lolliepopsie skrev 2012-03-17 14:32:40 följande:
Dukning då?
Vi kommer inte att ha möjlighet att provduka i festlokalen innan :S
Får nog provduka hemma,men man vill se helheten känner jag.
Om något inte stämmer så blir det viss panik sådär dagen innan bröllopet!
Vi kommer att ha väldigt många detaljer och dekoration så det gäller allt klaffar!
Fy så nervös jag är !!
Det är väl inget att vara nervös för!
Det viktigaste är att vart bord "funkar", dvs att det inte blir för mycket detaljer. Åk till festlokalen och ta foto så att du har rätt för dig angående avstånd mm. Är det en restaurang du ska vara på så kan du förmodligen åka dit när de har dukat för något annat tillfälle, kanske till och med för ett bröllop.
Det jag personligen har mer "panik" över det är att allt ska klaffa. Bussarna som ska hämta gästerna, att folk lyckas ta sig ifrån flygplatsen till hotellet utan att de ringer och ber mig köra fram och tillbaka, att det funkar språkmässigt med vårt 3-språkiga bröllop, att inte klänningen ska spricka! (har en tajt modell på klänningen vilken är svår att sitta i... tänk om den spricker!?! fy!), att man spiller på sin vita klänning.
Det är av dessa anledningarna man måste planera så mycket inför ett bröllop så att allt ska gå så smidigt som möjligt.
Jag tycker jag har varit väldigt klar i både inbjudan och hemsidan om info men de få som har fått se dem än frågar ändå saker som jag tycker är så enkla att förstå