• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Guanaca skrev 2012-08-25 17:20:12 följande:
    Jag skulle ångra mig om jag inte tog med systemkameran
    Det är det jag är rädd för också att man ångrar sig sedan, det kommer ju säkert komma några tillfällen att fota med den, så den får nog åka ner i handbagaget den med.
    Guanaca skrev 2012-08-25 17:42:04 följande:

33 grader och sol verkar det vara i Alcudia just nu

Prognosen för torsdag nästa vecka ---- Sanna87, din dag! 31 grader och lite moln kl 14, och 25 grader och lite moln kl 20. Det låter ju perfekt! Fotograferna verkar ju inte gilla den strålande solen så ett och annat moln är ju bara bra. Och ni får säkert nästan 30 grader varmt vid kl 18...

Blev lite nyfiken på vittnena Sanna, är det dina svärföräldrar eller tex fotografen och nån mer (vet ju inte ens om man får ha familjemedlemmar som vittnen??)

Ahh, det låter väldigt bra. gud så härligt.  Nej, Johanna verkade väldigt positiv, ljuset blir ju mkt mjukare. Så det kan nog bli bra bilder.

VA???? får man inte har familjemedlemmar som vittnen?? Isåfall ligger vi risigt till för det har vi bara tagit för givet att det går. PANIK NUUUU!! Går det inte får vi väl ragga upp en andra person och sen hoppas att Johanna kan ställa upp.... herregud, det har jag bara inte tänkt på att man inte skulle kunna få ha dem som vittnen.

Kan faktiskt tycka att kyrkan varit vääääldigt dåliga på att informera om det med vittnen. Vi har inte få nån info om det faktiskt. Det är också ngt man fått reda på härifrån BT. Nu blev jag nästan lite upprörd.
    Och ngt svar från kyrkan lär man ju inte hinna få. Hade dem telefontid på måndagar va??? Får nog ta och ringa då.
  • Sanna87

Oh, det var inte meningen att få det till ar jag brusade upp Men tack snälla snälla du för att du rotade i minnen som vi inte ska nämna mer. Tack vännen :--)

• Sanna87

Oj, vilken konstigt gubbe det blev utav mitt tecken, undrar vad jag skrev förtecken egentligen, haha.

• Sanna87

Ni som har gift er, hur många bibelord behövde man välja???

• Sanna87

jösses vad ni har skrivit mycket sedan bara igårkväll

Angående klänning så skulle jag nog också försöka sälja. Tror inte jag kan använda min klänning till ngt ner efteråt, men jag har inte funderat så långt ännu hur jag ska göra med den.

Åhh, mina svärföräldrar gav också tipset att åka häst och vagn till alcanada, men sambon är ju inte överförtjust i hästar direkt, så han gör det inte till vigseln, utan hem isåfall. Så vi får väl se vad vi kan komma fram till, haha..
    Åhh, rida häst hade jag verkligen velat göra... Var jätteläng sen jag red sist.

Vattenskoter tänkte vi hyra iallafall om det finns, svärföräldrarna sa att det funnits tidigare iallafall...

Härligt att ni blev så fina i håret tjejer och att det gick bra att fixa frisyrerna. ni kommer säkerligen bli jättefina.

Lufthamn - oj, härligt. Jacka har jag inte packat ner ngn ännu, funderade på att lägga den i handbagaet, däremot har jag ju packat ner 1 kofta och 1 trekvartsärmad bolero, samt trekvartsbyxor och leggings. Förvånad men det kanske jag inte behöver ha med då, haha.... ska packa ner det sista idag och väga väskorna så får vi se om dem håller vikten Tungan ute

• Sanna87

Tack mallorcabröllop för lyckönskningarna Skrattande

• Sanna87
    Sanna87 skrev 2012-08-27 08:10:55 följande:
    Tack mallorcabröllop för lyckönskningarna Skrattande
    Förlåt Mallisbröllop skulle det ju stå, hihi
  • Sanna87

Tack för alla gratulationer. Vi hade väl en okej dag får man väl säga, berättar mer när vi kommer hem. Mallorcas torraste sommar på typ 30 år, dem har inte haft regn sedan maj typ. Men just denna veckan skulle det regna. Vädret var inte direkt toppen i torsdags heller. Angående häst och vagn till alcanada så kör dem inte dit. Vi frågade dem för vi funderade också på det. Synd.

• Sanna87

Nu är vi på hemmaplan igen. Det har varit en bra resa utöver vädret. Sammanlagt har vi väl haft 2 1/2 dags strålande sol, resten har varit mulet och regn. Så det var ju lite tråkigt, men vädret rår man ju inte på. enligt prognosen skulle solen komma igen imorgon, haha...

Bröllopsdagen då, vi startade dagen med en rejäl hotellfruktost sen låg vi faktiskt vid poolen på förmiddagen innan jag och man2be gick och hämtade mina blommor. Glömde mina örhängen hemma så inhandlade även detta. Sen åt vi lättare lunch tillsammans med svärföräldrarna.
    Började göra mig iordning vid 14.30 ungefär. Ca. 17.00 stod vi redo i receptionen, vi åkte taxi till alcanada där vi gick runt oc kikade lite medans vi väntade på prästen, vilket vi fick göra en stund. I sista minuten några minuter över halv så dök han upp. Vi satte oss och pratade lite på terassen. Men ja, det där samtalet kunde väl kvittat kändes det som, när han frågade hur vi träffades började han på om hur konstigt vi hade träffats och hur andra par träffades och vilket sätt som var det vanligaste. Jaha, nämen det var ju intressant liksom. Jag har inget emot att prata om hur andra träffats men kanske inte under vårt vigselsamtal när regnet hänger i luften. Han lät ju måttligt intresserad liksom när vi berättade varför vi valde att gifta oss på mallorca, (han frågade.)
    Hela samtalet tog typ en halvtimme tror jag, han gick igenom jättesnabbt hur hela vigseln skulle gå till, sedan sa han bara åt oss att vi kunde gå och leta upp en plats där vi ville stå så kunde vi börja. Vi fick inte välja någon bibelord eller något sånt alls.
    Johanna kom under tiden vi pratade med prästen men han tyckte vi kunde vänta med att prata med henne så vi kunde kör igång istället.

Själa vigselakten gick i rapidfart ungefär, jag hann faktiskt inte fatta särskilt mycket överhuvudtaget.
    Och sen när det var slut så gick han ungefär. Så jag är väl ganska besviken över hans jobb som vigselförättare. Förstår att han var rädd att det skulle börja regna, det var ju vi också, men han kunde ju ändå sköt det snyggare tycker jag. Regnet kom aldrig. Så jag var ganska besviken efteråt, faktiskt lite ledsen.

Johanna var supermysig, hon tog massor med bilder, hon gick faktiskt t.o.m över tiden och tog om en massa bilder bara för att solen kikade fram en stund, hihi. Så nu längtar jag riktigt efter att få se dem. Hon hade mkt att göra nu så det kunde dröja 2 veckor iallafall...

Vi hade champagne med oss som vi skulle skålat med egentligen men eftersom vädret inte var det bästa så valde vi att åka tillbaka till hotellet, lämna dem grejerna och sedan gick vi ut och åt på vårt favoritstället under veckan. Restaurangen bjusade på skumpa efter maten =)

Så utöver besvikelsen med prästen och vädret så hade vi en jättebra dag.

Tack för alla gratulationer.

Guanaca - din tur snart, hoppas ni kommer få mkt bättre väder än vi hade och att ni får en toppendag =)

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia