Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

Jag vilar mitt ömma knä och fortsätter packa. 
    Vill inte ställa till med något nu innan resan, speciellt med tanke på hur det gick senast Obestämd 
    Jag hoppas att vi kommer att ströva runt en hel del på Rhodos och att det inte bara blir att ligga vid vår pool och lapa sol.
    Men jag är ingen soldyrkare, så förhoppningsvis blir det mer turistande än solande Solig 

• Chicita

Tack sofiasmamma och lordoz Glad

Jag kommer berätta hur det gick sen. 
    Vi bor inte i själva Rhodos, men tänkte försöka åka in och kolla lite någon dag.
    Vårt hotell ligger i Faliraki. Glad 

• Chicita
    passionsblomman skrev 2012-04-28 22:33:45 följande:
    Trevlig resa Chicita! Solig
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Tack Skrattande
    Om 24 timmar sitter vi på hotellet Solig
  • Chicita

Oh vad taggade vi var när vi kom hem...
    Nu skulle vi försöka utöka promenaderna.

Jepp, det gick ju superbra som jag skrev i en annan tråd.
    Vrickade/ stukade ena foten och slog sönder knäet på andra benet och skrapade upp handflatan. I morgon ska jag till vårdcentralen. När jag ringde 1177 så fick jag prata med en jättesur sköterska som i princip tyckte att det var väl bara att ta en värktablett och sluta tjura.
    Men jag kollade upp telefonnumret till min vårdcentral och såg att dom hade öppet 15 minuter till så jag hann fram innan dom stängde växeln och fick en tid i morgon.
    Killen på rådgivningen där misstänker istället att jag kan ha "brutit knäskålen" Förvånad 
    Om man har en vertikal brottyta så gör dom tydligen inget alls, möjligen kryckor och smärtstillande och sjukskrivning 6-8 veckor för det läker tydligen bra själv.
    Men en horisontell brottyta kan behöva opereras.
    Själv hoppas jag att det är samma som förra gången jag slog i knäna ordentligt (även om det gjorde mindre ont då) då hade jag fått kontusioner på skelettet och massor med småsprickor i själva knäskålen. Det har tagit nästan 2 år att läka ordentligt. Men nu var dom äntligen bra sen ett tag tillbaka och så händer det här Skrikandes 

Jag som precis tillbringat halva semestern med att längta hem för att kunna börja träna så att den där tjocka personen jag ser i spegeln och som inte är jag, skulle försvinna... 

• Chicita
    izredam skrev 2012-05-07 23:12:06 följande:
    Åh, det är inte bara jag som tar sönder knäna. Det är alltid skönt att veta. Tack för det ;)

Nej men att pajja grejer i knäna är aldrig bra - jag dras ju fortfarande med en 6 år gammal skada, så jag vet hur det är ;) Du får berätta hur det går imorgon :)

Hade ni en bra semester annars?
    Vi hade en toppensemester Skrattande
    Fast det var på tok för god mat, jag lyckades gå upp 3,5 kilo Oskyldig
  • Chicita

Älskar raka besked...
    Doktorn:
    Du har styrka i benet så alltså kan du inte ha brutit knäet. Men eftersom du är så öm, svullen och det känns lite ostadigt så tror jag att du kan ha brutit knäet...

Hmm...
    Jaja, nu ska jag knapra tabletter i 2 dagar, vila benet och gå med kryckor om jag måste ut och gå. Så vi får väl se vad som händer då.

• Chicita
    snowstars skrev 2012-05-08 21:27:19 följande:

Chcita - Kul att du är hemma igen, har saknat dig här på forumet. Låter som ni har haft det jättebra. Vilken himla otur med knät, hoppas verkligen att det går till sig. Läkare är ju.. hm.. lustiga.

Jag har i alla fall lyckats gå mina 45 minuter idag så jag känner mig nöjd. Tror jag får börja nätshoppa mer, det tar nämligen typ 45 minuter att hämta ett paket till fots från vårat utlämningsställe :P

Oh kul att vara saknad Solig
    Ja det var helt underbart. Om man bara är ute efter fint boende (rent och fräscht) och suverän mat. Och inte partyställe eller kanske det största turiststället, så kan jag verkligen rekommendera "vårt" hotell.
    Väldigt avskilt, inte jätteenormt så där att man går vilse på området bland alla hotellbyggnader liksom. Och väldigt nära stranden... Skrattande 

Ja jag hoppas att det "bara" är samma sak som jag råkade ut för för några år sen när jag fick sprickor i båda knäskålarna och "blåmärken" på skelettet på insidan av knäskålen... Det tog ju ett par år att läka helt, men jag var relativt bra efter några veckor bara jag undvek att sitta på knä.

