April 2013
Hejsan!
Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?
Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)
Hejsan!
Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?
Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)
Åh, tulpaner var en bra idé! Jag har velat fram och tillbaka hur jag vill göra med brudbuketten. Antingen så vill jag blanda lite olika blommor i lila eller så tar jag en enkel bukett med lila och vita rosor! Vi kommer ha ett stort bröllop då vi har väldigt stora familjer båda två (150 inbjudna och vi har sagt öppen bar) så för oss lönar det sig definitivt att åka till Tyskland. Vi tänkte handla på Calles där nere! Flera stycken har tipsat mig om ett rödvin där som heter grand sud. Det är riktigt bra pris och vad jag hört så ska vinet vara gott!
Okej, jag vet visst inte hur man citerar märkte jag på förra inlägget! Men Tack så hemskt mycket för bilderna SammySally! Älskade speciellt skorna, kul med en färgklick på skorna tycker jag!
Jag tyckte med att bilderna var riktigt fina och bra inspiration.. Till och med så jag också vill ha lila tema... hihi! :D
Ja, ska ni ha öppen bar för 150 gäster oiijbc så förstår jag verkligen att det lönar sig. Vi ska med ha fri bar för våra 50 gäster.. Men spriten köpte jag från taxfreen när jag var på charter i somras, därav att vi bara har måltidsdrycken kvar... :)
I helgen ska vi göra inbjudningskorten! :D Och förhoppningsvis kunna posta dem på måndag... Blir väl ca 25 inbjudningar, så det är ju inte sååå många... Hihi!
Vi har även fått 3 ja, från våra toastmasters.. Så de är bokade! Vill ju att man ska anmäla sina tal och spex till dem, så de kommer stå med i inbjudan!
Så det enda jag behöver boka nu innan inbjudan kan skrivas är vigsellokalen.. Ska ringa på den imorrn!
Hur går det för er andra??
Vi ska förresten åka till Tyskland med har vi bestämt. Så nu ikväll ska vi nog boka en sådan bussresa... Så är det datumet bestämt nu när jag ska lägga schema på jobbet.
Kul att ni snart får skicka ut inbjudningarna, och skönt att alla toastmasters svarade ja. Vi skrev i inbjudan att tal ska anmälas till vår toastmadame.
I går fick jag äntligen bokad frisör!! Ska dit för vanlig klippning på tisdag, så då får jag träffa hon som ska fixa till mig. Så jag hoppas att det kommer kännas bra.
Nu håller vi på att leta fotograf, det blev inte den vi först tänkt. Men vi har fått svar från minst två fotografer som är lediga den 6/4, så vi ska boka in möte med dem.
Idag la vi på hindersprövningen på lådan... ännu en sak att bocka av på listan.
Jag har virkat en handväska till bröllopet.. Eller handväska och handväska, mer en kuvertväska. :)