Walk a mile!
Duktigt passionsblomman
Duktigt passionsblomman
Jag har inte räknat kalorier på så sätt. Men maken använde sin träningsapp ett tag (vet inte vilken) när vi var ute och gick, så man såg hur många kalorier man hade bränt på den vändan.
Det var praktiskt så tillväga att när man stod i affären och valde mellan stora chokladproppade kakor eller mumsmums så valde man mumsmums eftersom man inte ville äta upp alla kalorier på en gång igen
Ingen promenad idag, kom hem så sent. Men jag åt lagad middag för första gången på några dagar. Det är väl pluspoäng på det, lite, snälla?
Tack! Känns redan bättre. Har typ noll matinspiration när jag är ensam så att jag ställde mig och lagade mat efter jobbet var oväntat. Blä. Just nu känns det som om jag sitter fast i ett ekorrhjul på nåt vis. Känns som om jag jobbar jämt och det är det enda jag hinner..
Har faktiskt aldrig ätit sushi så jag kan inte säga "vad gott", men jag håller med om att det är nyttigare
Jag vill bli av med hostan och febern nu. Trodde att jag var på bättringsvägen men vaknade i morse och mådde som jag gjorde för en vecka sen ungefär.
Hoppas att detta är "sista sucken" så att säga och att det är över efter helgen
Nu verkar det som att det kanske kan bli uppehåll ett par dagar så vi kan komma ut lite mer med hunden och även kanske göra lite trädgårdsjobb.
Man kan ju alltid hoppas.
Det är inte så lockande att ställa sig på promenadbandet mitt i sommaren, men snart måste jag göra det dock.
Har också beställningar på 3 tårtor denna vecka. 1 födelsedagstårta, en tårta till några jobbarkompisar och en födelsedagstårta till en 4-åring vars mamma är jobbarkompis med en fd jobbarkompis till min make.
För många år sen beställde denne make en tårta av mig till sin fru. Det var starten på mitt riktiga tårtintresse...
Kul att dom kom ihåg mig...
Fullt upp med tårtbak, hade räknat med att göra en liten extrabit för att kunna provsmaka då det är vissa saker jag aldrig testat tidigare i de här tårtorna. Men det blev ingen extratårta och det kommer inte bli något att skära bort heller.
Vilket är både lite tråkigt, men samtidigt så slipper jag ju dom kalorierna
Grattis passionsblomman
Vilken bedrift
Promenad i fjällen låter trevligt snowstars. Kör hårt
Fick ett sms i går förmiddag som frågade om jag kunde hoppa in och jobba i dag.
Och det kunde jag ju.
Men jisses vad jag har sprungit.
Städvagnen var inte så påfylld som den såg ut, och med min snurriga hjärna (yrseln och kortidsminnesproblem) så får jag ju dubbelkolla sjuttioelva gånger att jag gjort allt jag ska göra så att ingen stackars hotellgäst kommer in på rummet och saknar handdukar eller att jag missat att bädda sängen eller nåt
Så nu är mina fötter supersvullna, jag har ont i alla muskler och är både fysiskt och psykiskt trött.
Rätt skönt ändå
Vi har varit i farten hela dagen, men ingen långpromenad... Hoppas att all tid på benen har gjort någon nytta i alla fall