Nu är jag tillbaka igen efter en helg i Sthlm, Dirty Dancing och secret box-fotografering. Riktigt rolig helg men hektisk...
I torsdags va jag med jobbet i Kosta, köpte då de fina Efva Attling, champagneglasen. Kändes bra då det va outletpriser plus att vi dagen till ära fick 20% rabatt. Jag ville ju verkligen ha dem men sen så fick jag två glas som de tillverkade enbart för Tiffany's räkning i USA, de hade ju oxå varit häftiga att ha på bröllopet så nu har vi två uppsättningar champagneglas. ;)
I fredags åkte jag mot Sthlm, mötte upp en av mina bästa vänner som jag känt längst - hade gärna sett henne som tärna om hon bott närmre men nu har vi valt att ha med våra barn i brudföljet istället. Vi pratade om bröllop, kändes kul att ha en vän att prata med mellan fyra ögon... så hann jag shoppa lite oxå - ganska rejält... va på bookbinders design på NK och köpte både secretboxalbum, gästboksalbum, bröllopsalbum och två lådor att ha albumen i - i våra tema färger. På albumen och lådorna kommer de att prägla våra namn och vigseldatum. På min m2bs secret box album står det: Till min älskade make - ett album bara för dig, tror han kommer bli jätteglad för det albumet. Sen hittade jag armbandet som det stod mitt namn på - så fint och så dyrt... från Dyberg/Kern. Sen ville jag ju förstås hitta passande örhängen och halsband till oxå men hittade inget jag fastnade för från samma ställe. Hade ju egentligen velat ha ett helt sätt... så jag jagade och köpte örhängen från snö och halsband från ur&penn i silver, ungefär så jag tänkt mig... så hittade jag strumpor till m2b och marskalken som passar färgtemat. På kvällen landade jag hos mina andra kompisar som oxå är våra bröllopsfotografer. Vi tittade på Dirty Dancing på film och tjejsnackade.
På lördagen va det shopping för hela slanten igen, va inne i varenda guldsmedsaffär och hittade de rätta smyckena, trots att jag redan köpt, men så tänkte jag att tärnan kunde få det andra halsbandet att ha på bröllopet, så hon ska få det i julklapp och örhängena kan jag nog ha vid ett annat tillfälle. De jag hittade i lördags kändes klockrena så nu kan jag släppa det. Armbandet från Dyberg/Kern ska jag så klart ha.
Så hittade jag underkläderna, de blev ivoryfärgade, hade även där tänkt köpa ett helt set men hittade inget set som passade mig så jag köpte strumpebandshållaren och stayupsen på triumph (dyrt) och hittade en superfin bh och trosa på Lindex, med värsta pushupen så det fick det bli. Hittade oxå ett vackert nattlinne som jag tänkt ha på bröllopsnatten.
Dirty Dancing va en upplevelse i sig, wow säger jag bara. Älskade det! Åt goda tapas med fina vännen jag bodde hos.
I söndags så hade vi photoshoot i deras vardagsrum, lite pirrigt att klä av sig så lätt klädd men så känner jag ju dem och jag kunde slappna av, vi hittade på en massa roliga och fina poser och det lilla jag fick se i kameran såg riktigt fint ut så nu längtar jag massor tills jag får se alla bilderna men det blir tidigast i nästa vecka... spännande.
Så efter den här veckan kan jag säga att jag är så gott som luspank, halva lönen gick åt... men så va det mesta bröllopsrelaterat oxå!
Vill svara på alla era inlägg, vill höra mer om era möhippor!
Lycklig01, vilken rolig hippa du hade och va gulligt med presenterna! Undrar just när/om jag får min... min syster håller på planerar vet jag men hon är nog mer i startgroparna så det lär nog dröja ett tag till skulle jag tro...
Zooooda, vilka fina bilder du visade för oss, jättekul att se! Minkpälsen va superfin, funderar ju själv på att ha en minkpälskappa, dock inte riktigt min stil men tänker att det kan vara varmt att ha den dagen samt att det är en gullig gest eftersom det var min blivandes farmors päls. Skorna va superläckra oxå - ja allt, din m2b likaså ;) riktigt stilig man du fått tag i! :) Vilken kul detalj med alfapetbokstäverna! Extra kul eftersom det va så ni började dejta...
Hinner inte skriva mer nu... men jättekul att läsa allt - återkommer kanske senare med mer respons på era inlägg, vet ju själv hur glad man blir när man får respons på det man skriver så jag vill gärna ge respons jag med... när någon tar sig tid att dela med sig av vad de pysslar med och visar bilder och så! :)
Hej så länge
Teza, just ja - tycker så länge vi har varann va ett ännu bättre val än utan dina andetag, både efter vad du sagt om att det passar in på er, plus att den känns mer orginell. Utan dina andetag är jättevacker men inte direkt ovanlig... det är min åsikt - så kör på det! :)