• Guanaca

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Åhhh idag är det den stora dagen för den första av oss!!! Cool Mallisbröllop2012
    Stort grattis! {#emotions_dlg.flower}

Jag har haft lite is i magen och bokat resa+hotell fast vi inte fått svar från kyrkan ännu att datumet vi ville ha verkligen blivit bokat för oss Flört Men det fanns två klockslag lediga det datumet och jag mailade tillbaka redan dagen efter och sa vilket klockslag vi ville ha, så det ska väl inte hunnit bli upptaget så snabbt.
    Jag är "lite" otålig av mig så när det ljusnade för oss och vi kunde börja planera för en resa till hösten så ville jag ju bara ha allt BOKAT snabbt snabbt snabbt Flört Så nu är det nästan klappat och klart, väntar bara på mailsvar från kyrkan...

• Guanaca

Ena tiden hade redan blivit bokad! Så fick den tidiga tiden men iallafall det datumet! Det får väl bli en picknick eller sen lunch efteråt då och sen middag flera flera timmar senare!

• Guanaca

Ja det var ju tur att inte båda tiderna gått åt! Hoppas verkligen att din klänning passar, rapportera när den kommit

• Guanaca

Asch, hade skrivit ett långt inlägg och så råkade jag trycka bort det Får försöka skriva om det då!

Mel T – det låter som ett riktigt bra pris med 38 euro per person för en trerätters J Vi får se hur vi gör, antagligen äter vi middag någon annanstans. Eftersom vi fick en så tidig tid av kyrkan så har vi kanske hunnit förflytta oss till någon annan plats när det väl blir tid för middag. Tror vi inte bokar nåt, utan hittar någon mysig restaurang för en spontan middag.

Allihopa – vilken fotograf har ni bokat, och hur är upplägget? Tex ska ni träffa fotografen X antal minuter fotografen innan vigseln? (Man ska ju ha samtal med prästen en timme innan så vi lade fotosessionen efter ceremonin) Funderar på hur man ska arrangera att träffa fotografen och när? Känns kanske stressigt om fotografen kommer ett par minuter innan ceremonin och bara ”slänger upp” kameran innan man ens hunnit hälsa…

Vi bokade ju en ”annan” fotograf än de som rekommenderas på Svenska Kyrkans hemsida. Hittade henne på nätet och älskade hennes bilder. Men nu börjar jag fundera på om man kanske skulle höra med någon av de som kyrkan rekommenderar i alla fall? När vi planerade för vårt datum i maj så mailade jag både den svenska fotografen Johanna, samt Simon. Johanna var inte ledig, och Simon tyckte jag verkade lite burdus och inte så service minded, gillade inte riktigt stilen på hans bilder heller… Men kanske vore enklare med någon av dem, som har fotat på den platsen tidigare vid vigslar med svenska kyrkan.

Vår fotograf vet inget om platsen, och nu när vi fick en sån tidig tid på dagen så säger hon att ljuset är för starkt då och det skulle vara bättre med en senare tid. Men vigseln är ju kl 13 så inte så mycket att göra åt det. Hon hävdar att bilderna inte blir lika bra när ljuset är så starkt L Hoppas att några träd erbjuder skugga, och att det blir BRA med denna fotograf…

• Guanaca

Vårt datum blev 20/9! Fotografen tar 250 Eur, inkl resetillägg. Det är för 2 timmar. Vi får en "förhandsvisning" av nnågra bilder online efter två dagar, sen efter ca två veckor får vi alla bilder (ca 100-150 st sa hon).

• Guanaca

För att kunna få vigas i utlandet av "deras" vigselförättare måste nog minst en av parterna vara medborgare i det landet. Tex om jag skulle gift mig med min man i hans hemland så skulle ju den vigsel godkänts i Sverige. Men om två svenska vill vigas på Mallorca är det nog lite svårt, precis som Sanna skriver... Att Svenska Kyrkan får utföra vigslar där är ju väldigt bra, så om ni inte kör på borgerliga vigseln först, så är nog Svenska Kyrkan det enda alternativet, och då är det ju deras schema som gäller.

• Guanaca

Mallorca13-hoppas att jag kan rekommendera hotellet efter att vi varit där Vi bokade ingen "charteranläggning" utan på ett litet hotell i en fin gammal byggnad, och med bubbelbad på rummet!

• Guanaca

Sanna87- vad bra att du fick svar från Johanna! En halvtimme innan låter ju bra. Vår fotograf verkade ju tycka att "några" minuter innan verkade ok hm. Får ta o maila mer med henne så får vi se. Hoppas det blir bra iallafall...

• Guanaca

Hindersprövningen fick vi på ca en vecka. Den är giltig i tre månader så beställ den inte för tidigt (eller det är mindre än tre månader kvar för er nu va Sanna?) Jag har också funderat på att ta med en flaska bubbel, skulle vara fint att ha foton med det! Man borde väl kunna få tag i det i nån supermarket dagen innan så det är nog inga problem. Jag tittade just på kyrkans buketter häromdagen o gillade också den rundbundna färgglada! Vi verkar ha samma smak hihi! Har för mig att jag sett priserna förut men nu fanns det ingen info

• Guanaca

Angående vigselavgiften så gjorde jag en utlandsbetalning på min internetbank (ingen avgift för det på mi-n bank) Jag sitter och knappar in IBAN-nummer på jobbet hela dagarna så det var inga problem för mig. Pengarna var framme efter ca 4 dagar.

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia