• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

(Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • pisslan

Vi köpte våra ringar på Michael Odwyer Goldsmith och kunde inte varit mer nöjd!! Upplevelsen är personlig från början till slut!! (: Definitivt inte sista gången som vi köper smycke hos dem! Starkt rekommenderat!!

• boråstjej
    pisslan skrev 2012-05-23 16:50:00 följande:
    Vi köpte våra ringar på Michael Odwyer Goldsmith och kunde inte varit mer nöjd!! Upplevelsen är personlig från början till slut!! (: Definitivt inte sista gången som vi köper smycke hos dem! Starkt rekommenderat!!

Otroligt fina!
  • LillaC
    Lilla My 76 skrev 2012-05-22 19:55:51 följande:
    Åh vilka fina ringar!!
    Tack så mycket!
  • Charlie79

Har lyckats få till en bild med mina ringar på, handgjorda av guldsmed efter egen design.

• pippi76
    Charlie79 skrev 2012-05-23 22:35:38 följande:
    Har lyckats få till en bild med mina ringar på, handgjorda av guldsmed efter egen design.

Åh vad fina - hur stor är stenen på enstensringen - den var verkligen precis som jag tänkt mig!
  • Charlie79
    pippi76 skrev 2012-05-23 22:38:05 följande:
    Åh vad fina - hur stor är stenen på enstensringen - den var verkligen precis som jag tänkt mig!
    Tack, jag är verkligen jättenöjd! :) Den är 1,25 c. 
  • angelapa

Mina ringar, förlovningsringen orhoddad.

• SofieGog
    CoG skrev 2012-05-22 18:52:03 följande:
    Ni som väljer/ har valt ringar med en sten som sticker upp mycket.
    blir det inte opraktiskt?
    Fastnar den inte i stickade tröjor och fingervantar tex?
    Det beror nog lite pa fattningen, jag tar aldrig av mig min ring och den kanns inte opraktisk alls samt fastnar inte i saker. Jag anvande skinnhandskar i vintras och det var inga problem heller och min sten ar 2.5ct sa ar ju en stor sten.
  • Five year engagement

Äntligen har jag bestämt mej, efter världens jobbigaste beslutsångest!!! =)

Min förlovningsring är i vitt guld, men vi kommer göra om både min och sambons då jag vill ha den helt flack för att matcha vigselringen och så det blir som jag tänker mej i skallen.

Vi har beställt de släta ringarna på bilden från schalins. Min blir 5 mm, höjd 1,9 mm och sambons 7 mm med samma höjd.

Vigselringen blir också i vitt guld och kommer va 4 mm och 1,9 hög. Älskar den!! Tror det kommer bli riktigt snyggt tillsammans, precis som jag vill ha det!!

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012