Asch, hade skrivit ett långt inlägg och så råkade jag trycka bort det Får försöka skriva om det då!
Mel T – det låter som ett riktigt bra pris med 38 euro per person för en trerätters J Vi får se hur vi gör, antagligen äter vi middag någon annanstans. Eftersom vi fick en så tidig tid av kyrkan så har vi kanske hunnit förflytta oss till någon annan plats när det väl blir tid för middag. Tror vi inte bokar nåt, utan hittar någon mysig restaurang för en spontan middag.
Allihopa – vilken fotograf har ni bokat, och hur är upplägget? Tex ska ni träffa fotografen X antal minuter fotografen innan vigseln? (Man ska ju ha samtal med prästen en timme innan så vi lade fotosessionen efter ceremonin) Funderar på hur man ska arrangera att träffa fotografen och när? Känns kanske stressigt om fotografen kommer ett par minuter innan ceremonin och bara ”slänger upp” kameran innan man ens hunnit hälsa…
Vi bokade ju en ”annan” fotograf än de som rekommenderas på Svenska Kyrkans hemsida. Hittade henne på nätet och älskade hennes bilder. Men nu börjar jag fundera på om man kanske skulle höra med någon av de som kyrkan rekommenderar i alla fall? När vi planerade för vårt datum i maj så mailade jag både den svenska fotografen Johanna, samt Simon. Johanna var inte ledig, och Simon tyckte jag verkade lite burdus och inte så service minded, gillade inte riktigt stilen på hans bilder heller… Men kanske vore enklare med någon av dem, som har fotat på den platsen tidigare vid vigslar med svenska kyrkan.
Vår fotograf vet inget om platsen, och nu när vi fick en sån tidig tid på dagen så säger hon att ljuset är för starkt då och det skulle vara bättre med en senare tid. Men vigseln är ju kl 13 så inte så mycket att göra åt det. Hon hävdar att bilderna inte blir lika bra när ljuset är så starkt L Hoppas att några träd erbjuder skugga, och att det blir BRA med denna fotograf…