• Guanaca

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

MelT- jo men visst behöver hår och smink inte vara perfekt! Och så kan man göra det så som man själv gillar. Och ja, lite rufsigt på stranden är ju bara vackert! Jag fick jättebra tips av min frisör, tupera lite för volym och sen bara dra bak håret och fästa med ett par spännen. Blev fint och enkelt (dock är jag inte bra på att tupera så det måste jag öva på nu!)

• Guanaca

Hej o välkommen Ninjis!
    Ja, de flesta verkar ju inte gifta sig i Palma... Men det är ju en större stad så måste ju finnas många fina restauranger.
    Kolla om kyrkan har några tips.
    Prova att Googla. Jag har hittat mycket tips om Mallorca på nätet, olika reseforum etc. Finns mycket info på engelska så går att få fram en del även om man inte kan lite spanska, är ju mycket engelsmän som bor där och de flesta hotell och restauranger verkar ha bra info även på engelska.
    Har för mig att jag läste ett tips om restaurang för bröllopsmiddag i Palma, kan det har varit på destinationmallorca.se???

• Guanaca
    http://www.destinationmallorca.se/fragor_svar?action=show&id=3

Där fanns det till och med frågor o svar om bröllop!
    Restaurangen de tipsade om i Palma hette Koldo Royo, men det var ju i och för sig 2006 detta skrevs, så kan ju ha hänt mycket på sex år!
    Prova att skriva till dem, om de fortfarande är verksamma... bloggen var senast uppdaterad 2010 Obestämd
  • Guanaca

Maj:

Juni:
    11 Mallisbröllop2012

25 Mel T

Juli:

Augusti:
    1 Vitvå2011

30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca

• Guanaca

Hej hej allihopa!
    Grynet103, visst var det nån mer som skulle bo på samma hotell som dig under samma tid? Glad

MelT, vad bra att du hitat blomsteraffären, ska kika på FB.
    Vi kommer antagligen boka ny resa till Alcudia eftsersom det blir enklare att bo närmare Alcanada... så får fixa blommor där jag också

Än har dock inte allt ordnat sig så att vi kan boka datum etc.. Frustrerande... Längtar! Sitter och tittar på hotell ibland och römmer mig dit. Har hittat några fina mindre "lanthotell" med jacuzzi på rummet! Har nog inte råd med ett sånt en hel vecka, men till bröllopsnatten bokar vi nog ett sånt rum!

Nu är vi gifta iallafall, på pappret! Känns underligt.... För känns inte som det är på riktigt förrän vi haft välsignelseceremonin och fotograf etc... Det blir ju det riktiga "bröllopet" Och än så länge är det hemligt, så jag kan inte säga till nån att jag är gift Flört

• Guanaca

Åh en månad! Snart är du där! Glöm inte att rapportera hi hi Men i första hand så njut av semester, bröllop o drinkar såklart

• Guanaca

MelT - jag hittade butiken på Facebook när jag sökte på "Flors Caty", men hittade inga öppettider??? :-/

• Guanaca

Sanna87, white chiffon gown dress är ju en dröm! Den skulle jag vilja ha också så vacker! Den andra klänningen gillade jag inte alls Men det är ju min smak, svårt att veta vad som är "du" tycker det var en ganska dålig bild på den också så ser inte så bra hur den ser ut, på mobilen iallafall!

• Guanaca

De jag såg var alltså two way victory och white chiffon gown. Vilken var det mer?

• Guanaca

Åh Gerbera! En månad kvar så underbart! Ska du ha gerbera i brud buketten? Jag har hela tiden tänkt mig mörkrosa gerbera i min bukett men nu tvekar jag på grund av skorna. Är lite av ett matchnings freak och eftersom skorna har en nyans av aprikos/brons kanske jag måste ha blommor som matchar dem?! Ska försöka ladda upp en bild på skorna sen så får ni se och ge mig råd

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia