• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Guanaca - hade vi kunnat ha vår ursprungliga budget hade den absolut inte varit dyr, men då våran ekonomiska situation plötsligt hamnat i ett annat läge så har vi fått tänka om litegrann... hade från början hittat en klänning som kostade 2200, men det känns alldeles för dyrt idag så jag har fått dra ner en del på den posten... känns så jävla trist rent ut sagt, men sen vill vi inte boka om bröllopet heller nu.. men jag älskar ju verkligen den klänningen så himla mycket så jag funderar på att vänta med klänning tills läget ändrat sig något, men då får jag riskera att just den här känningen inte finns kvar...
    Usch, känns jobbigt alltihop just nu, men livet har väl sina perioder, suck!

• Sanna87

Nu närmar det sig med stormsteg för dig mallisbröllop, tänk vad härligt... Är allting ordnat nu eller har ni något kvar att fixa?? Hur går det för ef andra med allt? Börjar ni bli klara med allt??

• Sanna87

Mallisbröllop - gud vad härligt att allting är klart, bara att njuta och längta nu sista tiden innan ni åker. Tur i oturen att ni blev sjuka nu och inte precis innan ni skulle åka =)

Vi gifter oss också hemligt, en del vet men inte många. Vi funderade först på att sätta en liten notis i lokaltidningen som isåfall skulle kommit ut dagen efter. Ett tag funderade vi på med att vänta tills brölopsbilden i tidningen, men det kommer ju att ta tiiid. och folk lär ju hinna undra över ringen innan dess, haha. Så det är svårt det där.
    Men det var väl en bra ide att ta en bild med mobilen. Vi har ju sambons föräldrar med som kan hjälpa oss med det. Men annars skulle jag nog frågat fotografen eller prästen, eller något utav dem vittnen som finns med, bara att förklara att ni gärna skulle vilja skicka en bild hem till nära och kära, dem ställer säkert någon upp på och hjälper er med =)

Annelie643 - Välkommen hit Annelie!! Japp, vi gifter oss i alcanada, i slutet av Augusti. Lite bilder ska jag absolut försöka ta på platsen, är lite dåligt om det på nätet faktiskt, jag har letat som en tok efter bilder på platsen och området runtikring. Men det är lönlöst :P
    Kan lägga upp lite bilder här med i tråden. Vi kommer nog bara att ta taxi dit, är ju inte så långt från vårt hotell och jag tror nog mer eller mindre alla chaufförer vet vad man menar när man säger La Terazza.
    Funderar på att fixa blommor på plats i alcudia, många säger att det ska ligga en butik nere i hamnen.
    Hår och makeup fixar jag själv. Har kort hår så det går inte att sätta upp direkt, utan tänkte hitta lite fina blommor att fästa på ena sidan i håret. Gärna vita eller ljust rosa.

• Sanna87

Annelie - ja men självklart ska jag försöka hjälpa till med lite bilder. Tänkte jag skulle maila Fritidsresor imorgon och höra om dem vet om det fortfarande finns någon blomsteraffär, finns det det så blir det nog att köpa blommor där. Har också kikat en hel del på jenjenhouse men är lite tveksam också om det är seriöst. Det är ju många sidor som har samma klänningar. Finns några trådar om just jenjenhouse här på BT under brudklänningar, men jag har inte läst någon av dem själv. Letar klänning för fullt, men just nu lutar det åt en utav dem jag sett på chicy.se.... Vi funderade på om vi skulle äta där. Men vi har inte tänkt boka bord eller så, vi är ju nyhet stort sällskap och ingen högsäsong direkt heller så vi chansar på att det finns plats för oss isåfall. Vad ska du ha på dig ?? Har ni beställt ringar och så? Mallisbröllop - jaa, vi håller tummarna att ni slipper fler sjukdomar nu. Klart på fb kan ju alla vänner få reda på det om man har det. Men det får väl bli min sambo som får offentliggöra det där för själv har jag ingen, haha. Var och tittade på ringar idag och insåg plötsligt att det faktiskt bara är 3 månader kvar nu och jag har varken klänning, kläder till barnen eller gubben ännu, inte heller några ringar.

• Sanna87

Var hos svärföräldrarna igår och insåg plötsligt att vi har en del att ordna, jisses... 3 månader går snabbt.. särskilt sommartid.

Vi ska ordna:
    Ringarna
    Kläder till hela familjen
    Hindersprövning
    Papper från församlingen
    Vigselbekräftelse
    Pass till mig och barnen
    Köpa en mindre sulky till den minsta
    Ordna blommor till håret

sen är det ju alltid lite småfix att ordna innan man åker sen.

• Sanna87

Annelie - japp, det är den långa vita med ett guldrigt/beight band i midjan som jag har kikat på. har tittat lite på jenjenhouse nu med dem senaste dagarna och där finns ju många potentiella klänningar med, verkar ändå som många är nöjda med sina klänningar därifrån. Vad har du tänkt för klänning? Lång eller kort?
    Hittade en superfin ring från guldbolaget som jag gärna skulle sätta på fingret, men den blev dock lite för dyr, men så hittade en ring från flemming uziel som man kan ändra lite och då blir den nästan precis likadan som den från guldbolaget fast ett mkt bättre pris Skrattande

Alcudia 2012 - skönt att kunna pricka av en grej Glad Hoppas att den där drömmen slår in och en lugn-dagen-före-dag. Har lite samma önskan jag med. Men sedan i förrgår känner jag plötsligt lite stress när jag insåg vad vi har kvar att fixa under hela sommaren. Puh, men det ska vi nog hinna.

Guanaca - usch, lider med er att ni inte kan boka eller bestämma något ännu. Håller både tummar och tår att ni får planera eran dag snart igen. Skönt att du känner att tråden lyfter upp dig litegrann.

• Sanna87

Mallisbröllop2012 - jösses, bara en vecka kvar nu, ihh Skrattande
    Måste ju hålla med om det du skriver att det är skönt att ha haft den här lilla "hemliga" tråden =)

Du måste skriva och berätta mer sen när ni kommit hem, det kommer vi nog vänta på med spänning allihopa, du blir ju först ut nu.. det hade ju självklart varit roligt att se lite bilder från eran stora dag också =)

• Sanna87

Malllisbröllop2012 - hur gamla är era barn? ska ni ha barnvagn med till med eller hyr ni sulky från hotellet?

Våra kommer vara 3 och nästan 5 när vi åker, måste ha vagn till den lilla iallafall. Tittade på fritidsresors hemsida och det kostade 170 kr Förvånad per dygn för en sulky, det blir över 1000-lappen för en vecka. Det får man en ny sulky för. Så det lutar åt att köpa en sulky och ha med oss. Men sen slog det mig häromdagen om man ska gå mycket och sådär om den stora grabben också skulle behöva en vagn, så nu funderar jag på om vi kanske ska försöka hitta en begagnad phil and ted vagn och ha med oss. Svårt det där tycker jag.

Guanaca - härligt att ni kan börja planera så smått igen Solig

• Sanna87

Guanaca - åhh, vad synd med resan... håll utkik varje dag, det kan ju finnas dem som avbokar.
    Vi mailade kyrkan olika förslag på datum och sen fick vi boka resa utefter vad det fanns för lediga datum.
    Tror vi fick ge rätt mkt för resan ändå..

Nu hoppas jag på skatteåterbäringen, sen blir det köp av kläder och grejer. Hittar så mkt fina klänningar hela tiden. Hittade en helt otroligt fin på blocket, finns den kvar när skatten kommer är det meningen att jag ska ha den =)
    Letar sulky för fullt till den lille mannen, vågar man skicka en barnvagn??

• Sanna87
    Alcudia2012 - åhh, gud vad härligt att ni börjar få allt på plats... verkar som du kan ta det där roseglaset i solstolen ändå Skrattande nu längtar jag verkligen till våran dag också =)
    Kinalyktor, vilken himla fin tanke, vart beställde du dem och vad fick du ge för dem??
    Vad är det för klänning oc vart har du köpt den? Jag är också inne på chiffong och har hittat två fina som jag velar lite mellan, men har inte haft en tanke på att den kan va genomskinlig, så kanske dags att beställa eller köpa en klänning nu så man hinner hitta nån underkjol eller så med om det skulle visa sig behövas.

Vill önska Mallisbröllop2012 och Alcudia2012 en underbar resa och hoppas att era dagar blir otroligt fina och precis som ni önskar er. Lycka till brudar Solig
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia