Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

Oniq skrev 2012-07-01 11:17:09 följande:
    Wow 2kg är mer än vad jag lyckats med nu när jag är klar med min 'world of shape' (ser att dom gör reklam på den här sidan med).

Tydligen så fattar inte min kropp galoppen när det gäller mat och träning?

Vad gör man då för att gå ner i vikt och fixa formen?
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Tja... Jag var jätteduktig förut, tränade och åt vettigt och gick inte ner alls. Jag blev sur efter ett par veckor och åt en påse chips och dagen efter hade jag tappat nåt kilo Flört
  • Chicita
    snowstars skrev 2012-07-01 14:49:14 följande:

Härligt Chicita! Går det bra att jobba? Du slipper yrseln?

Jag planerar någon typ av träning eller promenad ikväll. Ska dra med mig mamma tänkte jag. Skriver det här så jag måste göra det. Är för övrigt ledig i tredagar så nu kommer det bli många promenader

Nja jag har gått "bredvid" så att säga. Alltså inte haft en egen hotellvåning vilket innebär att jag dels inte har samma stress och press och dels behöver jag inte ta ansvaret för att det blir bra och att man inte glömmer något.
    För jag är snurrig fortfarande, men eftersom det varit festivalvecka så har alla behövts Glad

Nu blir det nog inget mer jobb på en stund för jag bröt en tå idag på jobbet.
    På min vanligtvis onda fot, så lite mer ont spelar ingen större roll men jag behöver väl ta det lite lugnt ändå så den får läka som den ska Glad 

Hoppas du får fint väder på dina lediga dagar nu också Solig 
  • Chicita

hehe... ja det är inte så ovanligt att jag bryter något i just den foten Flört
    Förutom min konstanta värk där (efter första benbrottet och dom tre operationerna efter) så har jag ju som "pelare" mellan mellanfotsbenen av brosk och dom bryter jag ju några gånger per år. Räcker med att jag har för tunna skor och kliver på en för stor sten eller liknande. Det hade varit värre om det var andra foten...

Och dom gör ju inget åt tår... Så det är ingen större idé att göra någon stor grej av det Flört 
    Maken tycker synd om mig i alla fall så jag slipper ut och gå med hunden just nu. Ska försöka gå och sova relativt tidigt också eftersom jag varit uppe sen 03,30 (städat mellan 05,00 och 13,30)
    Så då får jag ju vila lite och så får det bli sandaler ett tag nu *hihi*

Här har det växlat mellan strålande sol och spöregn flera gånger om dagen. Vädret kan verkligen inte bestämma sig Obestämd 

• Chicita

Regn kan vara mysigt... Min vovve tvärvägrar dock, trots regntäcke Obestämd Om det regnat hela dagen så måste man bära iväg honom så långt man orkar lite då och då och sen låta honom gå hem. Då kissar han i alla fall några gånger under språngmarschen hem Tungan ute

Tja men smärta och värk är bara relativt. Det skadar ju inte i sig Skrattande
    Det är bara när jag inte vet varför jag har ont som jag blir rädd för det onda Obestämd Ont går över... Förr eller senare 

• Chicita

Det drog in mörka moln här med. Brorsan frågade om han och dottern fick komma förbi och fika lite, men dels har jag inget fika hemma och dels vill dom vara ute då. Och det är inte riktigt väder att sitta ute här när det blåser då det är så öppet...

Så nu ska vi åka iväg och fika. Hunden ville följa så vi åker nog och tittar på jättepippisarna (strutsarna) Glad 

• Chicita

Nu är jag stolt. Trots bruten tå och halsflussen (som dök upp i går helt oväntat, med anställningsintervju i morgon) så gick vi en 45-minuters hundpromenad nu på kvällen Glad

• Chicita

I morgon har vi bokat bord på hotellets restaurang för att fira att jag fick jobbet jag hade sökt.
    Så i dag måste jag försöka gå en extra lång runda så jag förtjänar lite efterrätt i morgon.

Nor rain nor snow... eller nej det blir fel Tungan ute 

Varken bruten tå, fläskläpp eller förkylning från helvetet ska stoppa mig från att fira i morgon Skrattande 

• Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-07-06 13:23:51 följande:
    Hurra hurra, grattis (igen ;)!
    Tack igen Solig
  • Chicita

Välkommen i gänget Oniq Flört
    Det spelar ingen roll hur man ser ut när man är ute och går. Själv har jag skrotat runt i ett par tights och en långärmad t-shirttröja i dag. För varmt att ha tjockare kläder och för förkyld för att riskera att bli kall.
    Tyvärr så är ju inte tröjan så lång att den täcker rumpan. Men om nån inte tål att se min ladudörrssbreda bak så får dom väl titta åt ett annat håll {#emotions_dlg.djavulsk}

Svar på tråden Walk a mile!