Läkaren hade visst skickat remiss till fel ställe angående min blodpropp i fingret också. jag fick förhandsbesked från Hudkliniken på lasarettet för nån månad sen om att läkaren kontaktat dom för min räkning. Men det skulle varit kirurgen istället... *suck*
    och läkaren trodde mig inte när jag sa att jag fått brev från hudkliniken heller...
    Så nu måste jag ringa dit och höra om det blivit fel där - och hans remiss var till kirurgen men att det hamnade hos dom av nån anledning...

Duktigt av dig att ta en promenad och hämta paketet Skrattande 
    Det är ju så man får dom där extra minutrarna. Fortsätt så Glad 
  • Chicita
    snowstars skrev 2012-05-08 21:52:57 följande:

Det låter underbart :) Jag är då rakt ingen partymänniska så jag tycker det låter fantastiskt.

Hm, det måste ju vara någon typ av brist på personal inom sjukvården, för alla kan väl inte vara inkompetenta? tycker det händer mycket sånt där, har ju bekanta som också rör sig i sjukhusvärlden. Ibland kan de få bokade tider i grannstaden på två olika dagar i samma vecka, t.ex.

Hehe, ja det hjälper ju till lite att jag är rädd för att köra bilen i stan. Eller rädd, men jag tycker det är jobbigt när det är mycket trafik och hade inte lust att vänta till typ.. nu med att hämta ut det. Förut hade jag ju sambon som körde men nu jobbar han ju inte här längre så jag får klara mig själv i veckorna :P Så jag tror det får bli mer nätshopping. "Det är bra för min hälsa" kan jag motivera det med när det sjunde paketet på samma vecka har anlänt ;)

Ja då kan jag verkligen rekommendera Sentido Apollo Blue i Faliraki/ Rhodos Solig
    Ok det blev ju rätt dyrt med minisvit med privat pool och allt. Men det var verkligen värt det Solig

Den här läkaren har varit jättebra tidigare så jag vet inte vad som hänt. Han kanske behöver semester eller nåt... Tidigare har han begärt typ dubbelt så många tester som det har behövts. Han har ringt upp och kollat att allt är ok om jag inte hört av mig om jag varit inne akut osv...

hehe.. ja du får beställa något i fel storlek så du kan skicka tillbaka det också kanske Tungan ute 
  • Chicita
    snowstars skrev 2012-05-09 22:18:58 följande:

Tack. Den dagen vi tar oss råd att åka (alltså vi har råd men vi prioriterar annat) så står Grekland högt upp på listan :)

Där sa du nåt, jag behöver ju faktiskt inte köpa det jag klickar hem, kan j ubara skicka tillbaka det. Hehe.

Har varit ute 40 minuter ikväll i nåt som jag skulle likna en power walk. Det är SÅ mycket roligare att vara ute nu när det är ljust på kvällarna. Kring 21-tiden är det lagom tyst och lugnt också.

Kolla upp vilket företag som har bäst regler för att skicka tillbaka bara så du slipper betala returfrakt Flört

Som tur är så har det regnat i dag så hunden har sovit precis hela dagen. Maken drog ut honom i morse på en vända innan han åkte till jobbet. Och vid 14,30-tiden så fick jag väcka honom för att se om det inte var dags för en till tur. Men han var så rädd för min krycka att det inte funkade att gå, så han fick kissa lite bara och så gick vi hem igen.
    På kvällen gick vi ut alla tre på baksidan av huset och kastade boll en stund. Maken var noga med att försöka kasta bollarna så nära mig som möjligt så jag inte behövde springa så långt för att hämta dom när jag skulle kasta bollen sen. Så lite har jag fått röra mig i alla fall Glad 
  • Chicita
    snowstars skrev 2012-05-10 21:26:09 följande:
    Blev drygt 30 minuter ikväll. Det började droppa från himlen så jag tappade lite motivation.
    Jättebra Skrattande
    Här har det spöregnat av och till hela dagen.

Jag har varit ute på två korta vändor med hunden, sen var jag till sjukhuset och traskat i korridorerna där + handlat middagsmat med maken.
    Och nu känns det som att knäet vill explodera eller nåt.
    Hela vaden är svullen och foten. Om det inte är bättre i morgon så får jag väl ringa doktorn igen.

Det var i alla fall som jag trodde, jag skulle inte till hudkliniken, det hade ju blivit en miss där när ortopeden / kirurgen skickade vidare remissen som min läkare skickat till dom.
    Så nu får jag väl säkert vänta ett par månader till innan jag får komma till rätt ställe för att ta bort proppen Tungan ute 
Svar på tråden Walk a mile!