• 89lillo

Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!

Ville jätte gärna kolla om det är flera som kommer gifta sig under Juli 2013... Vi har valt datumet 27 juli 2013...

vilka datum har ni?? 

• Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!
  • Sparriskarro
    Kago09 skrev 2013-06-07 19:41:55 följande:
    Vad duktig du är sparriskarro, kämpar själv och skulle vilja går ner 3 kg till till bröllopet då är jag nöjd men helst 6 kg om man får drömma men det är ju snart så kanske lite omöjligt! Har hittills gått ner 23 kg så ska inte klaga!

Jag har också mardrömmar om bröllopet men mina har mest handlat om att vi glömmer saker. Glömt betala lokalen, glömde fotografera oss efter kyrkan, glömt köpa ringar m.m.

Vi kommer också ha bröllopsbubblor då man int5e får ha ris, vi ska gifta oss i en slottskryka så på borggården får man ej kasta ris eller annat men bubblor gick bra har dem sagt :0)

Ikväll blir det mys med att göra frågor till tipsrundan och klubba bordsplaceringen...
    Hur går det för er andra?
    Kram 
    Tack :)
    Jag har alltid varit pinsmal men sen jag sålde min häst förra året har jag exploderat (enl. mig) så det känns skönt att komma tillbaka i ett mer normalt tillstånd där jag själv kan acceptera hur jag ser ut.

Otroligt imponerad! 23 kg! fantastiskt! bra jobbat du ska vara så stolt över dig själv!!!
  • anotherplace

Sparriskarro skrev 2013-06-08 11:28:54 följande: anotherplace skrev 2013-06-07 23:42:35 följande: Det med prästen vi kommer få träffa våran präst den 23/7,, bröllopet är den 27/7!!! Så sent tycker inte jag att ni fått träffa era präster!! SOm sagt tror att dte är väldigt olika när man träffar prästen. så va inte orolig. men jag skulle ta fram psalmer och tänka på musiken så ni vet hur ni vill ha det. så det är klart innan...Japp han sa att vi skulle det, men måste även ringa kantorn för är så gammal orgel så typ måste samråda med honom vad som går att spela på den så det låter bra :) har ni kommit långt i era planeringar :D?

• Sparriskarro

@anotherplace

det låter bra Glad

Jo vi har kommit ganska långt tror jag.
    alla kläder utom mina till bröllopsnatten är klara och m2b skjorta. Tärnklänningar och slipsar till bestmans klara.
    träffat präst har vi gjort och vartin inne för fin justeringar på klänningen.

Detta är klart:
    kyrka
    lokal
    dekorationer
    Bukett och blommor
    Tårta
    Catering
    mat utöver catering bestämt
    Dryck
    bordsplacering
    pslamer
    solist bokad
    frisör/smink bokad
    fotograf bokad

halvklart:
    Festprogram
    inhandlingslista
    placeringskort
    vigselprogram
    toalettkorg

kvar:
    alla inköp som tex vickning
    prata med katorn
    provsmaka tårtan
    välja fotoplats
    möte med dj och serveringspersonal
    få hem klänningen (igen)
    prov frisering och smink

• anotherplace

Åh vad mycket ni hunnit med :) vi har knappt börjat, eller nu idag pyssla jag fram hur vår bordsplaceings kort ska se ut :) ska göra alla själva, Vigselprogram kan vi ju tyvärr inte ge ut ngt, beror ju helt och håller på att vi träffar vår präst så sent, å har ingen egen skrivare annars kunde man ju förberett! Så vi skippar det helt enkelt, Bukett är klar, Lokal Kyrka Haha alt annat är väl halvklart le ah klart men inte inköpt ;)

• Pagnie

hej flickor. nu har vi varit en hel helg hemma i dalarna och jag vart totalt överraskad med min möhippa. anade verkligen ingenting och lär ha sett ut som ett fån när dom kom där på morgonen och kidnappade mig. roligt så hade dom klätt sig i temafärgen för bröllopet och hade gjort trerätters mat. dom gjorde persisk mat eftersom min man är iranier. och ingen av dom är själva det så jag är sjukt imponerad av dom. så duktiga.

man fick skämma ut sig rejält och dricka bra mycket med alkohol och fan vilka fula kläder jag hade. men det var såååå roligt. ;)

• Sparriskarro
    anotherplace skrev 2013-06-09 16:51:20 följande:
    Åh vad mycket ni hunnit med :) vi har knappt börjat, eller nu idag pyssla jag fram hur vår bordsplaceings kort ska se ut :) ska göra alla själva, Vigselprogram kan vi ju tyvärr inte ge ut ngt, beror ju helt och håller på att vi träffar vår präst så sent, å har ingen egen skrivare annars kunde man ju förberett! Så vi skippar det helt enkelt, Bukett är klar, Lokal Kyrka Haha alt annat är väl halvklart le ah klart men inte inköpt ;)
    det kommer falla på plats på sluttampen... va inte orolig för det :)
  • Sparriskarro
    Pagnie skrev 2013-06-09 19:42:04 följande:
    hej flickor. nu har vi varit en hel helg hemma i dalarna och jag vart totalt överraskad med min möhippa. anade verkligen ingenting och lär ha sett ut som ett fån när dom kom där på morgonen och kidnappade mig. roligt så hade dom klätt sig i temafärgen för bröllopet och hade gjort trerätters mat. dom gjorde persisk mat eftersom min man är iranier. och ingen av dom är själva det så jag är sjukt imponerad av dom. så duktiga.

man fick skämma ut sig rejält och dricka bra mycket med alkohol och fan vilka fula kläder jag hade. men det var såååå roligt. ;)
    Guu va roligt! har du några bilder?
    va kul att de fixat med middag och kläder i ert tema, skit kul!
  • Pagnie
    Sparriskarro skrev 2013-06-09 20:00:19 följande:
    Guu va roligt! har du några bilder?
    va kul att de fixat med middag och kläder i ert tema, skit kul!
    nope det var ju igår så jag har inte fått några bilder. men det kommer. ni ska få se jag lovar. :D
  • Brud 130713

oooh va roligt att läsa era förberedelser och möhippor och sånt :) pirrigt och nervöst hihii!!

Vi ska ju inte gifta oss i kyrkan och det ska vara en överraskning för gästerna, så ingen möhippa här inte!
    Jag har hunnit fixa lite saker också
    -Prästen (som kommer hem till oss är bokad)
    -Fotografen är bokad (samtidigt en utav gästerna!)
    -Hårförlängningen ska göras nästa vecka och prova olika uppsättningar!
    -Fransförlängnings tiden är bokad
    -barnvakten är bokad
    -ringen är beställd, och sambons förlovningsring är inne för gravering
    -klänning kommer senast imorgon
    -hindersprövnings papprena är klara

Men än finns det saker att fixa!!
    Sätta upp partytältet, dekorera, köpa dekorationen :)
    göra klart menyn, kläderna till mannen, boka tid till nagelsalongen. spraytanning!!
    Det börjar närma sig och man känner av stressen, men oj vad roligt det ska bli att överraska alla gästerna
    som tror att de ska grillfest hihii Skrattande

• CoG

Jag har ännu inte hört ngt om efternamnsbyte för mig och barnen...och jag har skickat in papperna 2 ggr.
    Hindersprövningen fock vi ju snabbt.

Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!