• Anonym

Hur ofta har ni sex?

Min kille tycker att vi har för lite sex. Jag var den som tog hans oskuld men jag ahr haft relationer innan detta och tycker att det är vanligt att sexet tonas ut från varje dag till kanske varannan vecka.
    Är det så för er med?

Så, hur ofta har ni sex i ert förhållande?

• Svar på tråden Hur ofta har ni sex?
  • Eleya

Vi är tillsamamns sedan 8 år och et är till-från hela tiden. Mellan 1-4 kanske 5 gånger i veckan, inte alltid superavancerat och definitivt inga fasta tider. Jag tycker samlivet i övrigt är viktigare att ha i ordning..

*Sträva efter att vara tilfreds med livet, så kommer lyckan smygande när du minst anar det*
  • Anonym

Vårt sexliv har egentligen aldrig varit så bra som jag önskar. Mycket som kommit emellan och lusten har försvunnit för den ena men inte den andra, sen har det varit vice versa. Nu har vi båda sexlust men inte på samma sätt som när den var på topp, inte jag iaf. Jag blir upphetsad när han vill men inte så att jag blir kåt bara så där och sen bara måste hem och ligga.

Som det är nu har vi inte sex en gång i veckan ens. Och ärligt talat så gör det ingenting. Så länge jag vet att vi faktiskt tänder på varandra och har sex när vi faktiskt har lust så är jag nöjd. Vi älskar varandra och det finns så mycket som har betydelse. Även om sex betyder mycket och jag förut tänkte att men vafan, vi borde ju ha sex minst 2 ggr i veckan iaf. Men vaddå borde? Är jag olycklig? Nej. Älskar jag honom mindre? Nej. Älskar han mig mindre? Nej.

Det har varit ett jäkla gissel i vårt förhållande och jag har insett att man kanske inte kan få allt. Dessutom så vet jag med mig att när jag är missnöjd med mig själv så sjunker lusten. Blir lite avis när jag hör om andra som har sex flera gånger i veckan och tänker att hur sjutton har de tid och ork?

Jag är trött när jag kommer hem från jobbet, mannen likaså. Det ska kanske handlas, lagas mat, plockas undan, smälta maten och landa lite efter en dag på jobbet, träna däremellan och då var klockan helt plötsligt sent och dags att sova. Haha.

• Anonym (avis...)
    Eleya skrev 2012-09-03 12:40:41 följande:
    Vi är tillsamamns sedan 8 år och et är till-från hela tiden. Mellan 1-4 kanske 5 gånger i veckan, inte alltid superavancerat och definitivt inga fasta tider. Jag tycker samlivet i övrigt är viktigare att ha i ordning..
    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, så kommer lyckan smygande när du minst anar det*
    men jeeses.. hur gör ni? :P jag och min fästman har varit tillsammans i 7 år nu i december och vi har väl sex en gång i månaden! 
  • PoL

Hej,
    Vi har alltid varit noga med att kramas, för oss är det viktigt, då vi inte alltid har mått så bra och behövt stötta varandra. Och som ni vet är steget från att kramas till att ha sex inte alls särskilt långt, kramen håller lågan brinnande och är mkt mer betydelsefull än många kanske tror. Vi gifter oss snart för andra gången och vi är glada att ha varandra men vi är ännu mer rädda om varandra. Uppmuntrande ord ingår i vårt ordförråd, och dessa håller också lågan brinnande. Jag tror att vi har sex åtminstone en gång i veckan, ofta mer, men vi har sex även om vi inte alltid har en så skyhög förväntan. Även det tror jag påverkar. Sex ska vara - sex o inget mer, liksom...

• Anonym

Det blir 3-5 ggr i veckan för vår del. Den typen av närhet är oerhört viktigt för mig och min fästman. 

• Anonym (ila)

Vi har sex ca 5gånger i veckan, och tro det eller ej nästan alltid kvalitets sex!

Vi har 3barn men beslutade på ett tidigt stadie i förhållandet att vi ska hålla vårat sexliv vid liv, har varit ett par i 7år!

• Anonym

vi har barn varannan vecka, på barnveckan blir det snabbisar, i duschen eller kanske om man vågar någon gång under bolibompa. typ var 3-4:e dag. När vi är barnlediga har vi sex kanske varje eller  varannan dag men då mer kvalitetssex. 

• Anonym (Anonym)

Vi varit tillsammans i typ 3 år och har sex ca 2-3 gånger/ veckan även fast vi bara träffas på helgerna. Vi bodde ihop innan men sen började jag plugga på annan ort och var tvungen att flytta. När vi bodde ihop blev det nog 2-5 gånger i veckan beroende på hur mycket vi jobbade mm.

• Anonym (Privat..)

Vi har sex 2-8 gångar i veckan.. Vill säga kanske 4gångar i veckan oftast.
    Vi har varit tillsammans i 6 år och har två barn på 5 och 2år. 

• kouki

Just nu så bor han i Malmö och jag i Stockholm, men vi blir snart sambos hemma i Lund. Men just därför så blir det lite färre gånger av rätt uppenbara skäl. Vi träffas ca varannan/var tredje helg och då blir det kanske 2-3 ggr den helgen :) Lär bli rätt mycket mer när vi flyttar ihop x)

Svar på tråden Hur ofta har ni sex?