Inlägg från: Mallisbröllop2012 |Visa alla inlägg
  • Mallisbröllop2012

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Annelie643: hej! jag verkar vara bland de första ut, o jag ska göra mitt bästa för att återrapportera när vi kommit hem, o då finns det ju lite tid kvar tills det är er tur! :) Jag har bokat frisör o fotograf via kyrkans hemsida, har haft jättebra kontakt med frisören Linda Clarin under våren, skickat ner bilder på provuppsättning som jag gjorde här hemma hos min frisör. tror säkert att hon kan få till ditt hår som du önskar, om du väljer att boka frisör! Tror det var Sanna87 som länka till några youtube-sidor där man kan se hur man gör frisyrer själv, kolla runt där lite! Beställde även bukett genom kyrkan till slut, mest för att slippa stressa med det där nere, pga lite tidsbrist. Hoppas det blir bra, valde rosor :) Vigselplats blir oxå Alcanada för oss. Vi ska bo på Paraiso de Alcudia, åker m fritidsresor, knappt två veckor kvar!! :) Ska bli såå härligt!

Guanaca, vilken fotograf har du bokat? Ja, jag tänker att kanske våra föräldrar kan ta nån bild med våra telefoner, så kan man mmsa dom till närmaste släkt o vänner nån dag efter... får se... :)

Börjar nästan få dåligt samvete för att vi "smiter", vill ju inte att nån ska bli besviken för att dom inte fick vara med... :( men men, vi har ju valt att göra så här nu, så det blir nog bra!! Får hoppas dom blir glada, helt enkelt!!

Ja hörni, det närmar sig hela tiden nu, känns det som... *pirr pirr* hihi nästan dags att börja packa!! ja, jag får väl lugna mig till helgen kanske, hihi

Ha en bra dag alla!!!

• Mallisbröllop2012

Sanna87: ja, det var ju tur, bara det inte blir nåt mer, men är frisk idag!

japp, jag längtar o längtar!! :) nästan lite overkligt ;) Ja, det är ett par runt omkring oss som oxå vet, tänkte oxå det där m tidningen men vi har våra vänner så utspridda, så det skulle bli många tidningar, hehe så det får vara. får nog bli nån fin bild att skicka till dom iaf, sen blir det väl fb för resten. Ska på en grej där några från jobbet kommer att vara med dagen efter vi kommit hem, så får se om de märker nåt då, en av dom vet :) nähänä, om man skulle få nåt gjort idag! :)

• Mallisbröllop2012

Sanna87, jag har oxå bokat m fritidsresor, o nu är det ju mindre än två veckor kvar o kan få snabba svar via guide online, så jag kan kolla om blomsteraffären om ni vill?! Gör det imorgon! Vi tar en annan restaurang, för vi gifter oss kl 14, så vi tar nog en picknick på em där o sen tar vi oss tillbaka till Alcudia, så då tar vi en restaurang i närheten av hotellet, smidigt o enkelt! Finns ju en del tips på fritidsresors hemsida, har kikat lite men inte valt nån än.

Ja, de närmaste vännerna vill jag ju ändå berätta för på något speciellt sätt, men resten kan väl få läsa på fb, hehe.

Ja det kanske är dags att bestämma sig, tiden går fortare än man tror o dessutom kommer sommaren alldeles snart som ju brukar springa iväg!! Ni får längta lite längre än mig, o längtan är härlig men jag är glad att det äntligen snart är dags!! :)

• Mallisbröllop2012

Annelie643, förlåt, jag missade att svara om frisören!! Jo, det kostar 120 euro för håret, 175 för hår o smink, o hon tar 45 i resetillägg. dessutom tillkommer moms på det, ca 20 euro.

Sanna87: jag fick svar från fritidsresor, men det var inte så mycket nytt, dom svarar att man får mer info på plats o att recepitonen kan hjälpa till, dock tror dom säkert att de har öppet på söndagar iaf.

