Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!
Ville jätte gärna kolla om det är flera som kommer gifta sig under Juli 2013... Vi har valt datumet 27 juli 2013...
vilka datum har ni??
Ville jätte gärna kolla om det är flera som kommer gifta sig under Juli 2013... Vi har valt datumet 27 juli 2013...
vilka datum har ni??
Sparriskarro skrev 2013-06-08 11:28:54 följande: anotherplace skrev 2013-06-07 23:42:35 följande: Det med prästen vi kommer få träffa våran präst den 23/7,, bröllopet är den 27/7!!! Så sent tycker inte jag att ni fått träffa era präster!! SOm sagt tror att dte är väldigt olika när man träffar prästen. så va inte orolig. men jag skulle ta fram psalmer och tänka på musiken så ni vet hur ni vill ha det. så det är klart innan...Japp han sa att vi skulle det, men måste även ringa kantorn för är så gammal orgel så typ måste samråda med honom vad som går att spela på den så det låter bra :) har ni kommit långt i era planeringar :D?
@anotherplace
det låter bra
Jo vi har kommit ganska långt tror jag.
alla kläder utom mina till bröllopsnatten är klara och m2b skjorta. Tärnklänningar och slipsar till bestmans klara.
träffat präst har vi gjort och vartin inne för fin justeringar på klänningen.
Detta är klart:
kyrka
lokal
dekorationer
Bukett och blommor
Tårta
Catering
mat utöver catering bestämt
Dryck
bordsplacering
pslamer
solist bokad
frisör/smink bokad
fotograf bokad
halvklart:
Festprogram
inhandlingslista
placeringskort
vigselprogram
toalettkorg
kvar:
alla inköp som tex vickning
prata med katorn
provsmaka tårtan
välja fotoplats
möte med dj och serveringspersonal
få hem klänningen (igen)
prov frisering och smink
Åh vad mycket ni hunnit med :) vi har knappt börjat, eller nu idag pyssla jag fram hur vår bordsplaceings kort ska se ut :) ska göra alla själva, Vigselprogram kan vi ju tyvärr inte ge ut ngt, beror ju helt och håller på att vi träffar vår präst så sent, å har ingen egen skrivare annars kunde man ju förberett! Så vi skippar det helt enkelt, Bukett är klar, Lokal Kyrka Haha alt annat är väl halvklart le ah klart men inte inköpt ;)
hej flickor. nu har vi varit en hel helg hemma i dalarna och jag vart totalt överraskad med min möhippa. anade verkligen ingenting och lär ha sett ut som ett fån när dom kom där på morgonen och kidnappade mig. roligt så hade dom klätt sig i temafärgen för bröllopet och hade gjort trerätters mat. dom gjorde persisk mat eftersom min man är iranier. och ingen av dom är själva det så jag är sjukt imponerad av dom. så duktiga.
man fick skämma ut sig rejält och dricka bra mycket med alkohol och fan vilka fula kläder jag hade. men det var såååå roligt. ;)
oooh va roligt att läsa era förberedelser och möhippor och sånt :) pirrigt och nervöst hihii!!
Vi ska ju inte gifta oss i kyrkan och det ska vara en överraskning för gästerna, så ingen möhippa här inte!
Jag har hunnit fixa lite saker också
-Prästen (som kommer hem till oss är bokad)
-Fotografen är bokad (samtidigt en utav gästerna!)
-Hårförlängningen ska göras nästa vecka och prova olika uppsättningar!
-Fransförlängnings tiden är bokad
-barnvakten är bokad
-ringen är beställd, och sambons förlovningsring är inne för gravering
-klänning kommer senast imorgon
-hindersprövnings papprena är klara
Men än finns det saker att fixa!!
Sätta upp partytältet, dekorera, köpa dekorationen :)
göra klart menyn, kläderna till mannen, boka tid till nagelsalongen. spraytanning!!
Det börjar närma sig och man känner av stressen, men oj vad roligt det ska bli att överraska alla gästerna
som tror att de ska grillfest hihii
Jag har ännu inte hört ngt om efternamnsbyte för mig och barnen...och jag har skickat in papperna 2 ggr.
Hindersprövningen fock vi ju snabbt.