• *AMRA*

Tjej-namn!?

Hjälp mig med lite "BRAINSTORMING" pá ett namn som kan passa till en liten tjej!
    Bara släng fram era ideér!

(YESSSSSS:...jag är gravid!Fick bekräfat idag att det blir en liten dotter)

*Kramar om alla* Glückshormone! Woohoo!

*AMRA*

• Svar på tråden Tjej-namn!?
  • Popflickan

Hörde ett så fint namn häromdagen:

Lili!

Fast utalat som om det hade två l i mitten alltså "Lilli" Så att det inte låter som Lili i Lili&Sussie! Inget ont om henne, men dét är finare uttalat med två L tyckre jag!

Jag funderar ständigt på vad mina framtida barn ska få heta!

Lea är som sagts väldigt fint!

Jag och min man har kommit övverens om en sak så här långt och det är att hon (om der blir en flicka!) ska heta Månsdotter som mellannamn, då maken heter Måns. (Karin Månsdotter var en spännande kvinna dessutom!!)

• Dharma

Grattis!

Mina favvisar:

* Märta
    * Tora
    * Selma
    * Iben (som Philips tjej heter i "Nicolai & Julie")
    * Leja
    * Ester

Kommer på massor titt som tätt men just nu kom jag på dessa!

• quags

Får vi en dotter ska hon heta Saga!

För att när jag och min man hörde en liten flicka kallas Saga första gången tittade vi på varandra över rummet och nickade och log - det är det vår doter ska heta.

och för att hon när hon kommer är
    ...en saga för goda för att vara sann...

• Gerda

ååååhhh, kom just ihåg:

Joceline!

Ett fint namn med mkt historia!

• monalisa

Jag ville alltid döpa min dotter till Lilja, men så träffade jag min man som heter Blomster i efternamn, det blev för mycket...

• Maria-79

Monalisa; Jag skrattade lite när jag läste ditt inlägg Hi hi...

• Ejnie

Om man vill vara udda ska man förmodligen leta bland 50-talsnamnen... vad hette flickorna som var samtida med Kenneth, Glenn och grabbarna? Ingrid, Birgitta, Barbro...?

Vi fastnade för Alice långt innan vi började diskutera barn... och trodde vi var ensamma Helt plötsligt exploderar världen av små Alicar... Samma sak på killsidan... Och eftersom vi båda är uppvuxna med "miljoner" andra med samma namn tycker vi det skulle vara skönt med något lite mer udda utan att för den skull heta Snövit eller Månstråle eller annat i den gruppen.

Hur som helst - grattis!

• Paulina

Angående Elltes anmärkning:

Min systerson, 2 år, fick namnet Lennart! I Finland där de bor var reaktionerna: "Oh, vad fint!" "Så sött" "Vad annorlunda, men så vackert!"

Och i Sverige reagerar folk som man förväntar sig - tyst..

Hihii, jag har haft roligt med folk. "Lennart fick en gummiboll i födelsedagspresent och så glad han blev..." och folk tror att denna gubbe till släkting har lite väl konstig smak.

• Ann1

Mina flickor heter
    Felicia och Cornelia dom tycker jag är jättefina.
    Om det blir fler så röstar jag på:

Vera
    Saga
    Alma

Lycka till!!!

• Paulina

"Ejnies anmärkning" skall det vara!
    Ber om ursäkt.

Svar på tråden Tjej-namn!?