• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

(Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • carrie83
    sanmal skrev 2012-06-18 17:51:51 följande:
    Den här är ju ganska lik min vigselring fast min är i hälften vitt och hälften rött guld! :) Själva modellen är ganska lik iaf! Snygg!! Flört
    Tack! Jag ville också ha en tvåfärgad från början, men när jag provade i affären så såg det inte lika bra ut som jag hade tänkt mig. Så då blev det denna i vitt guld istället. Nån kanske tycker det ser konstigt ut med förlovningsringen och vigselringen i olika färger, men det struntar jag i. Jag älskar ringen vi köpte!
  • NilsKpyssling

stella01

snygga ringar, min förlovningsring är nästan likadan fast jag har tre diamanter på 0.1ct vardera, hur bred är din ring? Vad ska du ha för vigselring ?

• stella01
    NilsKpyssling skrev 2012-06-19 14:48:12 följande:
    stella01

snygga ringar, min förlovningsring är nästan likadan fast jag har tre diamanter på 0.1ct vardera, hur bred är din ring? Vad ska du ha för vigselring ?
    Tack:) Den är 5 mm. Ska ha en skena i samma modell, 2,5 mm och med en sten som är infattad i rödguldsklor. Fattningen ska vara liksom två U:n i kors, som en korg och klorna ska sitta på tvären.... inte i varje hörn (hade varit lättare att rita) Då lappar den över förlovningsringen lite mellan de två mittersta stenarna. Ingen solklar beskrivning men hoppas du förstår ändå Glad
  • Marianne

Min förlovningsring fick jag förra veckan. Gjord av en guldsmed som även gjort smycken till en massa kändisar i Hollywood på 60-70-talet. Elvis, Bob Marley och många fler. Den e unik och ingen annan har en likadan. Visst e den häftig? Guld, 3 diamanter och 4 rubiner.

• Nephele
    Marianne skrev 2012-06-19 21:08:35 följande:
    Min förlovningsring fick jag förra veckan. Gjord av en guldsmed som även gjort smycken till en massa kändisar i Hollywood på 60-70-talet. Elvis, Bob Marley och många fler. Den e unik och ingen annan har en likadan. Visst e den häftig? Guld, 3 diamanter och 4 rubiner.
    Bild?
  • Marianne

Den blev inte uppladdad i iPaden😒

• Marianne

Här kommer bilden på min förlovningsring jag fick förra veckan. Designad av mig och min guldsmed som hade guldsmedsaffär i Hollywodd i början på 70-talet. Elvis, Bob Marley var bl.a hennes kunder och många många fler kändisar. Hon är bosatt i Sverige nu och gör endast ringar och smycken på beställning.Ringen har 4 rubiner och 3 diamanter.

• sanmal
    carrie83 skrev 2012-06-19 14:42:26 följande:
    Tack! Jag ville också ha en tvåfärgad från början, men när jag provade i affären så såg det inte lika bra ut som jag hade tänkt mig. Så då blev det denna i vitt guld istället. Nån kanske tycker det ser konstigt ut med förlovningsringen och vigselringen i olika färger, men det struntar jag i. Jag älskar ringen vi köpte!
    Ja, men det tycker jag du gör rätt i! Strunta i andras tycke, det är ju du som ska bära den Glad
  • Ferrir

Såhär ser mina fina ringar ut, längtar till 28 juli när jag får ha båda två på mig äntligen! :)

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012