december brudar 2012, var är ni?????
Just det ja, det viktigaste av allt... jag har jätteglada nyheter för vår del...
En jobbarkompis son (tillika min m2bs kusinbarn) är en superduktig och framgångsrik gitarrist, han har studerat och arbetat i Usa men bor nu i Sthlm. Vi pratade om att vi skulle fråga honom i början när vi började bröllopsplanera men sen tänkte vi att det lär ju inte bli lätt, han har ju så mkt annat och bor så långt i från men så pratade jag med hans pappa på fikarasten idag och nämnde att vi pratat om hans son och att det hade varit så maffigt om han spelade på vårt bröllop och min jobbarkompis sa att han tyckte att vi i alla fall kunde fråga...
Så jag sökte upp honom på FB och slängde ut frågan och han kunde tänka sig att spela på vårt bröllop, jag blev helt eld och lågor - så nu kommer vår vigsel och solosångerna bli på en helt annan nivå även om de skulle varit fina redan innan...
Det bästa av allt är att vi får den utgångsmarsch vi inte vågat hoppas på, vi hade velat ha en rocklåt som vi gillar mkt men CD är ju inte samma sak att spela i en kyrka som livemusik så vi stod i valet och kvalet att ha CD med den låt vi ville ha eller en traditionell utgång på orgel. Nu kommer vi få till så att solisten sjunger rocklåten och spelar bas, gitarristen har elgitarr med förstärkare så det kommer bli grymt... hade någon gäst mot förmodan somnat till i bänkraden så hade de fått vakna till liv då ;)... det enda som hade (om möjligt) kunnat fullända låten ytterligare är en trummis... men jag tror det blir jättebra ändå... så nöjd och glad är jag!
Idag när jag kom hem så satte vi på låten och jag och min m2b dansade i köket - så mysigt och härligt... på tal om dans börjar det bli dags att börja öva lite på brud"valsen", vill ju inte att det ska bli för tradigt utan gärna någon snurr här och där och den klassiska avslutningen när mannen "böjer ner" kvinnan så där... vad det nu kallas? ;)