• Troll

Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?

Hej!

Man har ju hört många gånger att det kan ta jäääätte lång tid innan man kan bli med barn om man äter ppiller/ minipiller. Jag undrar hur lång tid det tog för er, från att ni sluta tills att ni blev gravida.

• Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?
  • Mela01

1a barnet slutade i slutet av december gravid några veckor senare hann inte ens få min mens
    2a barnet slutade i mitten av juni gravid i mitten av september.
    Så det e så olika hur fort eller lång tid det tar. 

• Dejli

Jag hade iofs inte p-piller utan p-ring, men de har ju samma effekt ungefär - hormoner i tre veckor, en vecka utan. Min mens blev regelbunden på en gång, och sedan blev vi gravida på en gång efter oskyddat samlag på en "osäker" dag efter det (använde p-dator, och min sambo veckopendlade så samlivet har varit lite lidande).

En oplanerad graviditet pga slarv men inte oönskad. Det var ca 5 månader efter att jag slutade med hormoner, men hade som sagt extremt regelbunden mens på en gång, så det tror jag inte hade haft någon betydelse. Det hade nog gått på en gång om det varit så...

• DALAnna

åh ni verkar vara lyckligt lottade, själv slutade jag med p-piller (minipiller) i feb förra året å än har de inte hänt nåt.. :(

mina vänner säger jämt att tänk inte på det å ta de lugnt så händer det bara.. men som sagt; lätt för dom å säga som blev gravida inom 3 månader....

• Pertinax

Slutade med ppiller på nyårsafton för ett år sedan. Har inte hänt något än. Men har å andra sidan inte "försökt" än heller. Räknar inte dagar och har koll på ägglossning och sånt. Händer det så händer det liksom... Nu planerar vi bröllop i augusti, så på ett sätt hade det varit skönt om det dröjde lite, men har inget emot att vara gravid brud heller. Men är väl ingen idé att skaffa klänning än :)

• Fiaa

Jaa, hoff.. det är svårt.. Men tror nog ändå själv att det "underlättar" en del om vi väntar till efter bröllopet. Men nya p-piller ids jag inte skaffa, man kan ju börja avvänja kroppen från hormonerna redan nu.. Får väl köra gummirally fram till bröllopet då! :P Nå jo, det blir nog säkert bra det hära ;)

• mikita

Åt p-piller i drygt 10 år, slutade i juni och det blev en liten bebis i september, är i v17 nu. Vi försökte visserligen aktivt under sommarmånaderna, räknade dagar och prickade in ÄL osv. Men det gick ganska mycket fortafre än vi trodde :)

• eosinmimmi

Fiaa vi är precis samma sits o gifter oss samma dag som ni!

Funderar på om man ialf ska vänta tills april/maj?

Ska ni vänta ändå eller?

• FelizLane
    eosinmimmi skrev 2012-01-04 21:29:28 följande:

Fiaa vi är precis samma sits o gifter oss samma dag som ni!

Funderar på om man ialf ska vänta tills april/maj?

Ska ni vänta ändå eller?

Samma här faktiskt, vi gifter oss också den 16 juni.
    Hatar hormonoer. Varken mitt psyke eller min kropp mår värst vidare av alla dessa p-piller, minipiller, pstav, pring. Ja, ni hör ju jag har testat det mesta. Det är faktiskt så illa att när jag äter hormoner eller så så är min sexlust lika med noll. Det är ju så tråkigt, det påverkar ju förhållandet endel. Men vi ska ju gifta oss, så jag antar att han står ut med mig. ;) 

Jag har ju varit utan hormoner till och från. Så jag vet ju att jag mår bättre då, men får isället hemsk mensvärk. Har dock aldrig blivit gravid så nu börjar jag oroa mig att jag inte kan :(

Jag har min sista pring just nu, dock några kartor p-piller kvar som jag tänkte äta upp framförallt för att vi ska till Thailand nu.  

Haha inte nog med att man planerar bröllop, man oroar sig för detta också! Tur man är tjej och kan hålla många bollar i luften ;) 
  • SannaV

Åh, jag funderar över samma sak..
    Vill så gärna ha barn, helst igår! Längtan växer sig större för varje dag.
    Har en karta kvar av p-piller och vet inte alls hur jag ska göra nu. Vi ska gifta oss i augusti och jag vill väl inte gärna vara gravid på bröllopsdagen - inte för att det är något fel med det utan för att jag är rädd för hur jag ska må och att jag kommer svälla och inte känna mig fin.
    Vill inte att det ska ta för långt tid med barn men vill inte heller att det ska gå för fort. Så hur gör man? Haha

Alla är så olika och frågan är om man vågar chansa, åt vilket håll det än är..

• eosinmimmi

Felizelane!! VA roligt den 16/6 måste vara ett riktigt bra datum och kanske vi kan hoppas på lite bebisar sen!

Ja det är nog tur man är tjej hihi!

Ja jag funderar också på om man kanske får hormonstinn etc till bröllopsdagen..?
    Va ska man göra! Fast lite häftigt ändå om man ändå har en liten på gång! =)

Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?