Alcudia2012: Hej! wow, du har lite att stå i!! :) hihi hoppas du inte behöver stressa för mycket bara! Vi kommer ju att vara där samtidigt då, var ska ni bo? Vi bor på Paraiso de Alcudia, kommer ner natten mot 10 juni. Vi stannar en vecka, ni? Vi har mina o hans föräldrar med, och våra två barn. De vet om att vi gifter oss, men i övrigt är det inte så många som vet, så det är skönt att vara på den här sidan där man kan bubbla fritt om allt :) :)

Hämtade våra förlovningsringar idag, lämnade in dem för putsning förra veckan, insåg att det behövdes efter att ha provat vigselringen :) så nu är väl ändå allt klart! :) En och en halv vecka kvar till avresa... :)

• Mallisbröllop2012

Alcudia2012 o Anneli643, skriv gärna in era vigseldatum i listan som vi har gjort! :)

• Mallisbröllop2012
    Mallisbröllop2012 skrev 2012-05-30 19:23:01 följande:
    Alcudia2012 o Anneli643, skriv gärna in era vigseldatum i listan som vi har gjort! :)
    Ah, såg nu att du redan gjort, Anneli643 :)
  • Mallisbröllop2012

En vecka kvar!! Såå härligt!! Allt klart, inget kvar att göra här hemma, på plats blir det till att välja ut en restaurang och införskaffa lite skumpa o jordgubbar till picknicken! ;)

Alcudia2012: Hoppas verkligen att du får sitta i den där solstolen sista dagen!! :) o du oxå, Sanna87!! ;)

Vi hade inte tänkt att det skulle vara några morgongåvor, men så fick jag nys om att sambon varit o fixat en hemlis häromdan, så nu vet jag inte om det är en morgongåva eller nåt helt annat... *nyfiken* :) Men jättefina muggar på den där hemsidan, gav inspiration till framtida bröllopspresenter ;)

Ja, hörni, det har varit jätteroligt att kunna skriva o läsa en massa här, det har varit skönt att ha 'er' att prata med om allt, men det ska oxå bli väldigt skönt att berätta för alla runtomkring en när vi kommit hem! Eftersom vi inte åker förrän sent nästa lördag kväll, finns det risk att jag skriver av mig lite bröllopsnerver här strax innan avresan :)

Må så gott alla blivande brudar där ute i vårt avlånga land!!! :)

• Mallisbröllop2012

Sanna87: :) jag ska nog kunna lägga upp lite bilder oxå, när vi väl är gifta är det ju ingen hemlighet längre! ;)

Ja nu går det väldigt fort, så det är jätteskönt att allt är klart! Har inte ens bärjat packa som jag trodde att vi skulle göra nu i helgen, vi lugnar oss till onsdag då vi ändå är lediga, annars lär barnen packa ur väskorna x antal ggr ;) hihi

Har föresten i sista stund ändrat mig om sminket, har bett Linda som ska göra håret om hjälp med även detta, håller tummarna för att hon säger att det är okej, det var väl eg min bästa vän (som ju vet om detta eftersom jag tidigare nämnt för henne att "man kanske skulle gifta sig på Mallis"... o då var det inte så svårt för henne att räkna ut att vi skulle gifta oss när jag berättade att vi skulle åka på semester... hehe) som tyckte att jag skulle få hjälp m sminket (vet inte hur jag ska tolka det heller, hihi) m tanke på fotografering, o att det ändå är det som kommer att finnas kvar sen efteråt... så sagt o gjort jag mailade o frågade, o håller nu tummarna för att det ska gå bra. Bugeten håller ju så bra så jag kände att jag ville unna mig det! :)

• Mallisbröllop2012

Tack alla för alla lyckönskningar, det värmer!! :)

Igår blev det minimöhippa med bästa vännen, hon flög upp från Sthlm o vi var ut på stan o åt en helt underbart fantastiskt god middag med ett vin som var gudomligt till denna mat, oj oj oj!!! :) dessutom gjorde vi en liten tur till puben efteråt o drack cosmopolitan o kände oss lite som tjejerna i sex and the city :) :) helt underbart!!! Nu har hon åkt hem igen, min finaste vän!! Ett litet kit m små presenter m tillhörande små lyckönskningar/goda råd fick jag oxå, gulliga hon!! :) *lycklig*

Sanna87: vi har bokat en vagn därnere, men det kostar bara 175kr/vecka, inte per dag!! men vi tar även med en hemifrån, eftersom våra barn är 1 o 3, så vi behöver till båda om vi ska göra några längre turer, så storkillen slipper gå alltför långt!

Nu är det galet nära, dags att börja packa o tvätta resterande grejer idag!!! Tjoho!!! :)

• Mallisbröllop2012

Heeeeeeeeeej!!! :)

Så är man på hemmaplan igen, gift o klar! ;) Kan bara säga att vi har haft enotrligt härlig vecka, o allt blev verkligen som vi tänkt!!

Lugnt o skönt, inte en stressig minut att prata om, helt fantastiskt!! Ja, jag antar att ni vill ha lite detaljer?! ;) hihi

Linda kom till hotellet o gjorde hår o smink, jättetrevlig tjej, o duktg! Blev så nöjd med både hår o smink! Sen kom mannen min med luch o vi åt tillsammans (utan barn som var m mor o farföräldrar!) i lugn o ro, bytte om o tog en taxi till Alcanada!

Där träffade vi prästen, jättetrevlig även han, o vi gick o tittade på platsen där vi skulle vara, sen satt vi o pratade i lugn o ro om både det ena o det andra! Sen kom Johanna, fotografen o hälsade o sen satte hon sig en bit bort o väntade tills vi var klara. Sen kom övriga, o vi gick tillsammans bort till den utvalda platsen. Det blåste en del, men det var skönt eftersom det var så varmt, jag hade en sjal med mig som jag svept om mig, det var skönt! Hade den på några fotografier sen oxå! Johanna fotade under tiden, men jag hade itne så stor koll på vad hon gjorde ;) När det sen var klart, fick övriga sällskapet till restaurangen o tog en drink o jagade barn ;) o vi var med Johanna nog en timme, tror jag! Massor av kort togs, hon kändes jätteproffsig!! Tyvärr har jag inte fått några bilder än, väntar m spänning på dom!!!!

Sen åkte vi tillbaks till hotellet, tog en champange o två stora vackra fruktfat o myste vid poolen, många blickar fick vi, hihi

Sen hade vi bokat bord på en annan restaurang i närheten, (vi hade ju annars middag inkluderad varje kväll på hotellet) men eftersom vi inte ville göra så stora affär av det hela hade vi inte sagt att det var bröllopsmiddag vi skulle ha. så när vi kom o de såg oss blev de förfärade, dukade upp ett nygg bord m vacker duk o finglas o fixade en vas till min bukett (som jag bokat av kyrkan, strambunden ros, fantastiskt fin, 85euro) när vi kom så långt som till efterätten, började det plötsligt spela den där klassiska bröllopslåten ni vet, i högtalarna, o in kommer ägaren med champange o glas, tomtebloss i allas efterrätter samt varsin hatt (!) hihi i present till oss!! Fantastiskt gulligt av do tyckte vi!!!

Ja, sen var det ju så att våra små barn tyckte att de hade skött sig tillräckligt länge, så då knatade vi hem o la dem, sen firade vi en stund till på svärföräldrarnas markterass tills vi inte orkade längre ;)

Ja, sammanfattniongsvis var det helt underbart, det blev precis som vi båda tänkt oss, o det känns som det är det viktigaste!!
    Önskar o hoppas att ni som nu är kvar verkligen får det precis som ni vill ha det oxå!!!! :) Tänkte på några saker som jag tänke tipsa er om, men nu känns de som bortblåsta, får helt enkelt återkomma när jag kommer på det!! Vi hade med oss babyvakten, så när barnen somnat satte vi på dom så kunde vi vara i svärföräldrarnas lägenhet som bara låg tre dörrar bort, så kunde vi springa över snabbt om de vaknade,( vilket bara hände ett par ggr, lilltjejen har en tendens att tappa nappen)

Ja, hörrni, återigen, önskar att ni får en fantastisk resa när det är dags, undrar ni nåt ska jag försöka svara så gott jag kan iaf!!! Varmaste kramar från FRU Johansson!! ;) o jag lovar lägga in nån bild så fort jag får dom!!

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia