• *AMRA*

Tjej-namn!?

Hjälp mig med lite "BRAINSTORMING" pá ett namn som kan passa till en liten tjej!
    Bara släng fram era ideér!

(YESSSSSS:...jag är gravid!Fick bekräfat idag att det blir en liten dotter)

*Kramar om alla* Glückshormone! Woohoo!

*AMRA*

• Svar på tråden Tjej-namn!?
  • Oliven

Man får gratulera!

Mina personliga favoriter är Julia och Liviah. Tyvärr hatar min blivande de namnen så tyvärr kommer inte det att bli av för eventuella framtida barn.

Annars tycker jag att man får mycket bra tips på www.svenskanamn.com där man även ser ursprung och vad de betyder.

Grattis och lycka till med dottern!

• Electric Lady

Jag får väl också bidra med sånt som förkastats av killen...
    Asta!

• *AMRA*

hmmm...min blivande make föreslog VIOLA!
    Vad tycker ni om det?

• Dea

Jag tycker Viola är ett trevligt namn. Kort, det gillar jag. Inte svårt att uttala eller stava. Lite ovanligt utan att vara konstigt. Att man tänker på violer och violin och violett är ju inte jobbigt för dottern.

Mycket kvinnligt. Fast jag tror det var i En trettondags afton av Shakespeare som en Viola klädde sig i pojkkläder för att vara nära sin älskade.

• Gördis

Sanna är det allra vackraste tycker jag!

• mermaid

Grattis!

Hihi! Båda mina namn är med som någons förslag! Matilda och Lovisa. Jag hatade verkligen de namnen när jag var liten och önskade att mina föräldrar hade döpt mig till Anna, Susann, Sofia eller något annat populärt namn på den tiden.
    Nu är jag stolt över mina namn eftersom de betyder något speciellt. Jag är nämligen döpt efter min pappas mormor.
    Håller därmed med Lill Anna i att döpa sina barn med betydelse. Leta bland gamla släktingar och se om de inte har några fina namn.

Matilda (som kommer att döpa barnen till bl.a. Leonard, Olof, Emelia och Stefania när det väl är dags)

• Madde

Kan säga att jag gillar mitt namn, kan vara att jag valde det själv :D
    Hette från början Mariann, avskytt det sen jag var liten och gick under smeknamn hela min uppväxt, Marre.
    När jag sen fick jobb som krävdes en "namnskylt" gick jag iväg och bytte namn helt enkelt, kunde inte förmå mig att bli kallad för Mariann bland folk, hua vad hemskt !!!
    Allvarligt skrattat, jag hatar verkligen det namnet, så var snälla mot henne och ge henne inte ett alltför "gammeldags" och trist namn.
    Så nu heter jag Marlene istället, behöll "halva" namnet för att det skulle bli lite lättare för folk att komma ihåg.
    Sååå, fina namn som jag tycker är:

Marlene (så klart :))
    Cassandra
    Lizette
    Martina
    Magdalena
    Nathalie
    Vanessa
    Madeleine

Kram och grattis på dig !!!

• Nygift photogenique

Jag slår ett slag för Veronica!

*blink*

• jennyli

Det vackraste är flicknamnet är såklart Lea som vi döpt vår dotter till. Har fått otroligt många positiva kommentarer om det. Andra förslag vi valde mellan:

Amina
    Malva
    Lydia

• Gerda

Grattis till beskedet!

Min framtida dotter kommer att heta:

Bianca

Sen står:
    Wilma
    Mathilda
    Clarissa
    Emma