• Beccastina

december brudar 2012, var är ni?????

Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

• Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • vinterfrost
    Yourstruly skrev 2012-08-17 21:22:43 följande:
    Får jag hoppa in här? Gifter mig 8 december!:)
    Välkommen! Kul med fler den 8e
    MatildaMattias skrev 2012-08-18 03:07:28 följande:
    Hej alla!

Vad det gäller färgtema så kommer vi ha svart, vitt och silver. Vi ska ha silvriga julgranskulor med namn på som bordsplacering istället för lappar. Svarta silkes löpare, massa iskristaller och fullt av ljus :)

Tårta har vi funderat på två olika, jag skickar med bilder. Vi har nästan bestämt oss för den helvita med snöflingor på, det är päronmousse och aftereight-fyllning i den i så fall.

Tyckte denna var fin

• Fremm
    Hej alla!

Vad det gäller färgtema så kommer vi ha svart, vitt och silver. Vi ska ha silvriga julgranskulor med namn på som bordsplacering istället för lappar. Svarta silkes löpare, massa iskristaller och fullt av ljus :)

Tårta har vi funderat på två olika, jag skickar med bilder. Vi har nästan bestämt oss för den helvita med snöflingor på, det är päronmousse och aftereight-fyllning i den i så fall.

Tycker båda var fina men jag röstar oxå på den vita med snöflingor, superfin!!
  • lycklig01

Ska på IKEA imorgon och handla inför bröllopet! Ska köpa ljus, ljusstakar och knoppa lakan! Är det något jag glömmer!? vad ska ni andra köpa från IKEA? vi var 1,5 h till IKEA så man vill inte missa något!

• vinterfrost
    lycklig01 skrev 2012-08-18 18:02:31 följande:
    Ska på IKEA imorgon och handla inför bröllopet! Ska köpa ljus, ljusstakar och knoppa lakan! Är det något jag glömmer!? vad ska ni andra köpa från IKEA? vi var 1,5 h till IKEA så man vill inte missa något!
    Ljus och servetter är väl de jag har köpt hittills på IKEA. Men så har jag bara20 minuter dit och är där ganska ofta
  • MatildaMattias
    Yourstruly skrev 2012-08-17 21:22:43 följande:
    Får jag hoppa in här? Gifter mig 8 december!:)
    Välkommen :)
  • MatildaMattias
    vinterfrost skrev 2012-08-18 08:09:35 följande:
    Hej alla!

Tyckte denna var fin

Fremm skrev 2012-08-18 15:32:19 följande:
    Tycker båda var fina men jag röstar oxå på den vita med snöflingor, superfin!!
    Ja, vi bestämde oss för den idag. Men istället för flera tårtor så tar vi en till honnörsbordet och cupcakes till övriga gäster.  Kanske lägger vi till något på tårtan så den blir mer "bröllop". Vi får se.

Jag tycker det är jätteroligt att planera, men är så rädd att missa/inte hinna något.. Stress stress.. Hur går det för er?
  • MatildaMattias

Vad ska ni ha för skor? Jag har köpt skor att ha på vigseln, vanliga brudskor. Men sen behöver man väl ändå stövlar eller så? Det blir ju galet kallt annars.

• Teza

Just nu är ja i nåt slags vakum haha, har planerat alla stora och "viktiga" bitar typ kläder, kyrka, lokal, ringar, typ av underhållning. Det jag tycker är svårt är hur jag ska dekorera, duka och om jag ska ha nåt litet festhäfte, vill inte ha hela baletten utan vill det ska va enkelt.

Största orsaken till de är att jag har såå lite tid att planera, och vill ha så lite stress som möjligt på bröllopsdagen, man vill ju de ska va fint, men helst med så enkla och små medel som möjligt. Allt sånt snurrar bara omkring i mitt huvud just nu och jag får inte nån struktur på de, hmm 4 månader kvar känner stressen komma krypande, jag avskyr stress :(

• Fremm
    MatildaMattias skrev 2012-08-18 21:49:43 följande:
    Fremm skrev 2012-08-18 15:32:19 följande:
    Tycker båda var fina men jag röstar oxå på den vita med snöflingor, superfin!
    Jag tycker det är jätteroligt att planera, men är så rädd att missa/inte hinna något.. Stress stress.. Hur går det för er?
    Känner igen det där allt för väl. Tycker oxå det är jättekul att planera men känner mig stressad över att missa eller inte hinna saker som jag tycker är viktiga! För mig och många andra tjejer så har man ju drömt om detta så länge man kan minnas och därför vill man ju att det ska bli så perfekt och så unikt som möjligt!

Idag har vi varit hos min syster som är kantor, hon har spelat sånger för oss så nu har vi bestämt oss för  två psalmer och antagligen tre solosånger, inmarsch och eventuellt utgångsmarch... vi hade velat ha en maffig låt på cd som utgång men så vet vi inte om det blir så bra som man tänker sig i kyrkan, får åka och kolla det. Annars vet vi nog ganska säkert vilken utgångsmarsch vi vill ha på orgel... känns skönt att saker och ting börjar falla på plats! :)
  • teddy

MatildaMattias, jag tycker definitivt tårtan me snöflingor! Så fin! Sen om ni sätter nåt slags brudpar på toppen blir de ju toppen, hehe! ;)
    O kul att även ni ska ha silverkulor som bordsplaceringar! De kommer bli så himla snyggt! :) Min "svärmor" håller på o kalligraferar allas namn på kulorna hihi! :)

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????