April 2013
Hejsan!
Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?
Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)
Hejsan!
Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?
Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)
Vi har fått tag i en vigselförrättare, och imorgon hoppas jag att jag kan boka vigsellokalen... :) Sedan kan vi äntligen skriva inbjudan...
Dock funderar jag lite på hur ni lägger upp era dagar? Hur dags har ni vigsel? När ska ni fotograferas? När ska er fest börja??
Som läget är nu så kommer vi ha vigseln kl. 15... Så den är väl klar till 15.30 - 16.00 nån gång... Men när ska man då ha festen? 17? 18? När ska vi fotogragferas?? Innan eller efter vigseln, eller rent av lite innan och lite efter??
Sådant behöver vi ju veta för att skicka inbjudningarna... Och de vore det skönt att få iväg.. :)
Rosor finns året runt... Men är det speciella sorter så kanske man får beställa i god tid. Jag (vi) kommer nog inte ha typiska påskblommor. Däremot har jag funderat på pärlhyacint, vi har blått som färgtema, så det hade passat. Vår dag kommer nog se ut ungefär såhär: vid ca 13.30 eller strax därefter dags för fotografering. Vigseln börjar kl 15.30, tar väl ca 30min, så vid halv fem börjar folk köra från kyrkan till festloklen. Vi kommer alltaå inte ha något längre avbrott. Sen anländer nog vi (brudparet) till festlokalen vid 17. Lite mingel/drink och sen börjar middagen.
Tack för tidsplanen Stoxoz! Och dina tankar om blommor..
Nej, tänkte ha vanliga röda rosor, behöver inte vara någon speciell sorts.. Så det bör ju finnas.... Skulle bli förvånad annars och i så fall får jag byta... Blommorna är inte det viktigaste för mig...
Jag har nu fått veta att det är en möhippa inplanerad för mig den 9/3.. Kul! Vet att jag ska ha 4 pers sovandes hos mig.. Men ingenting om vad som händer på hippan... Så det känns verkligen jättekul och förväntansfullt..
Förövrigt så kan jag inte göra klart inbjudningarna än, då kvinnan jag ska boka vigsellokalen hos är ledig... (med all rätt, men ville bli klar i alla fall).. Så det får vänta tills nästa vecka...
Men förstår ni tjejer... Det är i ÅR det händer! Och det är bara ca 3 månader kvar... :D