Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

Har varit och sett brorsdottern gradera på Ju-Jutsun för första gången i dag. Och jag märker hur mycket jag saknar den träningen...
    Bara jag kommer in i dojon så längtar jag efter att kasta mig på mattan och göra ett framåtfall. Men jag får ju inte träna ju-jutsu längre.
    Min axel klarar varken att kastas med, eller att landa på. Och vi ska inte prata om ledlåsningar eller ne-waza ens en gång Obestämd 
    Men det får mig ju att inse att jag faktiskt saknar att träna...
    I morgon är maken hemma.
    Om det är fint väder så ska vi tametusan ut på en längre promenad med hunden. Han har inget val. Det är bara att följa med Glad 

Hur går det för er andra nu då?  

• Chicita

Nu har vi haft så pass bra väder att jag har fått testa kylvästen på hunden och den funkar riktigt bra.
    Efter en timme ute i rätt stark sol (även om han mest låg still) så var han fortfarande sval under den och västen var forftarande aktiv (alltså vatten kvar).
    Så nu har vi inget att skylla på om vi känner för att gå en längre promenad när det är lite varmt ute Flört 

Fast vi köpte ju västen i första hand för att han inte ska bli grillad när han ligger ute på gräsmattan 

• Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-06-07 20:03:51 följande:
    Oj det lät sådär lagom stressfullt. Förvånad
    jag hade fått panik, jag hatar att vara sen. Vi sprang ju igenom säkerhetskontrollen och korridorerna när vi blev ombokade i sista minuten (datafel) när vi skulle ta oss hem från Italien. 15 min innan boarding fick vi våra boardingpass och sen var det bara att kuta...
  • Chicita

Kul snowstars Glad

Här regnade det hela förra helgen och början av veckan. Men i torsdags blev det fint igen Glad
    Har gått lite mer med hunden än jag brukar men annars har jag inte gjort så mycket känns som om jag inte har tid med något just nu och därför fastnar jag vid datorn istället.

Måste ta mig i kragen... 

• Chicita

Här har det småregnat en större del av dagen så jag har mest varit inne. Borde ju då ha suttit och sytt på min medeltidsklänning eller gått på bandet men jag har en sån där envis men lätt huvudvärk så jag orkar inte ta tag i något vettigt..

I går gick vi rätt mycket + att vi var ute i trädgården nästan hela dagen (en väldigt lycklig vovve fick hjälpa husse att gräva i trädgården).
    Vi köpte en billig klotgrill och bjöd över brorsan och brorsdottern på grillat på kvällen sen också, kändes både gott och lyxigt med en stor bit kött och massa grillade grönsaker Skrattande 

• Chicita

Regn regn och åter regn.
    Passade på att gå en dubbelt så lång promenad i morse med hunden mot vad jag brukar göra. Oftast går vi bara ut och "går på toan" alltså kanske max 20 minuter. Och så går vi en längre vända före lunch sen.
    Men i dag var det helgrått på himlen när vi gick ut och jag antod att det skulle börja regna, så det var ju bäst att passa på när det var uppehåll Glad 
    Och det var ju tur att jag gjorde det, för nu har det regnat hela dagen från strax efter att jag kom in i morse.

Nyss fick jag bära ut hunden för han var så kissnödig att han grät vid dörren (han vaknade och var kissnödig) men han vill ju inte ut i regnet även om han har regntäcke.
    Funderar på att dra på honom ett av vintertäckena som är vattentätt och har ben och försöka igen om en liten stund. Men nu fick han i alla fall kissa lite så att trycket på blåsan lättade Glad 

• Chicita

Vi skulle precis gå ut med hunden - och så började det åska.
    Typiskt. Vi fick några fina dagar men nu är det regnperiod igen ser det ut som Tungan ute 

• Chicita

Ja vi pratade också om det där med kaloriräkning häromdagen.
    Fast det blir kanske inte på fullt allvar för oss, men att man i alla fall granskar grejorna man äter och försöker välja det som har minst kalorier av de alternativ vi funderar på...
    Om vi vill ha kakor till fikat så kollar vi efter kakor med lite lägre kaloriinnehåll så man kanske kan ta två små kakor på 50 kalorier var istället för en jättekaka på 200 kalorier (tja du förstår hur vi tänker i alla fall Flört )

• Chicita
    PiaB skrev 2012-06-13 22:10:41 följande:

Hej och välkommen PiaB Glad
    Vad kul... Om latmasken gör sig påminnd i morgon bitti så kliv av bussen / parkera bilen något kvarter eller två ifrån jobbet så får du ju i alla fall en liten början.

Jag skulle också behöva bli av med nånstans runt 30 kilo för att mina knän skulle må bra.
    Men den där jädra soffan verkar ha lim i sig, det är så svårt att resa sig ifrån den Flört 

Nu ger vi varandra en spark i rumpan och kommer igång helt enkelt.
    Jag tappade 10 kilo för två år sen när vi fick ta över hunden. Men eftersom han har varit dålig och inte kunnat gå, och sen blev lat helt enkelt så har jag inte så mycket draghjälp här hemma längre.
    Men jag ska försöka få igång honom också Glad 
  • Chicita

Regn regn och mer regn...
    Har i alla fall varit ute på tre normallånga kissvändor i dag + traskat runt på stan med brorsan en vända också.

Har "investerat" i lite frukt till i kväll och i morgon nu i alla fall så lite nyttigheter kanske kan väga upp bristen på motion...
    Måste finna motivationen att ställa mig på promenadbandet igen också. Nu har vi det ju och det var väldigt efterlängtat. Men på sista tiden har det inte blivit så mycket med det.
    Ska kanske ta det lite lugnt i dag och imorgon i alla fall så jag inte drar igång blodflödet allt för mycket... 

Svar på tråden Walk a mile!