Anonym (vad är felet..) skrev 2012-03-27 10:06:51 följande:
VI har inte sex ofta alls, tidigare varannan vecka kanske, nu har det snarare blivit en gång i månaden. Jag får nästan panik när jag tänker på det. Jag vill inte att det ska vara så. Når vi har sex är det bra för det mesta om man bara ger det tid och anstränger sig.
Problemet är väl att jag för det mesta tänker: Jag orkar inte. Orkar inte anstränga mig, orkar inte ta tag i det. Orkar inte ta upp det, orkar inte erkänna att det är ett problem. För vad betyder det? Behöver det betyda nåt?
Han vill ha sex oftare än jag, och stackaren har fått nej flerar gånger så han blir ju helt nedslagen. Jag känner mig rutten, tråkig, torr.
Felet ligger antagligen hos mig. Har haft samma problem i tidigare förhållanden, min lust till att ha sex med min partner försvinner mer och mer med tiden. Och nu har jag börjat inse att det inte handlar partnern, vilket jag trodde i tidigare förhållanden (att det var fel typ av kille) men min nuvarande är verkligen den underbaraste man kan tänka sig. Vi passa på alla plan, utom när det gäller sexet.
Och till på köpet har vi väldigt svårt att prata om det, allt annat är lätt, men inte det.
Jag vet inte varför det blir såhär. Eller vad det är med mig som får det att bli så.
Det finns så många olika saker som inverkar på det här. Men nu känner jag bara att jag måste göra nåt. Allt det roliga med sex är ju borta. Det lekfulla, busiga. Det är bara... tråkigt. Sex ska inte vara tråkigt! Jag gillar sex, brukade göra det iallafall.
Och när vi är bortresta, bott på hotell osv har det varit riktigt hett. Men hemma i sänghalmen är det fan DÖDLIGT tråkigt. Kan det vara så att det är vardagen/slentrian som gör att lusten är borta? Bristen på spänning liksom. Eller ligger det djupare, att det är nåt jag varit med om som bidrar till det här? Tänk om man fick ställa sig utifrån och titta på sig själv nån gång.. Så allt blev mer klart.
Det är precis så där det har blivit med mig och min partner. Det är inte så att jag inte tänder på min partner utan tvärtom! Vi har börjat ha sex lite oftare nu, för nu känner jag ingen press längre. Vi pratade om det, att just allt gos och kel och mys ALLTID leder till sex och då känner jag mig pressad och jag tappar lusten.
Nu försöker vi gosa och mysa utan att det leder till sex, och det funkar mkt bättre! Nu leder det oftast till sex ändå, men på mitt initiativ för att JAG vill :)
En annan sak jag tog upp för länge sedan med min kille är också att när jag kommer hem och måste laga mat, tvätta, diska undan, städa iordning köket, hänga tvätt (och allt man måste göra vardagligen som inte gör sig självt) så tappar jag lusten. Så han gör faktiskt en hel del hemma eller frågar iaf om han kan hjälpa till. Även om han inte kan hjälpa till så försöker han iaf hålla mig sällskap (som när jag lagar mat eller hänger tvätt (han får inte hänga för han hänger fel)) och då blir sysslorna lite trevligare.
Man får helt enkelt ta babysteps! :)