• Anonym

Hur ofta har ni sex?

Min kille tycker att vi har för lite sex. Jag var den som tog hans oskuld men jag ahr haft relationer innan detta och tycker att det är vanligt att sexet tonas ut från varje dag till kanske varannan vecka.
    Är det så för er med?

Så, hur ofta har ni sex i ert förhållande?

• Svar på tråden Hur ofta har ni sex?
  • Fannyterez
    Anonym skrev 2012-06-24 22:23:35 följande:
    Sällan...några gånger/år om vi har tur. har helt tappat lusten och lägger mig innan honom för att slippa. Älskar honom och vi gifter oss nästa år. Har haft problem med att det gör ont vid sex vid själva inträngandet vilket dödat all lust. Vet inte vad vi ska göra åt det...finns inget fysiskt fel på mig. Har kollat upp det. Tar gärna emot tips...tycker dettaär så tråkigt...Blir inte ens sugen/kåt när han tar på mig...
    Ojdå, tycker du ska börja med att tala med din blivande om problemet du har. Jag har haft liknande problem som bidrog till att jag fck vestibuit. Menar inte att du kommer få det, men att ha sex när det gör ont är aldrig bra. Det kan förstöra lusten och nervändarna i slidan kan slå backut och göra så att minsta penetrering gör jätteont! Börja prata med din blivande, kanske ligger något bakom att du inte har sexlust längre? Är du stressad, ledsen över något, gått igenom något jobbigt som du inte talar om osv..? Går det inte över tveka inte att söka hjälp hos en gynekolog då många faktiskt är kunniga inom området. Lycka till!
  • Fannyterez
    Anonym (Pinnso) skrev 2012-06-24 23:17:44 följande:
    Vi har varit tillsammans i 3,5 ar och vi har sex 5-7 ggr i veckan. Varannan vecka tycker jag later valdigt lite.
    Fast det beror väl på förhållandet. Lite och lite, funkar det för båda är det ju jättebra!
  • Anonym (kär)

Jag och min man avhöll oss från sex innan vi gifte oss. Ingen var oskuld men heller inte särskilt sexuellt erfarna. Vi gifte oss för två veckor sedan och vi har sex nästan varje dag. Men det är ju nu som nygifta. Får kanske lägga in en kommentar här om ett år igen ;)

• Anonym (hatar p-piller)

I början hade vi förstås sex vid varje tillfälle vi fick. Då åren gick minskade det här förstås lite men vi höll oss till ca 2-4 gånger i veckan. Antalet gånger berodde förstås lite på vad annat som var på gång i vårt liv just då.

Här för ett par år sedan började problemen. Jag började få ont av att ha sex. Ofta fick jag också ett sår vid slidmynningen av det vilket gjorde att jag var tvungen att vänta minst en eller två veckor innan det alls var möjligt igen. Var hos olika gynekologer och pröva än det ena och än det andra. Den som jag nu för över ett halvår sedan var hos kom på lösningen. P-pillren hade gjort att min egen kropp blivit lat och slutat producera estrogen. Estrogen finns det i pillren men tydligen inte ens nära på i de mängder kroppen behöver.

Vägen tillbaka till att kunna ha sex utan smärta ha varit lång och besvärlig. Då jag blev van med att det gjorde ont så började jag ju automatiskt spänna mig bara vid tanken av det hela. Nerverna fick tydligen också något fel av det.

Det har tagit tid och en massa övningar för att få det bra igen. Trots att jag nu kan ha sex utan smärta så har vårt sexliv inte riktigt återhämta sig. Man har blivit van vid att det är en stor och besvärlig process att ha sex och vi har inte fått tillbaka det där spontana som vi tidigare hade. Jag hoppas att man med lite ansträgning kan lyckas få tillbaka det för jag märker att vi båda är lite frustrerade ibland pga den här orsaken.

• Anonym (like it)

I början hade vi nog sex varje dag och kanske flera gånger om dagen
    Nu är vi gifta och har två barn och 5 år bakom oss. Men har nog sex iallafall 3 ggr i veckan

• Anonym (sääällan)

sist var i januari. Vi älskar varann iallafall. Ibland är det oftare.

• Anonym
    Anonym (sääällan) skrev 2012-06-25 14:03:57 följande:
    sist var i januari. Vi älskar varann iallafall. Ibland är det oftare.
    Tycker om din mening "Vi älskar varann iallafall". Det är ju så det är!
    Sen kanske sexet är viktigare för vissa, men jag själv tycker att det finns så mycket annat som kommer före, vilket även du verkar tycka.
    Vi hade sex igår, men innan det var det nog två månader sedan. Någon gång kanske vi har sex två gånger på en vecka, sen kanske det dröjer tre månader till nästa gång.
  • Anonym
    Fannyterez skrev 2012-06-25 07:16:54 följande:
    Ojdå, tycker du ska börja med att tala med din blivande om problemet du har. Jag har haft liknande problem som bidrog till att jag fck vestibuit. Menar inte att du kommer få det, men att ha sex när det gör ont är aldrig bra. Det kan förstöra lusten och nervändarna i slidan kan slå backut och göra så att minsta penetrering gör jätteont! Börja prata med din blivande, kanske ligger något bakom att du inte har sexlust längre? Är du stressad, ledsen över något, gått igenom något jobbigt som du inte talar om osv..? Går det inte över tveka inte att söka hjälp hos en gynekolog då många faktiskt är kunniga inom området. Lycka till!
    Han vet om det...I mitt förra långa förhållande ( som var mitt första) fick jag samma problem mot slutet...sista åren. Är precis som att jag tröttnar. Har haft en del ons och har aldrig haft de bekymren då! Tycker inte att sexlivet är så bra ändå..han e rätt dålig på förspel. Och det gör inte saken bättre. Har svårt att bli blöt. Nu har jag slutat med pillren så det har väl blivit lite bättre...
  • Anonym

Vi har sex 1-3 gånger i veckan, beror på om vi har det stressigt på jobbet, är sjuka eller annat. Om vi är lediga blir det mer sex då vi är piggare och mer avslappnade än om vi är mitt i en stressig vecka på jobbet.
    I början hade vi sex oftare men så är det ju i början
    Om TS kille var oskuld innan kanske han hade en bild av sex som gick ut på att alla som är ihop har sex väääldigt ofta? Han kanske inte riktigt hade klart för sig att det är normalt att man inte är riktigt lika sugen hela tiden?
    Han har ju precis börjat ha sex med dig TS så han är nog väldigt lycklig och upprymd och helt enkelt väldigt kåt såhär i början

• paisley

Min sambo tycker att vi egentligen har för lite sex, det kan bli allt från en gång i veckan till en gång i månaden (vi har varit tillsammans i fem år). Vi har pratat mycket om det, och han vet att jag helt enkelt inte har lika stor lust som han har. Men jag kan ändå känna mig lite pressad ibland, eftersom jag vet att han vill oftare.

Svar på tråden Hur ofta har ni sex?