Hetsbanta inför bröllopet tycker jag är stenkorkat! Man hinner inte bli så väldigt mycket smalare, däremot hinner man bli matt och svag och grinig lagom till sitt livs "lyckligaste" dag.
På ett sätt kan jag förstå det, för man vill ju vara snyggare än nånsin just den dan när alla tittar på en, man blir fotograferad osv. Men det ordnar man ju med en smickrande klänning, noggrann sminkning och en fin frisyr. Men det verkar finnas en utbredd uppfattning om att smalare=snyggare. De lite större brudar som visat sina bilderna här har visat felaktigheten i det påståendet. Och hade jag själv inte varit så mån om min integritet hade ni fått se en skitsnygg, våldsamt kurvig brud i storlek 48!
Jag är defintivt en plus size brud, stl 48 alltså - minst, eftersom jag gick upp 15 kilo efter bröllopet när jag kraschade av all stress, men det är en annan historia. Och visst jag försökte gå ner i vikt innan bröllopet, men då hade jag börjat tre år tidigare genom att äta LCHF, vilket får mig att må bättre och dessutom till en början hade fått mig att gå ner 20 kilo på alla de rätta ställena. Efter det första året hade jag stått stilla eller gått ner väldigt väldigt sakra, men det var sekundärt eftersom jag fortfarande var nöjd med att inte väga 110+ och dessutom slapp många av mina hälsoproblem. Så visst, jag önskade såklart att det skulle ta fart igen det sista halvåret så att jag skulle känna mig ännu lite smalare och snyggare, och klänningen skulle sitta ännu lite bättre, men det var ju inget som jag blev hysterisk eller fixerad över. Man måste ju leva även månaderna före bröllopet.
Och nu när min postmaritala urspårning på kolhydrater är över fortsätter jag tålmodigt att försöka hålla mig till den kost som är bra för mig och förhoppningsvis ska göra att jag är smalare om ett år än jag är nu. Jag har inga planer på att gifta mig fler gånger, däremot skulle jag föredra att leva mitt liv i en enklare storlek. Det är ju inte så att jag gillar mig övervikt, däremot gillar jag mig själv och min man verkar också göra det!