• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

(Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • kaffeälskaren

Sanna, titta först så att din helförsäkring täcker det. När vi förlorade min förlovningsring fick vi anmäla det till polisen sedan fylla i hur den hade försvunnit. Sedan bestämdes att vi skulle få en lika dan. Vi fick då tillbaka till den butik där den var köpt och beställa en ny samt att lämna in ett papper på att det skulle gå på försäkringen. Dock var man ju tvungen att betala självrisk.

• Marianne

Jag förlorade min 1:à ring vid ett inbrott och eftersom den var specialgjord för mig fick guldsmeden göra en ny. Jag fick full ersättning för min ring efter polisanmälan och det gällde 5- siffriga belopp. Glad att jag är kund hos IF

• normanbruden

vi har en superbra allrisk och allrisk extra hos F och jag anmälde hos polis samt försäkringsbolag. mailade bilder på ringen osv. jag fick med rekvisition hämta ut en så likvärdig ring som möjligtdå min ring inte längre finns(vad vi vet) mkt fin är den iaf:)

• Sjörå

Nu ska jag inte gifta mig förrän sommaren 2013 men jag har redan valt ut min vigselring och börjat spara till den. Idagsläget har jag en förlovningsring i silver som jag kommer att helt byta ut till den här. Min blivande man har kvar sin förlovningsring. Jagf kommer att köpa ringen som är helt slät och sedan, förhoppningvis, fylla på med diamanter ju mer tiden går. Ringen är en Fusion från Georg Jensen.

• Bella

Förlovningsring inropad på auktion. 18K Vitguld m 0.5 ct diamant TW (G)/SI2
    Får den om en vecka när den är förminskad!
  • thean

Våra ringar! Mina är 4 mm breda båda två, och vigselringen har 7 st diamanter med 4 klor runt varje, totalt 0,56 carat. Mina ringar är gjorde av min farmors vigselring samt min "gamla" förlovningsring. Känns bra att min farmor (som dog i förtid) fick vara med på ett hörn.

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012