem, har pratat med honom i både telefon och via mail nu och jag tycker han verkar rätt snurrig när det gäller allt. Ringarna vi pratade om innan hade han inte lyssnat på mina önskemål heller utan räknat på smalare ring än jag ville ha och mindre stenar än vad jag sagt så vi fick ju räkna om priset sjutton ggr innan vi liksom fick fram rätt...
    så idag ska jag ringa in till en utav våra lokala smyckesaffärer och höra vad dem ska ha för dem ringarna, det var där jag först provade den ena, den andra har dem tyvärr inte... börjar känna mig en aning stressad nu över det här med ringar... Nu är det ju bara 2 månader kvar... Förvånad

• Sanna87
    Grattis MelT och välkommen hem. Låter som ni liksom alla andra par här hade en underbar dag =)

Mallisbröllop2012 - åhh, gud vad roligt att ni fått era bilder =) men som du säger ett angenämt problem, hihi.
  • Sanna87

Välkommen Mallis12 - kul att ni ska gifta er med på mallis... =)
    känner inte till palma alls så tyvärr kan jag inte jälpa dig..

• Sanna87

Mallisbröllop2012 - åhh, gud vad kul att ni hittat era bilder nu, hoppasdem blir såå fina =) men det tvekar jag inte på =)

ur är det alla brudar här inne nu, både nygifta och väntande??Äntligen kanske sommaren börjar komma till oss också =)

Här står allt rätt still nu, väntar nervöst på bekräftelsen ifrån kyrkan att dem fått våra pengar.. betalade förra veckan Obestämd
    Klänningen hänger i garderoben, sulky till lillgrabben önskad i födelsedagspresent, ring utsedd, ska bara beställas. Pass ska fixas snart och sen tror jag vi har allt under hyffsad kontroll.. mannen ska ha kläder med, men han vet ju inte ännu vad han vill ha.. Tungan ute

• Sanna87

MelT - guud vad fin du var, jättefin klänning. Grattis igen! Annelie - klänningen blev jättebra, iallafall när jag provade den sist. Har inte provat den med bh ännu, och ku var det ett par veckor sedan jag provade den, så det får väl snart bli te å prova den igen:) så man inte ändrar formen alltför nu med all grillning och leva gott som blir på sommaren, haha. Har fortfarande inte fått bekräftat från kyrkan att den fått in avgiften, börjar bli riktig orolig ku. Mailade dem idag och frågade. Hoppas hoppas det har blivit rätt, vad gör jag annars???!!! Kopierade ju deras nummer den skrivit. Usch och fy vilken jobbig väntan! Får nog kontakta banken på måndag med. Hua

• Sanna87

Annelie - jag mailade dem nu i veckan och fick ett "svarsmail" att Carina hade semester så det var ngn annan tjej som hade mailen under uppsikt och skulle svara så vi får väl se om jag får svar. Men jag tänkte jag skulle kontakta min bank och se om dem kan hjälpa kolla så det har blivit rätt med nummer och så bara...

åhh, jag visste att jag skulle struntat i att göra det själv, varför ska man alltid ge sig på det, så typiskt mig.. Obestämd

• Sanna87
    Guanaca skrev 2012-07-08 22:51:14 följande:
    Vad blev det för RING? Tungan ute
    Till slut efter en del funderande och ändrande av ringar så var i stan och skulle kolla en sista gång, då provade jag en och jag föll direkt, ganska enkel, avskalad ring blev det och i en aningens bättre prisklass än dem första jag tittade på. Så valet föll på en Sofia Allians Agnes från guldbolaget. 4,5mm bred. Sen ska den bara matchas med en ny förlovningsring senare. Nu måste jag bara mäta mitt ringmått och sedan kan jag beställa den. Skrattande

Agnes
  • Sanna87

Guanaca - ojdå, låter ju inte bra. Det får vi verkligen hoppas att dem inte slarvat bort eran avgift, men du har ju kvitto på att du satt över pengarna och sen Carinas bekräftelse att dem fått in avgiften.

Ja, tyvärr kan väl allt ta lite längre tid under semestern. När det min betalning så kopierade jag ju det nummer dem skrivit och sedan klistade jag in den i rutan där man skulle skriva nummer, så det ska ju vara rätt nummer. Men det är nog som du säger att hade det blivit fel så hade ju inte betalningen gått iväg, och pengarna är ju dragna från mitt konto och det står europabetalning. Och det står ju att mottagren kontroleras innan betalnigen går igenom. Så jag vet int. Det är bara att hålla tummarna.

• Sanna87

Nu har jag fått bekräftelse att den har fått in våran betalning av vigselavgiften. Sååå skönt, nu kan man släppa det. Slog mig just att nu är det bara vithårig och mallis12 kvar sedan är jag next på tur. Oj oj oj, tiden går så snabbt. Måste fixa pass till mig och barnen nån dag. Men det hinns nog inte denna vecka. Jobbar nu tisdag och onsdag sedan blir det en semesterhelg i Göteborg med barnen och en annan familj. Ska bli skönt och roligt.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia