Inlägg från: Mallisbröllop2012 |Visa alla inlägg
  • Mallisbröllop2012

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Vitvå2011: jag håller på att boka den svenska tjejen, Johanna Gunnberg, håller tummarna för att hon kan! :) Ser att du oxå bokat henne!

Är du klar med allt övrigt? Jag funderar fram o tillbaka ang bukett, vill ha en enkel men vet inte vilka blommor än. Har fått klart för mig att det finns en blosteraffär vid hamnen i Alcudia, funderar på att gå dit när vi kommer ner, problemet är bara att vi kommer ner lör natt, mot söndagen, o vi ska gifta oss på måndagen. Vet inte om de har öppet på söndagen... Har mailat till fritidsresor för att se om de har koll på hur butikerna där har öppet!

• Mallisbröllop2012

Mel T: Hej! Jag kan ju bara prata för mig själv, jag är en sån som gillar att planera o vara ute i god tid, men jag tror inte alls att du behöver känna nån stress! :) För mig är det halva grejen med att planera o framförallt att få längta! :)

Jag fick besked från fritidsresor om att de flesta butiker håller stängt på söndagar, men jag tänkte ev skicka min mamma (som kommer ner på fredagen) till blomserbutiken på lördagen för att kolla lite o sen får ev hon gå dit på mån fm o fixa buketten åt mig. Får se... :) Känner inte till någon anna frisör där, tyvärr.

Vi har våra två barn med oss samt våra föräldrar, o bröllopsmiddagen har vi inte bestämt oss för var den ska vara men det fanns bra m tips på fritidsresors sida så vi tänkte kolla lite mer där o se om vi hittar nåt som faller oss i smaken ;)

• Mallisbröllop2012

Wwwiiiiiiiiiiiii, då var ringen beställd!! :D Tips: kolla på Albrekts guld, de har 30% rea på vigselringar just nu!!! Det blir mer o mer på riktigt!! :) Även inhandlat sonens kläder, hittade mörkgrå väst o byxa, blir bra m pappas som kommer att gå i ljusgrått!!! :)

• Mallisbröllop2012

Mel T: Wow vilken vacker klänning du valt!!! Jättefin!!!
    Bra fundering där m klänningen i resväskan... kanske inte helt enkelt att ta den som handbagage heller, misstänker jag... hmm...
    Funderar oxå fram o tillbaks ang blommorna... man får väl lov att ta det som finns i butiken då, om man fixar det på plats... men jag tänker att rosor lär väl finnas, det är ju ett klassiskt val... men är löjligt förtjust i gerbera oxå :)

Det är bara drygt tre månader kvar för våran del, helt ofattbart när man tittar ut o ser snö o åter snö... ;) läääängtar till sol o värme!!! :)

• Mallisbröllop2012

Mel T: okej, vad bra, ja jag tror nog att det löser sig m blommorna. Tror inte att jag heller vill binda ihop några själv, känner att jag hellre förlitar mig på proffsen ;) va in i en blomserbutik här hemma igår o kikade lite på blommor oxå, mest för att få en känsla av vad som finns o vilka färger som finns. Blir nog bra!!

Hämtade ringen igår!! :) Känns såå bra, nu vill jag verkligen att det ska bli juni!! :) Klänning har jag oxå köpt, tokfyndade på rean, vit sommarklänning som är v-formad med typ volang längs med v:et o ner en bit på bröstet/magen. Nertill är den oxå som skuren i v-form, jag, lite svårt att beskriva, hehe. men jättefin :) Skor har jag sen tidigare, vita m liten klack. Hoppar väska, måste iaf ha en stor m till barnen o så, så den får mamma hålla reda på :)

Håret har jag börjat fundera på o skickat lite bilder som jag hittat på nätet till min frisör, ska även fota mitt eget hår(jag har ganska långt, mörkt) o skicka bild till henne, lutar åt lite lockar o nån liten uppsättning tror jag. funderar oxå på om jag vill ha några pärlor i... vet inte riktigt.. :)

• Mallisbröllop2012

Mel T: Jag har valt ring från Schalin, vi har förlovningsringar av samma märke, o vigselringen heter Glimma.

Sanna87: jättefin frisyr, du får träna lite hemma så går det säkert jättebra, såg ju inte svårt ut iaf. :)

• Mallisbröllop2012

Sanna87 o Guanaca: Jättefina klänningar ni valt!!!! Kan tyvärr inte heller hjälpa till med någon bra plats, kolla med kyrkan eller fotografen kanske??!

Här är det på dagen 2 månader kvar till den Stora dagen!! Känns härligt!!!! Blivande makens kläder är beställda så nu är det bara dotterns kvar men nu vet vi viken stl hon kommer att ha när vi åker så nu ska vi bara hitta något!!!

Men så var det det här med blommorna.... Blir nog så att vi beställer en bukett från kyrkan ändå, inser att det kommer vara lite ont om tid för alla, så varför krångla... Lutar just nu åt rosbukett, mest för att jag vet vad jag får o hur den kommer att se ut... men ja... vi får se!! :)

• Mallisbröllop2012

Men Sanna87 vad struligt m klänningen... :( Men den på bubbleroom var ju oxå jättefin! Ta nya tag en annan dag så hittar du rätt!!

Jag hittade dotterns klänning idag!!! hihi när man inte letar, iaf inte specifikt. Skulle köpa byxor åt sonen o då sprang jag över en superfin klänning till henne!!! Skönt att det är gjort!!

• Mallisbröllop2012

Maj:
    7:e - Guanaca

Juni:
    11 Mallisbröllop2012

Juli:

Augusti:
    1 Vitvå2011

30 - Sanna87

• Mallisbröllop2012

Vad roligt med alla klänningar, alla är ju jättefina! :)

Jag har nu bokat bukett via kyrkan, helt enkelt för att det var smidigast så! Så det blir klassiskt, röda rosor! hehe blir nog bra det, vi har ju ingen annan färg direkt, både blivande mannen o barnens kläder går i grått/silver!! Så det blir nog bra m lite rött oxå!

Ja, annars e vi färdiga m allt, men jag tänker göra som någon annan skrev här tror jag?, boka en tid hos min egen frisör o se om vi ska göra någon provuppsättning eller iaf diskutera lite tips. Ska försöka gå förbi henne imorgon!

Här är min o lilltjejens klänningar... tror jag :)

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia