Walk a mile!
Jag har ont överallt lite då och då så det är nog möjligt att jag varit med om det
Hur känns det mer specifikt?
Jag har ont överallt lite då och då så det är nog möjligt att jag varit med om det
Hur känns det mer specifikt?
Låter som en senskideinflammation eller liknande...
Ät smärtstillande med antiinflammatoriska ingredienser som en kur i ett par dagar. Alltså mer för den antiinflammatoriska effekten än för den smärtstillande. Men du behöver äta minst 3-4 dagar på raken, gärna en vecka. Följ maxdosen som står på paketet
Krya på dig
Jag har det lite då och då, men det har aldrig varit snack om operation
Om jag är snabb och påbörjar en kur rätt fort så behöver jag oftast inte någon starkare medicin heller...
Om det blir återkommande på samma ställe så kanske du kan behöva kolla upp det med en läkare. Men någon enstaka gång så här så är det mest att man ska försöka behandla inflammationen och kanske även lindra det onda lite så man inte snedbelastar och gör skadan värre pga det...
Haha, nej. Jag förstår ju att det är extremfall Eller besvärliga fall.
Ska lindra så gott det går ett par dagar då :)
Och jag blir väl sittande igen då istället.
Skrev mer utförligt om det i tråden om BT-veteraner. Men så här fint är mitt knä just nu
Tack...
Jag kunde ju inte boka av frisörtiden heller eftersom det var färgning och frisören ju inte kan få in något annat med samma prisklass på bara 5 minuter *typ*
Och jag var ju redan där, kunde lika gärna sitta där och ha ont som att vända och åka hem och ha ont tyckte jag.
Men det är surt...
I dag känns det ju att man lever, så att säga
Blir nog inte så mycket promenader, försöker dock röra mig lite av och till här hemma så jag inte sitter och stelnar till allt för mycket
Jepp... Så nu ska bara ögonbrynen plockas och kanske färgas lite (dom är så ljusa att det ena ser ut att vara av på mitten, men dom sprider ut sig ändå och ljusa hår ner mot ögonlocket gör ju att ögonskuggan blir fläckig)...
Det ser ut som om jag kommer tappa nageln på den tå jag bröt för några månader sen också.
Den känns lös och om man kollar uppe vid nagelbandet så ser det liksom ut som om nagelbandet har släppt från nageln.
Men det betyder ju att jag förhoppningsvis har en fin nagel som kommer fram under.
Man får försöka se det från den positiva sidan
Usch aj aj stackars vovven
Tur att det gick såpass bra i alla fall. Ni får väl försöka spola med ögonvatten så mycket ni kan och hålla rent det bara så det inte blir någon infektion. Men annars är det kanske inte så mycket att göra annat än att hindra honom från att klia sig där. (strut på! alltså)
Baka något du, med mindre socker och mer fibrer så att även vovven kan få njuta av en stor bit kaka
Ja man vill ju alltid ha det man inte har
Men mina försvinner verkligen, det ser ut som om jag saknar en stor bit av ena ögonbrynet på håll, och när man kommer närmare så ser det ut som att det är utsmetat (om jag inte har plockat då hehe)
Ojdå...
Ja jag var till tant veterinären i förrgår med min lilling.
Det var dags för valpsprutevaccination och jag ville få hjälp med kloklippningen för att det är så svårt att göra det själv på honom.
Så ville jag kolla hans rinniga ögon och varför han kliar sig i ena örat + fråga om hans dåliga mage som uppstod när han var hos farmor och farfar när vi var bortresta...
Dom hittade inga fel alls på honom, så det var ju bra i alla fall även om man kan bli lite frustrerad när det inte finns någon "lösning" på problemen
Ja min hund älskar att vara nära mig och maken och andra han anser höra hemma i hans flock.
Men andra ska hålla sig på avstånd tycker han.
Han brukar få lugnande hos veterinären, men den här gången räckte det med bara munkorg. Han var rädd, det märktes ju. Men han försökte inte bitas och han försökte inte kasta sig av undersökningsbordet som han försökte sist...
Så framsteg