Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

passionsblomman skrev 2012-04-21 12:45:18 följande:
    Ett (bra?) sätt att gå mycket , m y c k e t längre än man egentligen tänkt sig, är att helt sonika gå fel väg och gå bort sig i skogen.
    (Här måste jag kanske till mitt försvar tillägga att skogen och området är helt nytt för mig. Sonen har börjat i ett nytt fotbollslag, på ny ort, och jag tänkte gå lite själv medan han tränar. Men det var inget givet elljusspår precis, utan stigar lite hit och dit. Jag valde dit-och det blev långt.)

Min hund -som ju är liten, vit och mycket lurvig- är numera efter det äventyret nbadad, kortklippt och ful som stryk. Han ser ut som ett nyrakat lamm... Men efter den pärsen och marschen över bla ett hygge, så var det lättare att klippa än att kamma.

Så kan man också få en 20-minutersrunda att växa till en hel timmes promenad-terräng dessutom. Cool
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Det måste väl ha varit fullkomligt medvetet som du valde Dit och inte Hit då misstänker jag. Du var ute efter den där långa jobbiga rundan helt enkelt Flört
    Vi ska försöka åka och handla lite. Och det har numer blivit till en riktig pärs för mig.
    Huvudet snurrar, benen skakar som om dom var av gelé... Men jag vill inte börja isolera mig.
    Det hade ju varit lätt att skicka maken att handla med en inköpslista. Men det känns som ett nederlag och så lätt ska jag inte ge mig... 
  • Chicita
    snowstars skrev 2012-04-21 13:02:57 följande:

Du är en riktig kämpe du, det måste jag säga. Imponeras av dig :)

Här har det inte blivt så många promenader sen.. Innan påsk var det väl jag gick en riktig promenad sist. Går visserligen till och från praktiken men det räknar jag inte riktigt.. Och idag skriver jag en lång j**la uppgift som ska in första maj (vad är det för sadister som sätter klämdagar som deadline?). Hoppas komma ut en stund innan middagen i alla fall. Prioriterar att skriva klart så jag får vara ledig ikväll.

Nja, jag kan vara riktigt lat och tycka riktigt synd om mig själv ibland också Oskyldig
    Men om man bara lägger sig ner och ger upp helt så har man ju inget liv kvar sen och inget att leva för. Så även om det är mer motgångar än framgångar och att jag många gånger inte "orkar" träna eller helt enkelt bara tyckte att det var bra på tv och "skjuter upp det" (så att det inte blir av alls istället) så kan jag inte bara ge upp. Det är varken rätt mot mig själv eller mot min omgivning Glad

Försök satsa på en liten omväg till och från praktiken så möter du ju dina mål där. Det behöver ju inte vara långt, en minuts omväg är ju en minuts mer träning än du skulle fått annars. Tänk på hur bra det är för huvudet med lite kroppslig motion. Och du kan ju gå och fundera på uppgiften och formuleringen medan du tar den där extra minutens omväg Solig
  • Chicita
    snowstars skrev 2012-04-21 15:51:58 följande:

Ja men det får man väl, men jag tror man har olika grundinställningar också. Antingen kämpar man på eller så ger man upp. Sen har man väl grader av det emellanåt också. Jag försöker också tänka som du.

Är snart klar med dagens uppgift så det blir en promenad innan middagen. Ska få ihop trettio minuter i alla fall. Så får vi se hur det blir imorgon, har en uppgift som skulle behöva göras då också.. I alla fall om jag vill vara ledig över 1 maj.

Ja det enda man kan förändra och styra är ju sig själv och vad man gör med sin tid Glad
    Och ibland när allt känns kasst så har man ju fortfarande den saken som man kan styra över, och det kan kännas riktigt bra
  • Chicita

Det har regnat i dag som omväxling...
    *ironi*

Har varit ute på 3 kortare promenader med hunden bara. Inget extra...
    Håller däremot på att tvätta och plocka lite här hemma inför resan.
    På söndag bär det av, en vecka på Rhodos Glad 

• Chicita

Molnen är kolsvarta och hotar med regn. Jag och lillvoffsingen har gått två korta rundor + lekt "kasta bollen" med brorsan bakom huset. Ska börja packa lite inför resan snart så får vi se om jag tar mig i kragen och tar en vända på bandet sen Glad

• Chicita

Halkade till i går och böjde benet åt fel håll i knäleden. Så jag är lite svullen och öm... Typiskt Obestämd
    Men jag har i alla fall varit ute på dom vanliga hundrastningarna och så var vi på baksidan av huset och lekte lite (kastade boll) jag och hunden bara, så jag fick röra mig lite där också...

Gjorde ett jättefynd. En av skoaffärerna i köpcentret vid oss säljer just nu ut alla sina WEB-skor. Oavsett tidigare pris så kostar dom bara 499:- nu
    Så det blev ett par vita sandaler och ett par ballerinaskor. Jag har ju två par "joggingskor" redan, och ett par svarta sandaler på jobbet. Så det var skönt att få en WEB-sko som jag kan använda när jag inte har kläder som passar till joggingskor och ett par sandaler för hundpromenader i sommar Skrattande
    Det blev alltså två par skor för mindre än vad ett par kostar... Jag betalade faktiskt 1800:- för det ena "joggingparet" så det här var ett superfynd. Tyvärr finns det ju inte så många kvar. Maken hittade inga alls i sin storlek...

• Chicita
    snowstars skrev 2012-04-26 18:38:11 följande:

Igår gick jag en ordentlig promenad (varvade faktiskt med ytte-pyttelite löpning) och idag blev det i alla fall en omväg på väg hem från praktiken.

Ikväll blir det packa, packa, packa.. Ska åka bort över långhelgen och har ångest över att jag ska glömma något.

hehe ja jag känner igen det.
    Vi åker på söndag och är borta en vecka på Rhodos. Fick tag i en carry-on väska med rätt mått i går. Visade sig att den vi brukar använda är nästan 10 cm för lång Obestämd 
    Har tillbringat nästan hela förra veckan med att putsa på vår packlista (som vi skriver väska för väska) men nu när vi fick byta till en mindre carry-on så måste vi ha antingen en jättestor väska att checka in eller varsin väska att checka in...
    Så nu stämmer inte packlistan väska för väska så jag måste lägga fram allt vi ska ha med och sen dela upp det vid packningen *gaaah* Skrikandes 
  • Chicita
    snowstars skrev 2012-04-26 18:53:23 följande:
    Haha, vad frustrerande. Jag skriver också listor. Och så försöker jag packa så lite som möjligt eftersom jag ska åka buss (hatar att ha packning överhuvudtaget på bussen) men samtidigt är det en massa jag inte får glömma. Sambon och jag blev ju särbos för ett tag sen så jag måste ta med en massa saker åt honom. Typ sommarskor ;) Och deklarationen. Sitter bara och jagar upp mig själv här..
    Jag tycker alltid att jag lyckas minimera packningen, jag tänker på saker som kan användas till flera olika grejor (kläder som funkar till vardags + fest) och som inte tar så stor plats. Men av någon anledning så blir det alltid att behöva mer plats än jag tror *hihi*
Svar på tråden Walk a mile!